25 Reacties

3 jaar geleden

Mijn ouders hebben we het al verteld omdat ik vorige maand miskraam heb gehad en kon het dus niet voor me houden nu en m’n schoonouders gaan we het 6 augustus op de verjaardag van m’n schoonvader vertellen, dan hebben we ook een echo gehad. De rest van de familie pas na een goede termijn echo.

3 jaar geleden

Vandaag 5+4 en niemand weet het nog. Wij willen het vertellen na de eerste afspraak verloskundige met 8 weken. Plus we hebben een leuke aankondiging die nog niet binnen is😂 vind het moeilijk mijn mond te houden. Vermoed dat mijn moeder wel aan het denken is aangezien ik verschrikkelijk moe ben en zei zich daar een beetje zorgen over maakt😁 ik vind het zelf nog te vroeg om te vertellen omdat het alle kanten nog op kan, maar dat is mijn eigen onzekerheid en voor iedereen heel persoonlijk natuurlijk.

3 jaar geleden

Wij hebben het gisteren gelijk aan mij schoonouders en zusjes verteld. Zij wisten dat wij met behandelingen in het ziekenhuis bezig waren en waren dus elke maand ook weer benieuwd of het al raak was. Vandaag aan mijn ouders vertellen. De rest pas rond 12 weken. We zijn nu precies 4 weken dus nog onwijs pril. We vertellen het nu alleen aan de ouders met het idee dat het nog alle kanten op kan gaan en dan is het wel fijn als er mensen om je heen zijn die weten wat je doormaakt.

3 jaar geleden

Vandaag 5+4 en niemand weet het nog. Wij willen het vertellen na de eerste ...
Haha ja ik wil het ook nog niet vertellen aan mijn ouders nog een paar weekjes wachten. Maar vind het ook zielig voor mijn moeder want die maakte zich ook een beetje zorgen dat ik 'alweer ziek ben'. (was 1,5 maand terug echt ziek namelijk) Heb vertelt dat ik mij niet zo lekker voel omdat ik bij hen ging eten en zo moe was. Meteen ook een goede reden om niet mee te wijnen. Maarrrr voor ons beiden geldt: zodra we het kunnen vertellen zijn ze heel blij!

3 jaar geleden

Wat ben je zelf van plan Evy?

3 jaar geleden

Reactie op Monolo99

Wat ben je zelf van plan Evy?
Zelf weet mijn moeder en broer het al wel want ik ben mega slecht in geheimen bewaren. Vanmiddag vertellen we het aan mijn schoonouders en schoonbroer en schoonzus. Het is nog super pril, maar als het fout gaat dan zouden we dat toch ook graag met hem delen. De rest van de familie en vrienden over een paar weken als ik mijn mond kan houden.. 🙈

3 jaar geleden

Mijn ouders en schoonouders weten het, de rest van de familie en ook onze close vrienden willen we het vertellen na de eerste echo als alles dan goed zit (dan 8 à 9 weken).

3 jaar geleden

Reactie op Monolo99

Haha ja ik wil het ook nog niet vertellen aan mijn ouders nog een paar week ...
Ja het is best lastig hoor hahahaa normaal gesproken keuvel ik altijd 100 uit en nu ben ik soms te moe om te praten dus ik zei ze soms denken wat is er toch met dat kind😂 maar idd straks die reactie, ik denk dat hij onbetaalbaar is. Wil het ook proberen te filmen. We hebben een doosje besteld met een zelfbedachte tekst in het fries ( wij zijn friezen ) en ik verwacht dat mijn ouders beide in tranen uitbarsten, ze verwachten het denk k ook niet. Zo spannend.

3 jaar geleden

Wij hebben het verteld na de 1e echo. ( 6+3weken toen). Het hartje klopte en we hadden zoiets hij/zij leeft dus verdient ook de aandacht. Iedereen gefeliciteerd 🥳🍼👶

3 jaar geleden

Wij willen het rond 10 weken vertellen... ben nu pas 5+1 en ben echt mega slecht in geheimen bewaren... alleen mijn oma weet het.

