28 Reacties
5 jaar geleden
Hi! Ikzit in exact dezelfde situatie. Ik heb om half 11 een afspraak met de verloskundige. Ik lees mee! Liefs Sarah
5 jaar geleden
Hi!
Inmiddels 41+4 en ook controle vanmiddag in het ziekenhuis en de inleiding bespreken/plannen.
Ik ben afgelopen vrijdag gestript en gisteren mijn slijmprop verloren.
Ik ga de gynaecoloog vragen vandaag nog een keer te strippen.
Vliezen breken doen ze pas op de dag van inleiden. Wat je wel kan proberen is je verloskundige vragen om de avond voordat je ingeleid word dit te doen.
Je zult hier echter wel echt minimaal 3 cm ontsluiting voor moeten hebben.
5 jaar geleden
Hi, mijn vliezen zijn door mijn verloskundige gebroken in daarmee inderdaad een kunstmatige inleiding te voorkomen.
Ik was ook over tijd en had ook een afspraak in het zkh om de inleiding te bespreken. Daar nogmaals gestript en toen bleek dat ik al 2cm had en een ballon wellicht niet meer nodig zou zijn. Dit was op vrijdag. Ik had een afspraak gemaakt voor die eerstvolgende maandag om de ballon te plaatsen en dinsdag in te leiden indien nodig. Op zondag is mijn vlk bij mij thuis gekomen om nogmaals te strippen en te beoordelen of de ballon op maandag nodig was, dit was niet meer nodig. Op maandagmiddag is de vlk langsgekomen en heeft ze (omdat alles ver genoeg was) mijn vliezen kunnen breken op mijn verzoek. Daarna kwamen mijn weeen meteen vanzelf op gang. Uiteindelijk in de nacht van maandag op dinsdag bevallen.
Qua tijd maakte het dus niet uit (gezien ik anders sowieso dinsdagochtend was ingeleid) maar ik ben blij dat alles “natuurlijk” op gang is gekomen en mijn vlk mij kon assisteren.
Dus, aanrader om te bespreken wat mij betreft. Succes!
5 jaar geleden
Ik heb me 2x laten strippen en zou de avond voor inleiden m'n vliezen laten breken omdat bij m'n eerste bevalling de weeën begonnen direct nadat m'n vliezen braken. Voor vliezen breken heb je wel 2,5 cm ontsluiting nodig, dat kan je wel triggeren door strippen. Ik zelf ben door de tweede keer strippen (bij 40+5) bevallen, dus wel een goede ervaring. Wat ik hier veel las is dat er ook volop gestript wordt tussen 37 en 40 weken, dan is de kans gewoon heel klein dat er iets gebeurd..
5 jaar geleden
Ik zou worden ingeleid ivm nierstuwing met precies 40 weken. Omdat ik al 2-3 cm ontsluiting had begon dat met het breken van de vliezen en op mijn verzoek (na overleg met mijn eigen verloskundige, omdat mijn vorige bevalling heel snel ging en de weeën toen ook kwamen na het breken van de vliezen) werd niet direct gestart met weeënopwekkers maar even afgewacht. En bij mij kwamen idd na 1,5-2u de weeën op gang en werd het verder een natuurlijke bevalling. Niet zo snel en makkelijk als de eerste overigens, maar tussen het breken van de vliezen en de geboorte zat 6u, dus mag niet klagen denk ik.
5 jaar geleden
Ik zit ook in dezelfde situatie, lees ook ff mee!
Vliezen laten breken door verloskundige (thuis of praktijk, niet in zkh) behoort ook tot 1 van mijn opties. Met 40 wkn heeft ze geprobeerd te strippen, dit was niet mogelijk alles zat nog dicht. Morgen nieuwe afspraak (40+6) en dan gaat ze opnieuw kijken of er al iets mogelijk is.
Volgens haar had ik de volgende keuzes:
- afwachten tot 42 weken
- vliezen laten breken (moet dit wel mogelijk zijn)
- inleiding in het ziekenhuis plannen
Ben het ontzettend zat, dus ik denk niet dat ik langer wil afwachten.
Als je vliezen worden gebroken moet je volgens mij wel binnen 24 uur bevallen anders wordt je medisch. Ik las ergens dat je dan na de bevalling nog wel 12 uur op het ziekenhuis moet blijven, weet iemand dat?
Ben alvast vragen voor morgen aan het opschrijven en hoop zo dat ik inmiddels wat ontsluiting heb of de baarmoedermond weker is geworden 🤞
5 jaar geleden
Ik ben woensdag 41 weken. Er staat dan een afspraak in het ziekenhuis om de conditie van de baby goed te bepalen. Ik hoop dan eigenlijk dat ze direct ook even checken of ik überhaupt al iets van ontsluiting heb. Ben er ook echt klaar mee nu, dit gevoel had ik niet maar vanaf het weekend is dit echt opgedraaid. Heb nog een peuter van dik 2,5 jaar rondlopen en zit vol met vocht.
