13 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb zojuist een betaalverzoekje gekregen voor schoolreisje € 8,50. Denk dat het een prima bedrag is.

7 maanden geleden

Bij ons was dat vanaf maart maar 18.75

7 maanden geleden

Bij ons werd een bedrag van €15 gevraagd. Ze gaan met de bus naar een grote speeltuin met kinderboerderij en worden in alles voorzien (vervoer, drinken, zakje chips, muntje voor speel attracties en ze eten daar een patatje) vond €15 euro weinig voor wat ze allemaal krijgen. Dus ik denk dat het ook een beetje aan het uitje zelf ligt.

7 maanden geleden

Bij ons 30 euro Entree bij molenwaard en de busreis

7 maanden geleden

Vrijwillige bijdrage is niet alleen voor schoolreisje. Dit is ook voor bijv. Sinterklaas/kerst/pasen om bijv. Kadootje voor elk kindje te regelen of voor kerstontbijt. Bij de scholen waar mijn kinderen opzitten is het per jaar rond de 60 euro, wel zit daar schoolreisje bij in. Er zijn ook scholen waar bijdrage lager ligt maar dan moet je apart voor schoolreisje betalen. Bij de oude school van mijn dochter werd er gesproken over “vrijwillige” bijdrage, echter bleven ze net zo lang betaalverzoeken naar je mail sturen tot je het daadwerkelijk betaald had, dus zo vrijwillig was het in mijn ogen niet..

7 maanden geleden

Bij ons was het een vrijwillige bijdrage van €15. Ze gingen met de bus (busreis van een klein uur) naar Blijdorp. We moesten wel zelf eten en drinken meegeven voor daar. Vind € 15 wel een schappelijk bedrag voor zoiets, had ook best € 20 mogen zijn

7 maanden geleden

Bij ons was de vrijwillige bijdrage 25 euro en schoolreisje 30 euro

7 maanden geleden

Bij ons is de vrijwillige bijdrage 25 per jaar, voor de kinderen die later in het jaar instromen de helft of voor de laatsten zelfs niks. Schoolreis is 23,50 per kind. Ze gaan dan met bussen naar een pretparkje in de buurt en krijgen daar volgens mij ook nog wat eten en drinken.

7 maanden geleden

Nog geen bijdrage verzoek gehad maar t schoolreisje is 13 euro. Ze gaan naar leuke binnen en buiten speeltuin in de buurt, onbeperkt water/siroop, fruit/groente, friet met snack en ijsje erbij.

7 maanden geleden

Reactie op Elise1991

Vrijwillige bijdrage is niet alleen voor schoolreisje. Dit is ook voor bijv ...
Bij ons wordt het aan iedereen gevraagd, maar als je redenen hebt om het niet te kunnen/willen betalen dan kun je dat bij de schoolleiding aangeven. Dus ik denk dat je als je niks aangeeft inderdaad herinneringen krijgt!

7 maanden geleden

Bij ons 50 euro per jaar maar ik las in de nieuwsbrief dat het bijna niet betaald wordt. Daardoor kunnen ze misschien geen schoolreisje meer bekostigen. Erg zonde.

7 maanden geleden

Hier is dat 15 euro per jaar

6 maanden geleden

Bij ons is het €68 per jaar. Dit is voor: Excursies, Sinterklaas- en kerstviering, de sport- en spelletjesdagen, de zomerfeesten, culturele activiteiten en extra materiële voorzieningen zoals buitenspeelmateriaal, geluidsapparatuur enz.. Ik vind het helemaal prima. En als je het niet kan betalen, kan je dit communiceren met de schoolleiding.