38 Reacties

3 jaar geleden

Dat klinkt niet erg aardig van je schoonmoeder! Voor iedere vrouw is het gewoon anders. Zou proberen het gewoon van je af te laten glijden

3 jaar geleden

15 weken en 0 kg aangekomen. Voel me ook niet onzeker nee. Zou een grotere buik juist leuk vinden ik ben nog bijna plat 😝 Die opmerkingen lekker laten gaan joh 😉

3 jaar geleden

Hoii. Ik ben nu 15 weken en ben ong 1 kg aangekomen ( ook weinig eetlust gehad), wel al een vrij dikke buik. Ik zou me niet te druk maken om de kilo's die je bent aangekomen en om wat je schoonmoeder zegt. Zo te horen ben je hartstikke goed bezig! Wees juist trots op je veranderende lichaam!

3 jaar geleden

Trek je niet veel aan van je schoonmoeder.. Doe ik ook niet. De mijne vind ok dat ik te veel aan gekomen ben 😒

3 jaar geleden

Je kunt niet meer doen dan je al doet en iedereen komt aan als ze zwanger is. Dan komt je schoonmoeder maar niet meer of kom jij niet meer naar haar, als ze niet normaal kan doen.

3 jaar geleden

Dat klinkt als een niet zo'n fijne benadering vanuit je schoonmoeder. Elke vrouw is anders elk lichaam is anders. De een toont sneller dan de ander. Ik zou me er niet te veel van aan trekken. Persoonlijk zou ik een keer een sneer geven aan zo iemand "schoonmoeder of niet". Geniet lekker van je zwangerschap en je groeiende buikje. En je schoonmoeder die mag wel wat respect tonen voor jou jij bent wel de moeder van haar kleinkind.

3 jaar geleden

da's niet aardig van je schoonmoeder! ik ben 17 weken zwanger en al 9 kilo aangekomen...best veel maar ik was daarvoor te dun...dus mijn lijf had blijkbaar wat in te halen..heb ook al een goed zichtbaar buikje maar draag die vol trots! Mijn man vindt mijn zwangere buik alleen maar mooi. Zeker niet onzeker over zijn of je voor schamen, elk lijf en iedere buik reageert anders. Na de zwangerschap gaan we gewoon weer afvallen en weer strak worden, ga nu vooral nog niet druk om maken

3 jaar geleden

Lekker laten gaan je doet het goed en je hebt het niet helemaal in de hand. Echt niet aardig van haar

3 jaar geleden

Je moet echt even met jou vriend om tafel hierover, als hij weet wat er is kan hij jou ook gewoon steunen als zijn moeder zon opmerking maakt. Dit hoort en kan ze gewoon niet doen dit slaat nergens op. Als mijn schoonmoeder zoiets zou zeggen had ik gezegd want jah jij was vast perfect😑 Sorry maar wat een naar mens, hier kan ik mij echt boos om maken om iemand zo de grond in te trappen. Belachelijk!!!!!!!

3 jaar geleden

Reactie op LauraMunck

15 weken en 0 kg aangekomen. Voel me ook niet onzeker nee. Zou een grotere ...
Idem

3 jaar geleden

Ik vind het niet netjes van u schoonmama om dat te zeggen. Je bent een kindje aan het maken. Ieder persoon reageert en past anders aan. Ik ben nu 15 weken en 3 kg bijgekomen. Mijn eerste zwangerschap totaal 20 kg bijgekomen. Zoals ik zei. Het schilt van persoon tot persoon. Gewoon genieten en zeker geen reden tot onzekerheden 😉

3 jaar geleden

Dankjewel voor jullie lieve woorden. Ik ben ook trots op mijn buikje en ga niet lijnen want ik wil een gezond kindje. Heb met mijn vriend gepraat en die vind het ook niet normaal. Hij gaat er de volgende keer wat van zeggen. 😘

3 jaar geleden

Wees maar lekker trots op jezelf!! Kan het ook een vorm van jaloezie zijn?(andere (schoon)dochter die misschien nog niet zwanger is?) Bij mij groeit het ook enorm, maar weet dat het voor een goed doel is toch?! Geniet ervan!

3 jaar geleden

Waar bemoeit ze zich ook mee. Ongevraagde adviezen/commentaar altijd van iedereen... erg vervelend. Ik ben nu zwanger dan de tweede, 16 weken, en ook een enorme buik al. Veel zeggen dan ook: zo... gaat snel hè. 🙄 niks van aan trekken. Lekker genieten. Hoe vaak ben je nou zwanger in je leven.. dus genieten!! Daarna weer druk maken om kg etc.

3 jaar geleden

Dankjewel voor jullie lieve woorden. Ik ben ook trots op mijn buikje en ga ...
Wat fijn dat je vriend het voor je opneemt🥰 mensen die zo tegen je doen mag je inderdaad gewoon wat van zeggen ook al is het je schoonmoeder! Mijn schoonvader noemt me al de hele zwangerschap dikkerd. Ben 17 weken en nog maar 4 kg aangekomen. Ik pak hem altijd terug door te zeggen “deze dikkerd draagt wel jouw kleinkind! Dus ik zou maar lief zijn!” Werk altijd👌🏻

3 jaar geleden

Oh en op je vraag, NEE ik ben niet onzeker, alles behalve, ik ben super trots op mijn dikke buik en ik hoop dat hij nog veeeeel groter gaat worden😊. Ik ben superduper trots lekker aan het uitdijen. Wij zijn het mooiste aan het maken dat er bestaat hé, onthoud dat maar. Word maar lekker babydik and be proud of it.

3 jaar geleden

Snap je volledig. De mijne vraagt constant hoeveel ik ben bijgekomen.)nu2de zwangerschap) maar momenteel nts in tegendeel door ziek te zijn. Maar met mijn vorige zwangerschap zei ze “het heeft lang geduurd voor je echt zag dat je zwanger was,precies een vetbuik” .ze vinden wel altijd iets. Nts van aantrekken

3 jaar geleden

Snap je helemaal. Vind de vraag: “weet je zeker dat het er geen twee zijn?” Ook zo irritant!!!! Tja ik denk maar zo, je schoonmoeder is stinkend jaloers dat zij geen duidelijk zichtbare buik had! En dat is haar probleem. Moet ze de jouwe niet van maken 😉 en je man is trots dat jij zwanger bent dus laat hem genieten van je mooie rondingen! Tegenwoordig zijn curves hot!

3 jaar geleden

Gewichtstoename beperken??? Denk aub aan je kind ipv aan je schoonmoeder, praat met je vk over hoeveel je bent aangekomen want het is volkomen normaal, dr groeit een kind in je trek je alsjeblieft niks aan van je schoonmoeder

3 jaar geleden

Niks van aantrekken. Bij mijn dochter groeide mijn buik in het begin heel hard. Ik had net als nu met 15 weken een buik van 25 weken. Echter vanaf week 30 groeide ik bijna niks meer waarvoor ik uiteindelijk met 40 weken toch nog een beschaafd buikje had