494 Reacties

3 jaar geleden

Onze kleine heeft ook reflux en ligt in de cosleeper naast me ze spuugde laatst ook in der slaap snachts en moest hoesten ervan. Ik werd er wakker van en tilde haar gelijk eruit en rechtop gezet en op der rugje slaan. Zo zielig ze stikt dus in der eigen kots gewoon durf haar ook echt niet alleen te leggen in der eigen kamer.. Normaal als ze spuugt maak ik het schoon en als het extreem veel is meteen nieuwe doek eronder.

3 jaar geleden

Ik zou er wel wat aan doen voordat het te laat is. Het terug lopen van voeding met maagzuur kan echt de slokdarm aantasten. Me dochter heeft zichtbaar ook reflux en ben meteen van voeding veranderd

3 jaar geleden

Reactie op Yousss

Ik zou er wel wat aan doen voordat het te laat is. Het terug lopen van voed ...
Hoe kan je van voeding veranderen als je borstvoeding geeft? Ik geef borstvoeding en mijn zoontje heeft ook heel erg last van reflux..

3 jaar geleden

Reactie op Yousss

Ik zou er wel wat aan doen voordat het te laat is. Het terug lopen van voed ...
Maar wat doe je op het moment zelf? Dat is nu even de vraag van dit topic. Haal je haar bijv. elke keer uit bed, maak je alleen even het gezichtje schoon of doe je niets? Slaapt ze langs je of ligt ze op een eigen kamer waardoor je het ook niet in de gaten hebt?

3 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Onze kleine heeft ook reflux en ligt in de cosleeper naast me ze spuugde la ...
Oh dat is ook eng ja. Ik wil haar eigenlijk op haar eigen kamer als de nachtvoeding niet meer nodig is, maar zolang ze spuugt weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Ik vind het zo zielig ook al lijkt ze er minder last van te hebben gezien ze er niet meer door huilt. Ik ben vaak ook te moe om haar dan rechtop vast te kunnen houden en op haar linkerzijde laten slapen als ik zelf slaap wil ik ook niet.

3 jaar geleden

Om deze reden slaapt mijn zoon nu 6 weken oud op zijn buik bovenop mij. Ik slaap half rechtop ingebakerd tussen kussens zodat ik niet omrol (ik beweeg sowieso al nooit in mijn slaap maar toch voor de zekerheid) en zodat die kleine lekker half rechtop op z’n buik kan slapen. In de wieg naast mij wilt hij niet liggen en ik zou hem nooit alleen in zijn wieg op zijn buik te slapen durven leggen tenzij ik erbjj ben, overdag bijvoorbeeld dan ga ik de was vouwen op mijn bed. Als hij s nachts op mijn buik ligt ben ik eigenlijk altijd half wakker en word ik sowieso meteen wakker als hij beweegt. Maar mijn zoon kan al wel sinds enige tijd goed zijn hoofd draaien, vandaar dat ik het ook wel aandurf op mijn buik. Toen hij nog kleiner was durfde ik dit echt niet en sliep hij wel in zijn wieg maar toen had hij ook veel minder last nog. Niet ideaal dit maar het is of pijn en helemaal niet slapen of dit. Dus dan maar dit.

3 jaar geleden

Om even concreet op je vraag terug te komen: ik maakte hem schoon, pakte hem op en hield hem rechtop. Dit deed ik voordat hij begon met echt huilen. Als hij eenmaal huilde kreeg ik hem echt moeilijk rustig namelijk. Na wat troosten weer terug in de wieg. En dan telkens opnieuw totdat ik het heb opgegeven en zoon permanent gewoon bij ons in bed slaapt 😛

3 jaar geleden

Wij hebben hier ook last van en durfden om deze reden haar ook nog niet snachts in haar eigen kamer te leggen omdat je er dan niet bij bent. Nu doen we dit wel omdat we merken dat ze vaak meteen spuugt als we haar in bed neerleggen. We zijn er dan meteen bij dus maken het nekje goed door het wangetje schoon maar ik houd haar niet meer rechtop (want dan ben ik bang dat het weer gebeurt). Ik blijf vervolgens wel nog 10 min bij haar bedje wachten totdat het rustig is. Als ze niet "meteen" spuugt kijk ik vaak na 10 min nog even of ze evt. gespuugd heeft. Heel soms, ook beneden kn de box spuugt ze soms pas na een uur maar dan begint ze wel te huilen als ze een tijdje in het nat ligt, maar ze huilt nooit echt op het moment zelf van spugen dus ze lijkt er niet echt last van te hebben. Het wordt vanzelf minder naarmate ze ouder worden zegt men (hier nu 4,5 week oud), het is vaak een zielig gezicht en je hebt gewoon een berg hydrofiele doeken en spuugdoekjes nodig. Als we trouwens merken dat ze veel last heeft van spugen na een voeding dan zetten we haar ook vaak even in het baby nestje met een stapel kussens eronder zodat ze schuin omhoog ligt. Dan kan het ook nog even zakken zonder dat wij haar rechtop hoeven te houden.

