26 Reacties
5 jaar geleden
Het is mijn eerste, maar ik hou vast aan wat ze zeggen: "9 maanden op, 9 maanden af"
5 jaar geleden
Ik heb twee kindjes gehad. Altijd erg slank (maatv34/36). Zonder dieet en met gewoon flink eten (want honger door borstvoeding en zin in gebakjes 😆) was ik beide keren binnen 7 weken alle kilo’s kwijt. Alleen had ik nog lang grote borsten (12 maanden borstvoeding) wat niet in al mijn kleding paste. Sporten deed ik niet maar buik was gewoon maar flubberig met 2 weken en echt weer qua huid bikiniproof na 5 a 6 maanden ofzo. Maar ik sport dus niet 😅
5 jaar geleden
Ik heb nu 1 kindje en was bij die zwangerschap ook flink aangekomen. Ik heb normaal gesproken maat 34/36. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb er ruim 9 maanden over gedaan om alle kilo's weer kwijt te raken vorige keer. Ik sport 2 tot 3x per week. Wat mss wel goed is om te noemen: mijn borstvoeding kwam niet goed op gang dus ben vrij snel gestopt.
5 jaar geleden
Vergeet niet dat dit ook heel veel scheelt bij vrouwen. Sommige gaan snel terug naar “normaal” bij anderen zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik ben na m’n eerste zwangerschap altijd iets zwaarder gebleven, denk aan 2-3 kilo. Daarnaast gaf ik sport en danslessen dus genoeg beweging. Een echte na-zwanger buik heb ik overige nooit gehad maar dat je dat wel hebt zou juist weer normaal zijn. Zolang jij gelukkig bent in je lijf is er geen probleem toch?!
5 jaar geleden
Mijn figuur is nooit meer hetzelfde geworden. Alles een beetje breder. Mijn buik is wel weet platter geworden en na 1,5 jaar had ik weer een taille 😂👍
5 jaar geleden
Reactie op Jelise
Na mijn eerste bleef ik "dik" na de 2e was ik binnen 1 week slanker dan voo ...
ik hou hoop nu 🙏🙏🙏
5 jaar geleden
Volgens mij verschilt dit heel erg per persoon. Ik zou je ook vooral niet te veel focussen op je lichaam wat je had voor je zwangerschap (niet realistisch), maar op een lijf waar jij je fijn in voelt. Ik ben altijd 2 kilo zwaarder gebleven na mn eerste maar dat was prima. Nu na nr 2. zijn wij compleet en ga ik gezond eten en sporten omdat ik achter mn kinderen aan wil kunnen rennen zonder buiten adem te raken 😊!
5 jaar geleden
Het ging veel sneller dan ik had verwacht, links 1 week voor de bevalling (39 weken) en rechts 1 week na de bevalling. Beviel toen eind Feb en was in de zomer slanker dan voor de zwangerschap incl veeel eten en niet sporten, maar ik gaf echt veel borstvoeding en denk dat dat de oorzaak was! 🤱 Nu hopen dat de huid na een tweede zwangerschap ook weer terug strak trekt 🤞🏼 Het is naast borstvoeden en voeding ook voor een deel genen, ieder lichaam zal op haar eigen manier ontzwangeren, vooral goed voor jezelf zorgen in het 4e trimester! 😘

5 jaar geleden
Ik was weer op mijn oude gewicht na 9 a 10 maanden, 3 maand na de bevalling ging ik sporten maar viel niet echt af door de hormonen. Daar moet je echt rekening mee houden. 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwachtelen. Gun jezelf de tijd daar in. Ik baalde toen namelijk zo erg dat t niet lukte.. maar uiteindelijk ging het vanzelf ... natuurlijk wel op voeding gelet maar geen dieet🥳 succes strax! Dont be to hard for yourself ❣️
5 jaar geleden
Ik ben 1.65 en was de 1e keer iets van 23 kilo aangekomen 😅 ik dacht dat het binnen een maand ofzo weer gewoon eraf zou zijn (heel naief) ik was na 9 maanden weer op mn oude gewicht, maar had ook niet echt mn best gedaan en gelijnd ofzo. Ik wil na deze zwangerschap wel wat strenger zijn qua voeding om sneller op oude gewicht te zijn.
5 jaar geleden
Na mijn eerste kindje nooit meer helemaal platte buik gehad en was maar 12 k aangekomen. Na deze iets meer mijn best doen en anders wil ik mijn buik laten doen
5 jaar geleden
Bij onze eerste dame heb ik er 3 jaar over gedaan. Ik heb borstvoeding gegeven tot 6 maand. Deed niet veel beweging. Daarna terug beginnen werken in een winkel en de kilo's vlogen eraf. Het exacte gewocht had ik niet, maar ik was blij. Ik was toen 20 kg bijgekomen. Ben zwaarder (85kg) uit het ziekenhuis gegaan dan toen ik ben binnen gegaan (82kg). Nu al 16 kg erbij op 32 weken.
5 jaar geleden
Ik snap dat je ervaringen wil horen, maar ieder lichaam is echt anders. Dus het hangt van je lichaam af of je snel terug gaat of niet, met of zonder moeite.
Zelf ben ik altijd slank geweest (maat 36) voor de eerste zwangerschap woog ik 56 kilo. Na de bevlling was ik binnen een maand al 10 kilo kwijt (van de 15) daarna bleef ik hangen bij 58 kilo en dat was prima. Ik heb niet op voeding gelet of gesport.
Maar ja! Of het bij de tweede ook zo zal zijn weet niemand natuurlijk.
5 jaar geleden
Hier heeft het echt wel een tijdje geduurd. Was ook veel aangekomen, een deel ging na de bevalling wel snel. Maar door de borstvoeding maakte ik achter af gezien wel de fout om te denken dat je echt veel meer nodig hebt dan je denkt. Eigenlijk is het maar 1 boterham extra maar onbewust at ik meer en niet zozeer slecht maar wel te veel. Ik was wel 10 kilo kwijt een jaar naar de bevalling. Toen ik stopte met de borstvoeding na 11 maanden ben ik een “dieet” gaan doen om die andere kilo’s er af te krijgen. Omdat je tijdens de borstvoedings periode niet streng mag diëten heb ik tot toen gewacht. Want vond het moeilijk om daar in een balans te vinden. Deze zwangerschap loop ik dan ook bij een diëtist om mij goed te begeleiden en te helpen daar waar nodig (eigenlijk meer de stok achter de deur) ik wil ook naar haar toe blijven gaan na de bevalling om goed te leren hoe ik het straks moet doen met de borstvoeding en het eten zodat het wel geleidelijk minder word. Maar heb voor mezelf in m’n hoofd dat ik pas in de zomer van 2022 weer echt lekker in m’n vel zit.
5 jaar geleden
Ze zeggen 9 maanden op 9 maanden af. Ik zit nu ook al op 15 kilo met 33 weken. Maar ja dat is natuurlijk ook de baby vruchtwater en vocht wat ik nu vast hou. Straks als ze er is ga ik gewoon elke dag een rondje met haar wandelen (hopelijk word het mooi weer) en zodra ik groen licht heb ga ik weer beginnen met hardlopen ( voor de zwangerschap liep ik marathons)
5 jaar geleden
Bij mij duurde het een jaar :-) Nadat ik borstvoeding was gestopt viel ik nog vanzelf 6 kilo af. Ik was 22 kilo aangekomen, week na bevalling was er 16 kilo af en na 7 maanden gestopt met bostvoeding. Toen duurde het nog 5 maanden voordat de laatste kilo’s er helemaal vanzelf af gingen.