Verzwijgen op werk

i2905
één maand geleden
Volgen
Hoe verzwijgen jullie je zwangerschap op werk? Vanwege corona ben ik in de gelegenheid om redelijk wat thuis te werken, maar alsnog bestaat mijn dag uit veel videocalls. Normaliter ben ik de gangmaker in zo’n gesprek maar nu hang ik echt als een dood vogeltje achter die laptop. Ik ben al weken doodmoe en sinds vandaag ook nog een zeer misselijk gevoel. Ik ben dus echt niet zo “aan” als ze van mij gewend zijn en ze hebben dan ook al door dat ik niet lekker ben... maar dat kan ik moeilijk nog 5/6 weken zo volhouden. Ik wil het pas vertellen na de 12weken/NIPT test. Tips hoe je dit kunt doen?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
7 reacties
RAO08
één maand geleden
Ik loop hier ook tegenaan. Werk hier nog maar kort en voel me super slecht eigenlijk. Doe echt m'n best om leuk te doen maar merk dat het niet altijd lukt. Ga ook regelmatig naar de wc omdat ik een soort pijnaanvallen heb in m'n buik en rug. Soms duren ze wel 27 minuten (die was gelukkig thuis) Wil het pas rond de 12 weken vertellen. Hoop dat ze dan zien dat ik best een leuke meid ben, maar het gewoon ff zwaar heb, haha.
  • Rapporteren
Naadi
één maand geleden
Me too... soortgelijke situatie. Moet 5 dagen werken en veel online vergaderingen. Ik weer niet hoelang ik dit nog volhou. Ben behoorlijk moe telkens.
  • Rapporteren
panaceatic
één maand geleden
Ik heb het daarom maar gewoon gezegd vorige week.
  • Rapporteren
madelonx
één maand geleden
Sta in de winkel en t is allemaal al een drama bij ons, en er is net iemand met zwangerschapsverlof dus durf het ook niet te zeggen 😅 want als zei terug komt ben ik weer weg whaa erg... maar na 12 weken denk
  • Rapporteren
Doperwt
één maand geleden
Ik heb het mijn baas maar gewoon verteld, hij is daarin dan nu ook meteen flexibeler met thuis werken. Voor de rest wil ik het wel geheim houden, kijken hoelang dat lukt.
  • Rapporteren
Leentje2021
één maand geleden
Mijn manager en directe collega weten het, de rest van mijn collega’s niet. Dit maakt het voor mij prettig werken omdat ik voor hen niets hoef te verzwijgen en ze me steunen waar ze kunnen 😊 Dat begrip vind ik heel fijn.
  • Rapporteren
Vakantiebaby
één maand geleden
Ik heb het ondanks dat ik het echt niet wilde tegen een paar collega's moeten zeggen als verklaring voor mijn gedrag. Ik kan weinig luchtjes verdragen momenteel vanwege hevige misselijkheid. Al een paar keer gehad dat ik een bepaalde lucht van een patiënt die ik moest beoordelen echt niet trok en dus echt de kamer moest verlaten. Heel gênant maar ze houden het verder wel stil dus het gros weet het nog niet gelukkig.
  • Rapporteren