16 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb ook een paar grote vleesbomen. 6 cm en een paar van 4/5. Deze kunnen gaan groeien werd mij verteld. De grote zit onderin dus ik moet hoogstwaarschijnlijk een keizersnede. Verder werd mij verteld dat de baby er geen last van heeft alleen wel dat ik mogelijk pijn zal ondervinden gedurende de komende maanden...
5 jaar geleden
Ik heb tijdens mn eerste zwnagerschap ook een vlessboom gehad van 3 bij 3 cm. Deze was na bevalling volledig weg. Nu met 2e zwangerschap was er op echo nog niets zichtbaar, dus ga ervan uit dat als dit weer komt, dat het vanzelf weer verdwijnt.
5 jaar geleden
Reactie op Anonienke
Een spierknoop is een rare benaming. Het heeft namelijk niets met spieren t ...
Ja mee eens. Maar toen ik Google translate gebruikte voor de Nederlandse benaming vond ik 't woord vleesboom zelfs nog wat erger en viezer klinken 😂
Ik zal 't dus maar bij myoom houden 👍
5 jaar geleden
Reactie op Anonienke
Een spierknoop is een rare benaming. Het heeft namelijk niets met spieren t ...
Niet helemaal. Een myoom bevindt zich in de spierwand, my is in de geneeskunde een vervoeging van alles wat met de spieren te maken heeft. Bv myalgie is spierpijn.
Een myoom groeit onder invloed van oestrogeen volgens mij
5 jaar geleden
Reactie op lilou23
Ik heb 2 grote en een kleintje, wordt sowieso keizersnede. Ben mijn vorig k ...
Wat erg te lezen...had het mogelijk wel met vleesbomen te maken?
5 jaar geleden
Niet helemaal. Een myoom bevindt zich in de spierwand, my is in de geneesku ...
Ja klopt. Het groeit in de spier/bindweefselwand. Maar verder heeft het er weinig mee te maken. De naam spierknoop heb ik in mijn 10 jaar paghologie nooit gehoord. Het voelt heel vast aan. Ik zie en voel ze dagelijks op mn werk. Parhologie.
5 jaar geleden
Wat erg te lezen...had het mogelijk wel met vleesbomen te maken?
Ze weten de exacte oorzaak niet. Nu terug 12 weken zwanger, vruchtzak duwt de myomen helemaal naar buiten toe wat goed is en de placenta ligt ook helemaal anders dan de vorige zwangerschap. Extra controles gynaecoloog en afwachten hoe ver ik zal geraken 🤞
5 jaar geleden
Reactie op Anonienke
Ja klopt. Het groeit in de spier/bindweefselwand. Maar verder heeft het er ...
Pafhologie? Cool 😉