29 Reacties

4 jaar geleden

Volgens mij is vrouwenmantel voor na je zwangerschap om te herstellen. Ik begin morgen (37+0) met frambozenblad. Ga het zo ook nog even vragen bij de verloskundige :)

4 jaar geleden

Ik ben vorige week begonnen, met beide. Sinds vannacht wat meer menstruatiekrampen. Ik zou het gewoon al drinken, maar weet niet of het werkt. Proberen kan altijd toch? En het zou de weeen ook minder pijnlijk maken, heb ik gelezen.

4 jaar geleden

Reactie op Anonv

Volgens mij is vrouwenmantel voor na je zwangerschap om te herstellen. Ik b ...
Ja klopt maar las dat het ook zou helpen voor samentrekken baarmoeder en dat sommige vrouwen het daarom drinken net voor of tijdens de bevalling 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Ik ben vorige week begonnen, met beide. Sinds vannacht wat meer menstruatie ...
Ja daarom ik las het ook maat even checken of er ervaringen waren. Hoeveel drink je ervan??

4 jaar geleden

3 glazen per dag, in overleg afgesproken met verloskundige.

4 jaar geleden

3 glazen per dag, in overleg afgesproken met verloskundige.
En dan een mix van beiden?

4 jaar geleden

Ja pak meestal 2 van frambozenblad en 1 glas vrouwenmantel.

4 jaar geleden

Ik maak er geen mixje van, ik drink ze wel apart

4 jaar geleden

Ja pak meestal 2 van frambozenblad en 1 glas vrouwenmantel.
Dank je wel. Ga ik er vandaag mee starten 🙌🏼

4 jaar geleden

Vrouwenmantel is voor ná.

4 jaar geleden

Ik drink ook beide! Vaak 4/5 kopjes ofzo per dag, beetje om en om. Merk niet echt verschil. Drink het nu 4 dagen ongeveer! Vandaag precies 40 weken zwanger. Verloskundige weet dat ik het drink maar we hebben het niet gehad over de hoeveel je zou ‘mogen’. Het zijn kruiden dus ik denk niet dat je echt te veel kan nemen. Maar durf ik niet met zekerheid te zeggen

4 jaar geleden

In principe mag je al bevallen dus je kan gewoon starten met die thee, denk ik? Ik heb de vrouwenmantelthee nu 2 dagen in huis maar ben nog niet gestart (ben wel al 38+3 vandaag). Overigens lees ik wel dat het vooral de bevalling vergemakkelijkt en niet zozeer echt de bevalling op gang brengt... maar whatever, alles wat helpt, is meegenomen 🤪

4 jaar geleden

Wil je niet uit je droom helpen, maar geen enkele thee of ‘wondermiddel’ zal je bevalling eerder opwekken.

4 jaar geleden

Reactie op baby3opkomst

Vrouwenmantel is voor ná.
Nee hoor, als je googlet dan zegt ie dat je er vanaf 37 weken mee kan beginnen. Het geeft een stimulerende werking van de baarmoeder. Screenshot is van bol.com maar is mss slecht te lezen?

4 jaar geleden

Reactie op Rebecca-1994

Wil je niet uit je droom helpen, maar geen enkele thee of ‘wondermiddel’ za ...
Oh nee daar ben ik mij zeker bewust van. Het komt wanneer het komt nietwaar 😊 Maar niet geschoten is altijd mis. En zal vast andere voordelen hebben. Sws word ik ingeleid donderdag en kan ik de kleine 💙 eindelijk ontmoeten 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Me86

In principe mag je al bevallen dus je kan gewoon starten met die thee, denk ...
Precies!

4 jaar geleden

Ik ben 39+3 en zaterdag begonnen met frambozenbladthee. 3 kopjes per dag.

4 jaar geleden

Oh nee daar ben ik mij zeker bewust van. Het komt wanneer het komt nietwaar ...
Spannend! Succes alvast 😄
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik drink nu al bijna 2 weken beide thees. Ik doe ze samen in een zakje en drink 3 kopjes per dag. Ik merk geen verschil. Voel mij goed, weinig klachten. Ik doe daarnaast ook sinds vrijdag tepelstimulatie en dit voel ik echt wel. Sinds gisteren menstruatiekrampen. Morgen 39 weken.

4 jaar geleden

Ik ben vorige week begonnen met vrouwenmantel. Toen kwamen er wel meer krampen. Afgelopen zaterdag zelfs stevige voorweeën, maar die stopten na een paar uur. Ik heb nog niet echt het idee dat het helpt. Al zou het verweken van de baarmoedermond wel een begin zijn.