13 Reacties
5 jaar geleden
Veel vrienden van mij hebben hun geboortelijst bij Mic Mac Miniscule. Is wel vooral 2ehands.
Zelf ben ik aan het twijfelen of ik niet gewoon alleen een pamperrekening ga zetten op het geboortekaartje. Veel dingen wil ik al hebben voor de geboorte, en de spullen voor een groter kindje wil ik nog mee wachten aangezien ik binnen een jaar wil verhuizen.
Op die manier kan ik ook gewoon als gaandeweg kopen waarvan ik merk dat ik het nodig heb. In plaats van nu waarvan ik denk/hoop dat ik het nodig ga hebben 😊
5 jaar geleden
Reactie op MarjanG
Veel vrienden van mij hebben hun geboortelijst bij Mic Mac Miniscule. Is we ...
Slim idee! Zo had ik er nog niet over nagedacht. Wij hebben nu ook wel al heel wat spulletjes in huis (ook alles tweedehands gekocht). Kleertjes koop ik ook bewust op vinted. Is niks mis mee :-)!
Maar inderdaad dus een goed idee om enkel een pamperrekening te openen... ben alleen wat bang dat mensen daar minder snel geld op storten dan een cadeau van je lijst te bestellen omdat ze dan niks fysiek hebben om te geven snap je?
5 jaar geleden
Reactie op simkev
Slim idee! Zo had ik er nog niet over nagedacht. Wij hebben nu ook wel al h ...
Goh, ik ga er van uit dat de mensen die normaal gezien iets van de geboortelijst zouden kopen, wel iets zullen storten.
En dat de mensen die enkel een cadeau willen geven, dat dan gewoon zullen meebrengen op kraambezoek :)
5 jaar geleden
Wij doen onze geboortelijst via www.pakske.be
De bedoeling van deze site is eigenlijk zoals crowdfunding. Mensen storten geld maar kiezen voor welk item. Je kan er dingen op plaatsen die tweedehands zijn of zelfs diensten zoals zwemles of massages en dergelijke. Je kan er spullen op plaatsen van eender welke webshop. Het handige is dat je ook gewoon alles al in huis kan halen en niet ergens op moet zitten wachten. En het is gratis. 😁
5 jaar geleden
Reactie op tboontje
Wij doen onze geboortelijst via www.pakske.be
De bedoeling van deze site i ...
Net even op de website gekeken, hoe tof is dat!!! Ik kende het helemaal niet.... bedankt voor de supertip! :-)
5 jaar geleden
Vraagje over de geboortelijst; hebben jullie al een lijst samengesteld? En voor hoeveel euro ongeveer hebben jullie ongeveer een lijst? Die van ons is in totaal 3302,75 euro wat ik precies enorm veel vind! Ik kan er nog aanpassingen aandoen maar ik heb eigenlijk alles nodig.. (eerste kindje).
5 jaar geleden
Reactie op Bongovdw
Vraagje over de geboortelijst; hebben jullie al een lijst samengesteld? En ...
Dat is inderdaad een groot bedrag. Maar misschien zijn er een aantal zaken die je al nodig hebt bij de geboorte? Dan is een geboortelijst niet ideaal, want meestal wordt die pas gecommuniceerd na de geboorte.
Daarnaast heb ik heel veel dingen 2ehands. Buggy, co-sleeper, park, wipper, bedje, kleertjes, allemaal 2ehands. Spaart heel veel geld uit.
5 jaar geleden
Reactie op MarjanG
Dat is inderdaad een groot bedrag. Maar misschien zijn er een aantal zaken ...
Wij hebben ook enorm veel tweedehands gekocht, inderdaad zo goed als alles wat we meteen nodig hebben (bedje, buggy, wipper, luiertafel,...).
Ik wil natuurlijk niemand iets opdringen met mijn mening maar je vindt echt nog heel goede spulletjes tweedehands :-)!
5 jaar geleden
Wij hebben onze lijst bij Dreambaby liggen. Alles beschikbaar tegen mooie prijs en heel praktisch. Mensen kunnen een cadeau online kopen en laten klaarleggen of zelf afhalen of naar een afhaalpunt bij hen in de buurt laten brengen (Colruyt vb). Je kan grotere cadeaus ook opsplitsen ik schijven, wat ik ook praktisch vindt. Enkel aankoopverplichting op zaken die ze expliciet moeten bestellen. Bij het afsluiten van je lijst krijg je 10% op totale aangekochte bedrag van de lijst. Je kan er ook zaken opzetten die je zelf koopt (spullen voor de kamer, wandelwagen, autostoel,...) En ook dit bedrag wordt meegerekend voor de 10% :)