Vraag conceptiedatum

Verwijderd lid
4 maanden geleden
Volgen
Hi, Ik ben voor het eerst zwanger en vraag me af hoe het nu precies zit. De eerste dag van m’n laatste ongesteldheid was 5 juni en gemiddeld is mijn cyclus 30 dagen (soms is het 29, soms 31/33, verschilt eigenlijk elke maand). Als ik dit invul in de berekeningen, wordt aangegeven dat ik 5+3 zwanger ben, conceptiedatum 21 juni en innesteling 30 juni. Nu heb ik alles bijgehouden en weet ik dat ik 14 juni voor het laatst zonder condoom intiem ben geweest, 20 juni met condoom. Mijn vraag; hoe zit dit nu precies? Ben ik dan wel gewoon zwanger geworden van die x op de 14e? En hoe werkt dat dan met al die dagen zoals hierboven aangegeven? Ben even in de war, hopelijk kan iemand me hier mee helpen. Alvast bedankt!
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
8 reacties
Cnan
4 maanden geleden
Het sperma kan wel 3-6 dagen in je lichaam leven, zou kunnen van die keer zonder condoom. En precieze data van ovulatie kunnen we nooit met zekerheid zeggen of je moet het precies voelen;) het zou kunnen van de 14e inderdaad
  • Rapporteren
Mama21
4 maanden geleden
Heb je je eisprong gevoeld of bijgehouden?
  • Rapporteren
Verwijderd lid
4 maanden geleden
Reactie op Mama21
Heb je je eisprong gevoeld of bijgehouden?
Ik heb altijd mijn ongesteldheid genoteerd in de app Flo, die gaf zelf aan wanneer ovulatie was. Dit was tussen 16 en 21 juni. Ik kan me wel herinneren dat ik de eisprong voor de 20ste geloof ik heb gevoeld, maar ik heb de datum toen niet genoteerd (wij waren niet actief bezig met zwanger worden, dus ik was het eigenlijk alweer vergeten). In de Flo app stond wel dat de 20ste de meeste kans was, maar toen was het dus met condoom.. het is natuurlijk niet perse heel belangrijk, maar ben nieuwsgierig hoe dit gaat haha
  • Rapporteren
Mama21
4 maanden geleden
Reactie op verwijderd lid
Ik heb altijd mijn ongesteldheid genoteerd in de app Flo, die gaf zelf aan wanneer ovulatie was. Dit was tussen 16 en 21 juni. Ik kan me wel herinneren dat ik de eisprong voor de 20ste geloof ik heb gevoeld, maar ik heb de datum toen niet genoteerd (wij waren niet actief bezig met zwanger worden, dus ik was het eigenlijk alweer vergeten). In de Flo app stond wel dat de 20ste de meeste kans was, maar toen was het dus met condoom.. het is natuurlijk niet perse heel belangrijk, maar ben nieuwsgierig hoe dit gaat haha
Als je op de dag van ovulatie seks hebt ben je vaak al te laat dus de 14de seks en ongeveer 5 dagen blijven die spermacellen leven heb je misschien de 19de je ovulatie gehad dus dat kan heel goed
  • Rapporteren
Verwijderd lid
4 maanden geleden
Een app kan het nooit helemaal aangeven. Sperma blijft langer in het lichaam, dus het kan zijn dat het van die ene keer zonder condoom was. Verder worden je weken gerekend vanaf de eerste dag laatste menstruatie, omdat de meeste die dag wel weten en bijna niemand weet exact wanneer de eisprong is/was.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
4 maanden geleden
Reactie op Mama21
Als je op de dag van ovulatie seks hebt ben je vaak al te laat dus de 14de seks en ongeveer 5 dagen blijven die spermacellen leven heb je misschien de 19de je ovulatie gehad dus dat kan heel goed
Oké good to know, dankjewel! Interessant om alles hierover een beetje te leren :)
  • Rapporteren
AnneO
4 maanden geleden
Ik ging ook ooit uit van die data, nu blijkt mijn lutale fase maar 9 dagen te zijn ipv 15 zoals de app denkt,scheelt bijna een week
  • Rapporteren
Verwijderd lid
4 maanden geleden
Reactie op AnneO
Ik ging ook ooit uit van die data, nu blijkt mijn lutale fase maar 9 dagen te zijn ipv 15 zoals de app denkt,scheelt bijna een week
Oh dat is zeker wel een verschil! Hoe ben je daar dan achter gekomen? Ik heb 30 juli de eerste echo in t ziekenhuis dus dan wordt er voor mij denk ik ook wel meer duidelijk
  • Rapporteren