6 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter had precies hetzelfde toen ze nog achterwaarts in haar stoel zat. We hebben toen de stoel voorwaarts gericht gezet en daarna is het nooit meer voorgekomen.

3 jaar geleden

Had mijn dochter ook. Ben bij een manueel therapeut geweest er zat ergens wat vast in haar nekje. Hierna nooit meer beroerd geweest of overgegeven

3 jaar geleden

Hier helaas ook vanaf 1,5 jaar. In de bergen is het helemaal drama, dan kan het al na 10 minuten. Twee weken geleden op de terugreis vanuit Winterberg heeft ze 3x overgegeven (in 3 uur). Rustig rijden, en dan vooral de bochten, werkt hier het beste. Op internet zijn wel veel tips te vinden.

3 jaar geleden

Kindje van mijn zus, zelfde leeftijd heeft dit ook. Ze hebben hem nu in de kinderstoel op de bijrijdersstoel gezet en nu gaat het wel goed.

3 jaar geleden

Ik was vroeger ook snel wagenziek, nu veel minder. Ik ben sinds ik 12 ben bril/lens dragend. Mogelijk komt het omdat er een hele lichte oogafwijking is en dus scherpstellen veel moeite kost bij "langsflitsende" bomen en borden e.d.

3 jaar geleden

Geen idee vanaf wanneer het kan, maar ik heb zelf last van bewegingsziekte. Ik kan je het volgende vertellen uit eigen ervaring. In de auto is het belangrijk om naar de weg te kijken, zodat het voorspelbaar is wat er gebeurd. Zorg ervoor dat je kindje als het ouder is goed naar buiten kan kijken door voorin of in het midden te laten zitten. Op telefoon kijken en lezen wekt voor de meeste ook misselijkheid op. Kijk of je spelletjes kan verzinnen waarbij je kindje dus op de weg moet kijken. Iets met kentekens/kleuren auto’s. Heb je nu alleen nog niets aan… Als chauffeur let je op dat je niet te snel optrekt of remt. Niet te snel door bochten heen, rustig over drempels. Voor de grap een extra “rondje van de zaak” over een rotonde is een echte no-go. Kotszakjes/bakje ook wel handig om in de auto te hebben liggen. Kan zijn dat na de autorit nog een naar gevoel en vermoeidheid blijft zo’n half uurtje. Bij het ouder worden kan je zelf beter aanvoelen dat je ziek wordt, dus ook minder overgeven. Misselijkheid bouwt zich op dus zodra dat gevoel komt focus je weer op de weg om erger te voorkomen. Let op dat wagenziekte ook bewegingsziekte kan zijn. In dat geval kan je er in meer situaties last van hebben. Denk aan schommelen, een lift, attracties in een park of op de kermis, op zee, in een vliegtuig. Voor iemand die er geen last van heeft is het moeilijk om voor te stellen en kan het zijn dat je dan denkt dat je kind zich aanstelt terwijl dit niet is.