8 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb zelf ook een vleesboom, deze is 3,5 bij 3 ongeveer. Ze zeggen dat het niet heel veel kwaad kan in een zwangerschap maar ze willen een vleesboom altijd wel goed in de gaten houden wat deze doet, of deze ook groeit of niet. Bij mij is hij stabiel gebleven! Hopen dat het bij jou ook meevalt en geen kwaad doet.!

5 jaar geleden

Ik heb er 2. Ene van 7cm doorsnede en ene van 5cm doorsnede. Het wordt een geplande keizersnede. Wordt ook heel goed opgevolgd want ik heb een eerdere vroeggeboorte op 20 weken gehad. En ze weten niet of deze vleesbomen een rol hebben gespeeld.

5 jaar geleden

Reactie op bloemetje@

Ik heb zelf ook een vleesboom, deze is 3,5 bij 3 ongeveer. Ze zeggen dat he ...
Gelukkig maar dat is fijn om te horen. Ja ik hoop het ook erg!

5 jaar geleden

Reactie op lilou23

Ik heb er 2. Ene van 7cm doorsnede en ene van 5cm doorsnede. Het wordt een ...
Dat is minder :( , maar goed dat ze het goed in de gaten houden!

5 jaar geleden

Helaas ervaring mee!! Ik had het bij mijn vorige zwangerschap! Geen last van gehad overigens! Na de zwangerschap bleekt deze verweekt en ben ik afgelopen januari eraan geopereerd! Had er ook veel stress van maar achteraf is het allemaal mee gevallen!! Die kleine is nu bijna 1 jaar en ben alweer 16.3 zwanger

5 jaar geleden

Bij mn eerste zwangerschap had ik ook myoom van 3 bij 3 m bed in baarmoeder. Dit kon komen door de hormonen. Niet doorgestuurd zolang ik geen klachten had. Ook na bevalling geen controle gehad van de myoom. Nu bij 2e zwangerschap hebben ze tot op heden niets gezien qua myoom, dus de vorige is uit zichzelf verdwenen, gelukkig. Volgende wk woensdag de 20 weken echo.

5 jaar geleden

Ik heb er twee. De ene van 8 cm doorsnee en de ander 9.5 cm. Volgens de arts die ik er voor zag konden ze net zo veel kwaad doen als grijze haren. De vleesboom zelf kan dus volgens deze arts geen kwaad. Wel zullen ze het blijven volgen. Ook ivm de bevalling. Dit voelt voor mij juist als extra zekerheid dat ze hier vanaf weten. Volgens mijn arts is het normaal dat deze vooral in de eerste maanden van de zwangerschap groeien, en kan het na de bevalling weer afnemen. Ik zou me dus in eerste instantie geen zorgen maken, en wachten of de verloskundige aangeeft dat je hulp hiervoor moet zoeken (het kan dus echt meevallen!). Ik hoop dat ik je door mijn ervaring minder in paniek bent.

5 jaar geleden

Bij de eerste een vleesboom van 8 cm met 9 weken al. Zolang het niet voor de uitgang gaat groeien, is er niets aan de hand. Nooit voor naar de gyn gehoeven hiervoor omdat hij op een 'goede' plek groeide.