5 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij mag hij alles wat een zwangere ook mag, behalve honing. Dus geen rauwe ei of rauw vlees. Verder wel alles, maar eerst blenden en de kruiden/zout weglaten. Die kun je voor jezelf later toevoegen. En ik zou ook wel oppassen met sauzen omdat daar vaak veel zout in zit.

2 jaar geleden

Waarom in de blender? Je kunt een baby gewoon macaroni met saus geven mits het zoutvrij is.. Aardappelpuree met gekookte boontjes kan ook gewoon. Als hij 6+ maanden is kan hij dat prima eten hoor. ;)

2 jaar geleden

Volgens mij mag dat gewoon. Ik bedoel je hebt ook van die potjes die maken ze toch ook gewoon op esn bepaalde manier. Ik zou de aardappelpuree wel aanmaken met kv of bv.

2 jaar geleden

Ik zou oppassen met zout maar je mag je kind gewoon ongezout vlees, pasta aardappels en rijst geven. Ik zou zelf een verse tomaat pureren als zijnde macaronisaus. En als hamburger gehakt rullen. Zou ook persoonlijk de pasta, tomaat en vlees apart aanbieden zodat hij verschillende smaken leert proeven. Mijn kindjes zijn nog niet zulke eters. Dus die zijn al blij met paar hapjes.

2 jaar geleden

Ik zou geen gekruid vlees, kant en klare saus en aardappelpuree gebruiken, hier zit zout in en dat is niet goed voor de nieren. Op de site van het Voedingscentrum kan je meer informatie en tips vinden 🙂