3 jaar geleden

Nou we hebben net Johannesbroodpitmeel geprobeerd (Kruidvat). Het werkt tegen de reflux, maar veroorzaakt meer krampjes. Dat voelt voor mij nu als erger want hierdoor heeft hij langer en meer last.. Savonds hebben wij een soort ritme dat we hem bij de voeding van 21/22 boven in de Cosleeper leggen. Als hij onrustig reageert dan leg ik hem gelijk op mijn borst, meestal valt hij dan vlot in slaap. Snachts als hij een mondje teruggeeft dan veeg ik het meteen weg. Het ligt er een beetje aan hoe hij zich daarna voelt. Soms is sussen door zijn handjes vast te houden of je hand op zijn borst te leggen voldoende, soms helpt een speen. Als hij onrustig blijft dan neem ik hem weer in mijn armen totdat hij in slaap valt. Ik moet zeggen dat hij tussen 01:00-05:00 meestal redelijk slaapt. Zijn last is meestal om de tijdstippen eromheen.

3 jaar geleden

Omdat hij zoveel last heeft slaapt hij sowieso niet op een eigen kamer. Waarom hebben jullie daar wel voor gekozen en heb je de mogelijkheid haar weer bij je op de kamer de laten slapen? Voor mij gevoel ben je er dan toch sneller bij en kun je ergere onrustig gevoel van je kleintje sneller voorkomen.

3 jaar geleden

Ik zou naar de osteopaat gaan met reflux. (Wel ff nagaan of het een osteopaat is gericht op babytjes en of het een goede is. Het is nl. geen beschermd beroep en er zit nogal wat verschil in.) Het zoontje van mijn zus had hele erge reflux (verborgen reflux). Ze is toen naar een osteopaat in België gegaan waar ze over had gehoord. Die heeft hem behandeld toen hij een paar maanden oud was (ze waren toen al een tijdje in het zkh geweest, maar de enige oplossing vanuit het zkh was toen maagzuurremmers totdat de reflux tzt over is). De osteopaat zei dat als kindjes reflux hebben je vaak ook ziet dat ze als je ze neerlegt niet "recht" liggen. (Beetje als een halve maan). Dat was een punt van herkenning. Ik denk dat mijn zus zo'n 3x geweest is en toen was het verholpen. Hij lag ook recht na die behandelingen. Hierdoor hoefde hij niet aan de maagzuurremmers de rest van de tijd. Hopelijk vind je de oplossing!

3 jaar geleden

De osteopaat vertelde mij dat hij dacht dat hij last zou hebben van verborgen reflux heb het toen een beetje weggewuifd want ik kende het niet, het wordt alleen maar erger! Kijk met veel tegen zin nu naar het volgende voedings moment omdat hij zo ontroostbaar huilt daarna 🥲 Hij slaapt wel op z'n eigen kamer en probeer hem overdag daar ook neer te leggen voor de rust, white noise aan en ga een beetje met hem mee in wat hij aan wilt de puckababy of gewoon slaapzak of alleen dekentje. Mijn zoontje ligt standaard met z'n hoofdje naar links of rechts dus hij zal er niet zo snel in stikken denk ik. Misschien kijken of je jhbpm kan gaan geven oid zodat de voeding moeilijker omhoog komt? Ik moet dit ook nog doen maar wil dit eerst echt overleggen met het CB

3 jaar geleden

Reactie op Yousss

Ik zou er wel wat aan doen voordat het te laat is. Het terug lopen van voed ...
Hoe heb je de voeding veranderd als ik mag vragen ? Onze kleine heeft ook reflux we kunnen hem amper wegleggen..

