53 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb echo gehad met 6 weken bij de gynaecoloog toen zijn we erachter gekomen dat het 2 baby'tjes zijn ❤️❤️ nu vrijdag met 8 + weken weer een echo en verder weet ik het verloop niet. Als je graag een vroege echo wilt kun je dit wel op eigen kosten laten doen bij een echo centrum

3 jaar geleden

Ik heb een vroege echo gehad omdat ik ook medisch ben, wij zitten in een fertiliteitstraject, in combi met eerdere miskraam. Anders had ik ook pas met 10 weken een echo gehad. Nu met 6 en met 8 tussendoor.

3 jaar geleden

Ik heb zaterdag mijn eerste echo! Dan ben ik rond 7 weken zwanger :)

3 jaar geleden

Reactie op ruy

Zijn jullie vroege echo’s inwendig of uitwendig? Mijn praktijk raadt het af ...
Daar heb ik echt nog niet eerder van gehoord 😐 heb wel gehoord dat het af te raden is om het hartje te horen kloppen ivm geluidsgolven

3 jaar geleden

8 weken !

3 jaar geleden

5 weken en 5 dagen

3 jaar geleden

7+6 eerste echo 😃 mocht wel eerder omdat ik miskraam heb gehad maar bewust niet gedaan omdat vorige keer (ook met 6 weken) gewoon het hartje klopte en het daarna alsnog fout ging.

3 jaar geleden

Ik ben 9+5 met onze eerste echo. Het kon al vanaf week 7 maar mijn vriend zit voor zijn werk in het buitenland. Bij mij is de eerste echo inwendig

3 jaar geleden

3 maart, ik ben dan 8 weken. Duurt veel te lang, maar we hebben geduld...

3 jaar geleden

Reactie op Paula0321

Mijn eerste echo is morgen, op 6,5 week.
Wij hebben morgen ook onze 1e echo. Dit nadat we het zelf hebben aangevraagd. Ivm een miskraam 31 mei. En heb daarna geen menstruatie gehad. (pcos) De testen zijn positief. Alleen de vk en ha durven het nog niet te bevestigen. Zij geven aan dat het misschien toch nog de hormonen van de vorige zwangerschap kunnen zijn. Vandaar dat we morgen dan toch een echo hebben.

3 jaar geleden

Ik heb mijn eerste echo met precies 8 weken in het ziekenhuis (traject). Maar ook bij de verloskundige had ik er eentje rond de 8 weken mogen hebben.

3 jaar geleden

27 juli eerste echo i.v.m meerdere miskramen. Ben dan als het goed is 7 weken.

3 jaar geleden

Morgen! Ben op van de zenuwen... Ben nu tussen de 6 en 7 weken denk ik.

3 jaar geleden

Tussen 7 & 8 weken kreeg ik te horen. Dit is geen termijn echo, maar je hebt er wel recht op vanuit het basispakket. Dan kunnen ze checken of het hartje klopt.

3 jaar geleden

Reactie op ruy

Waarom moet ik zo langgg wachten :(
Ik heb m ook pas na 10 weken! Nog een maand wachten.. spannend hè? Viel mij ook al op dat veel andere forumleden de echo eerder hebben. Probeer het wat dragelijker te maken door van alle fases wat leuks te maken. Nu zie ik het bijvoorbeeld als een super speciaal geheimpje tussen mij en m'n vriend, haha. Als alles goed is bij de eerste echo, gaan we t waarschijnlijk bekend maken. Ook een mooie fase als alles goed is!

3 jaar geleden

8 weken

3 jaar geleden

Als ik mijn eerste echo heb dan ben ik 9+5 weken. Ook vrij laat met wat ik lees idd. Maak me geen zorgen, vind het aan de ene kant wel leuk dat alleen mijn man en ik het weten 😌

3 jaar geleden

Reactie op Brokkelster

Ik heb m ook pas na 10 weken! Nog een maand wachten.. spannend hè? Viel mij ...
Voordeel is wel dat als je een goede echo hebt (dan is het ook mooi te zien) je alweer 10 weken zwanger bent!

3 jaar geleden

Mijn eerste echo was 6.1 gelukkig alles goed🥰

3 jaar geleden

Mijn eerst echo is in augustus en ben al 4 weken en 1 dag zwanger