Merk wel dat ik de datum van 1-4 minder grappig vind maar die komt wel dichtbij zo 🙊
5 jaar geleden
Reactie op I18
Ik ben woensdag 41 weken. Er staat dan een afspraak in het ziekenhuis om de ...
Oh ja die datum zit ook steeds in mijn hoofd! Ik zat al te denken misschien kan ik vragen om niet eerder dan donderdag actie te ondernemen zodat het hopelijk na 24.00 u komt. Of misschien beter om vrijdag wat te doen 😅 Maar het paasweekend zit er ook nog achter 😕
Maar idd eerst de conditie maar eens bekijken en hoe de status van ontsluiting is
5 jaar geleden
Reactie op I18
Ik ben woensdag 41 weken. Er staat dan een afspraak in het ziekenhuis om de ...
Ik word waarschijnlijk op 1-4 ingeleid... ben er ook niet helemaal dol op🤣
Je kan in her ziekenhuis altijd vragen of ze willen controleren en eventueel willen strippen. Meestal doen ze daar niet moeilijk om😊😊 succes!
5 jaar geleden
Ik had 3cm ontsluiting. Toch (pijnloos!) een ballonnetje geplaatst om de baarmoedermond te laten verstrijken en om tot 4cm te komen. Dat viel er binnen een aantal uren uit. In de ochtend de vliezen gebroken en toen kwamen de weeën vanzelf op gang, zonder opwekkers. Het kan dus inderdaad gewoon, is geen gekke gedachte. Hopelijk ga jij het ook positief ervaren, succes!
5 jaar geleden
Hey meiden, bedankt voor het delen van jullie verhalen! Ik ben net bij de gynaecoloog geweest, al wel 1.5 cm ontsluiting en strippen was niet meer nodig. Morgen terug voor een ballonnetje. Ze wilden eventueel ook mijn vliezen breken als dat al kon, maar dan moet ik wel in het ziekenhuis blijven want dan starten ze de bevalling ook.
Dat wil ik niet, en ik ga dan woensdagochtend heen. Eerst vliezen breken en dan komt het hopelijk alsnog vanzelf op gang zoals ik bij sommige van jullie lees!🤞 En anders toch wee opwekkers.
Mijn verloskundige wilde ook morgenochtend nog mijn vliezen proberen te breken maar ik vind het allemaal een beetje onrustig worden dan, en de kans dat het lukt is klein omdat ze er vandaag dus nog niet bij konden.
Het geeft me eigenlijk wel veel rust dat ik nu een datum heb merk ik!
Heel veel succes allemaal!
5 jaar geleden
Merelsdingen, fijn dat je een plan hebt. En dat er in ieder geval al iets ontsluiting is! Hopelijk is alleen vliezen breken voldoende, succes!!
Yousss, het strippen heeft dus wel iets gedaan? Misschien zet t vannacht wel door en is een ballon morgen niet meer nodig! Succes!
Ik heb morgenochtend afspraak bij verloskundige, ben heel benieuwd of er inmiddels wat mogelijk is qua inwendig onderzoek en hopelijk zit het niet meer potdicht! Daarna hoop ik toch wel een plan te kunnen maken...
Volgens mij doen ze in het weekend ook wel gewoon inleiden dus ik ga er vanuit dat dat met Pasen ook kan? Of er moet een hele krappe bezetting zijn qua kamers en personeel dat zou misschien per ziekenhuis verschillen.
5 jaar geleden
Reactie op trixie123
Hoi meiden weten jullie hoe het zit met inleiden in het weekend? Doen ze di ...
Ik kan meedoen aan een project (Buzz) en daarin staat minimaal 2 cm ontsluiting.
Veiligheid voor u en uw kind staat voorop. Dit is de reden dat er een aantal voorwaarden zijn
waaraan u moet voldoen om deel te kunnen en mogen nemen aan dit project. Dit betekent
dat uw vliezen alleen kunnen worden gebroken vanaf 41 weken zwangerschap indien u mee
doet aan dit project en voldoet aan onderstaande vereisten:
- U bent tussen 41+0 en 41+6 weken zwanger.
- U heeft het informed consent formulier getekend en bent bereid alle vragenlijsten in
te vullen.
- U heeft een ongecompliceerde zwangerschap.
- U voelt goede kinds bewegingen en de harttonen hebben een normale frequentie.
- U heeft minimaal 2 cm ontsluiting en de baarmoedermond voelt week aan.
- De baby ligt in hoofdligging en is ingedaald.