3 jaar geleden

Reactie op Linda2222

Hoe heb je de voeding veranderd als ik mag vragen ? Onze kleine heeft ook r ...
Ik deed de gewone voeding die ik gebruikte en daarbij 1 schepjes jhbpm bij. Heb dit een dag gedaan en merkte wel echt verschil. Nu is m'n zoontje echt heel erg ziek en verkouden dus ben ik even gestopt

3 jaar geleden

Bij ons helpt het al heel erg als we haar niet te snel laten drinken (20-30 min.) en daarna goed te laten boeren en dan 30-45 min rechtop te laten zitten ook met nachtvoeding. En daarna heel voorzichtig terug leggen in haar bedje. Dan spuugt ze helemaal niet. Als we dat niet doen spuugt ze meerdere mondjes/golfjes na de fles. We hebben door vroeggeboorte al extra eiwitten in voeding en ze drinkt ook nog niet heel netjes. Dus wil nog geen voeding gaan indikken omdat ze dan weer moet wennen aan dikkere voeding. Met een tweeling is het al intens genoeg, dus die 30 min zitten 6 keer per dag neem ik voor lief.

3 jaar geleden

Ik las inderdaad dat het teruggeven mede kon zijn door een gulzige drinker. Dan happen ze teveel lucht naar binnen. Ikzelf geef bv en het spuit er nogal soms uit, dus ik ga ervanuit dat dit misschien ook niet kan helpen. Ik lees hier veel advies voor kv maar weinig voor bv. Iemand advies? Ikzelf zet de kleine zo rechtop als kan om te vodden maar geeft vaak nogal wat rugpijn en hou 'm even rechtop na het voeden. Hij spuwt meestal wat uit meteen erna en halfuurtje later.

3 jaar geleden

Reactie op TiffanyD

Ik las inderdaad dat het teruggeven mede kon zijn door een gulzige drinker. ...
Spuugt jouw kleine al vanaf het begin? Mijn zoontje sinds vorige week. De ene keer na de borstvoeding gelijk en de andere keer al na 10 minuten drinken.. geen idee wat ik er aan kan doen. Heb soms het idee dat echt alles er weer uit komt. Als hij tijdens het voeden spuugt, wil hij daarna wel weer verder drinken

3 jaar geleden

Reactie op Ciscaa

Spuugt jouw kleine al vanaf het begin? Mijn zoontje sinds vorige week. De e ...
Indd ook nog maar een klein weekje. Mijn eetpatroon is niet veranderd. Exact wat jij beschrijft! Leek indd heel veel maar als ik vergelijk hoeveel 100 ml eigenlijk is valt het nog mee. Hij lijkt er ook geen last van te hebben hier, maar naast alle andere dingetjes is spuwen erbij ook niet ideaal.

3 jaar geleden

Reactie op TiffanyD

Ik las inderdaad dat het teruggeven mede kon zijn door een gulzige drinker. ...
Ik kreeg van het consultatiebureau de tip om liggend, tegen de zwaartekracht in te voeden. Dus zelf liggen op mijn rug en de baby op mijn buik en dan aan laten happen. Zo moet ze wat meer moeite doen met drinken en gutst de melk er niet uit. Als je zittend voedt met de borst naar beneden en de baby eronder, dan helpt de zwaartekracht erg mee om de melk snel naar je baby te krijgen, dus ik snap de gedachte achter de liggende houding. Ik vind het zelf echter geen prettige houding om te voeden. Ik probeer haar tussen het voeden door af en toe ‘af te koppelen’ en tussendoor te laten boeren. Dit vindt ze zelf alleen nooit zo’n goed idee, waardoor ze boos wordt, overstuur raakt en daardoor weer makkelijker spuugt (is mijn idee) 🙈 Ik kijk dus elke keer maar even aan hoe het gaat; soms pikt ze het wel om even tussendoor te boeren en soms niet, elk boertje is er eentje denk ik dan maar 😊 Ik laat haar niet helemaal overstuur gaan, want daar wordt niemand blij van en zij al helemaal niet.

3 jaar geleden

Reactie op Leentje2021

Ik kreeg van het consultatiebureau de tip om liggend, tegen de zwaartekrach ...
Lol. Ik noem het zelf afkoppelen haha. Ik heb wel vaker liggend gevoed maar dat was meer omdat we bezig waren met blote billen moment (andere topic van me, ventje heeft kapotte billen) en hij ging "hoppen" naar de tepel. Is inderdaad niet zo prettig want ik moet de borst wat "in duwen" dat die kan ademen, als je snapt wat ik bedoel. Normaal gezien voedde ik zittend waarbij het ventje lag, alleen ben ik dus nu gaan proberen hem te voeden terwijl die zit. Maar ja, rugpijn man! XD