3 jaar geleden

Wel verteld aan ouders/schoonouders en de broer zus zusje en paar hele goede vriendinnen :) ik ben bijna 5 weekjes

3 jaar geleden

Nu 5+4, vandaag aan mijn ouders verteld. Morgen gaan we het mijn schoonouders en schoonzusje vertellen. De rest ga ik proberen mee te wachten.

3 jaar geleden

Vorige keer meteen verteld op 5w aan de familie, helaas is het toen om 8w fout gegaan, na een goede echo op 6w, maar was wel fijn dat ze wisten waarom ik zo down was...deze keer wachten we nog een beetje. Gefeliciteerd allemaal !

3 jaar geleden

Ik heb het alleen mijn zusje, maar voor de rest van de familie wachten we tot we de eerste echo hebben gehad. Die is pas 30 juli en dan ben ik 8 +5. Wij willen het op deze manier bekend maken, we vinden het zo grappig

3 jaar geleden

De 25e geven we een borrel voor onze ouders en broers en zussen om te vieren dat we de sleutel hebben van ons nieuwe huis, dit vinden we een mooie gelegenheid om het te vertellen. Ze zijn dan allemaal bij elkaar, dat gebeurd weinig omdat ik niet in de buurt van mijn familie woon. Ik ben dan 7+4. 2 dagen later hebben we de eerste echo. We gaan er vanuit dat alles goed gaat en als dat niet zo is.. Krijgen ze dat sowieso te horen...

3 jaar geleden

Mijn zus weet het als enige al, die wist ook dat we het gingen proberen. Onze beide ouders vertellen we het na de 8 weken echo, denk dat die echt super verrast zijn en het niet zien aankomen! De rest (goede vrienden) daarna en op werk nog wat later.

3 jaar geleden

Alleen mijn beste vriendin weet het. Ik twijfel nog een beetje hoe te vertellen aan mijn moeder en zusje en broer en schoonouders 🧐. Het lijkt mij leuk om ze echt gezamenlijk te verrassen. Zit dus te twijfelen. Ben vandaag 4+5 en over 2 weekjes hebben we BBQ met mijn familie. Of wachten tot de eerste echo. Dan moet ik alleen een smoesje verzinnen om samen te komen 😩

3 jaar geleden

Ik ga het vandaag aan mijn beste vriendin vertellen. Ze gaat binnenkort een tijd op vakantie en vind het leuk om persoonlijk te doen. In mei heb ik een miskraam gehad, toen hebben we het onze ouders verteld met een koffertje met hoera jullie worden opa en oma. Vind het lastig om nu weer zoiets te doen en zit te denken om het 'gewoon' te vertellen, maar doet dat niet afbreuk aan deze zwangerschap? Vind het lastig wat denken jullie?

3 jaar geleden

Reactie op Adventkalender

Ik ga het vandaag aan mijn beste vriendin vertellen. Ze gaat binnenkort een ...
Ik denk dat de manier waarop je het verteld niks zegt over de zwangerschap of hoe blij je ermee bent. Als 'gewoon' vertellen voor jullie goed voelt zou ik dat vooral doen!

3 jaar geleden

Vandaag 3+6 en gisteren een heeeeel licht positieve test. Wil morgen en vrijdag weer testen en als het dan (daar ga ik wel vanuit) nog steeds positief is, dan ga ik het vrijdag mijn partner zeggen met een leuk kadootje, wat ik zojuist heb besteld. Nu weten alleen 2 vriendinnen het, omdat ze van mij moesten checken of ik geen spoken zag 🙈 Ik mag overigens maandag pas van het ziekenhuis officieel testen. Vorige keer hebben we het heel veel mensen heel snel verteld, omdat we open waren over ons traject (ICSI) en iedereen er dus van wist. Nu denkt iedereen dat we nog op een telefoontje van het ziekenhuis zitten te wachten over wanneer we weer mogen starten, aangezien alles plat heeft gelegen en nu pas opbouwt door Corona. Wil het 't liefst pas vertellen als ik voorbij het moment ben dat het de vorige keer mis ging. Maar we zullen zien of ik dat zo lang vol ga houden...