494 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op TiffanyD

Lol. Ik noem het zelf afkoppelen haha. Ik heb wel vaker liggend gevoed maar ...
Nou het is af en toe een puzzel hè... en je billetjes verhaal is zo herkenbaar, onze dochter heeft er ook zo’n last van, vergelijkbaar met jullie kindje. Zo verdrietig! We hebben nu een zalfje van de dokter, dat lijkt het vurige eraf te halen, maar het moet nog flink verbeteren. Sterkte 🍀

3 jaar geleden

Reactie op TiffanyD

Ik las inderdaad dat het teruggeven mede kon zijn door een gulzige drinker. ...
Ik geef ook borstvoeding en heb het idee dat onze zoon door blijft drinken (ivm krampen?) terwijl hij al vol zit. Soms loopt het letterlijk uit z’n neus en wil hij nog meer. Ik haal hem nu van de borst als hij enigszins signalen geeft dat hij vol zit en geef hem zijn speen voor de zuig behoefte. Nog steeds geeft hij regelmatig wel wat melk terug, vooral als we hem daarna bijv verschonen, maar een stuk minder.

3 jaar geleden

Voor alle mama's : https://www.hechteband.nl/5-tips-bij-reflux-en-3-ervan-ken-je-niet/ Je kan dus ook zien aan de houding van je kindje hoe die ligt bijv in een maanvorm.. Dat doet onze vaak, en hier ook echt reflux. De beste tip die ik kreeg voor veelste snelle toeschiet van borstvoeding is om het te kolven. Heb dat ook echt paar weken gedaan elke 3 a 4 uur kolven en dan in een flesje met prematuur speen geven zodat ze het minder snel opdrinkt.. maar werd er zo ongelukkig van al dat gekolfd vooral snachts liet ik haar gewoon aanhappen anders was ik dubbel zo lang bezig 😅 en dan nog al die dingen netjes afspoelen.

3 jaar geleden

Hier ook reflux, overgestapt van hero naar hero comfort. Al bij de eerste fles een wereld van verschil! Hij huilt altijd de hele dag, nu lacht hij zelfs. Tevens bedje schuin gezet, inbakeren, in de box het voedingskussen gelegd zodat hij daar ook schuin ligt.

3 jaar geleden

Hier ook. Overgestapt op ar voeding van de kruidvat. Merk al veel verschil. 20 min rechtop na het voeden en schuin. Ook in de box. Inbakeren en op de zij leggen werkt ook

3 jaar geleden

Reactie op Linda2222

Hoe heb je de voeding veranderd als ik mag vragen ? Onze kleine heeft ook r ...
Ik geef kv. Ik geef nu anti reflux voeding van de kruidvat. Ar nr 1 geef ik.

3 jaar geleden

Reactie op Leentje2021

Nou het is af en toe een puzzel hè... en je billetjes verhaal is zo herkenb ...
Wat voor zalfje dan? Kan ik het meenemen op de lijst voor wanneer de dermatoloog belt.

3 jaar geleden

Reactie op PB1

Ik geef ook borstvoeding en heb het idee dat onze zoon door blijft drinken ...
Probeer hier ook op de signalen te letten maar is wel moeilijk XD.

3 jaar geleden

Reactie op TiffanyD

Probeer hier ook op de signalen te letten maar is wel moeilijk XD.
Bij mij gaat hij minder hard zuigen, meer sabbelen, en laat vaker los. Meestal hou ik ook een beetje de tijd in de gaten, dus weet ik wel ongeveer wanneer het genoeg is geweest. En als ik een speen geef en het is goed heeft hij genoeg. Als hij de speen uitspuugt en blijft krijsen heeft hij meestal nog honger. Of heeft hij buikpijn. Is soms wel lastig alles uit elkaar te houden allemaal.

3 jaar geleden

Reactie op TiffanyD

Wat voor zalfje dan? Kan ik het meenemen op de lijst voor wanneer de dermat ...
Loprox, gebruiken icm met zinkzalf 😊

3 jaar geleden

Reactie op PB1

Bij mij gaat hij minder hard zuigen, meer sabbelen, en laat vaker los. Mees ...
True that :p

3 jaar geleden

Mijn kleine spuugde extreem, de hele dag door, alleen maar aan het huilen, ik ben maandag naar de ostheopaat geweest en dik nu de voeding in met 1 schepje jhbpm en het is over! Zo blije baby! En eindelijk slaapt ze makkelijk in. Bedje idd ietsje hoger, ik raad je de ostheopaat echt heeeeel erg aan! Ik was er echt sceptisch over, maar ik heb een totaal ander en blij gelukkig meisje voor terug!

3 jaar geleden

Reactie op Yousss

Ik zou er wel wat aan doen voordat het te laat is. Het terug lopen van voed ...
Welke voeding hebben jullie nu?

3 jaar geleden

Reactie op PB1

Bij mij gaat hij minder hard zuigen, meer sabbelen, en laat vaker los. Mees ...
Toevallig net voeding gehad. Zodra het overging in sabbelen afgekoppeld en in het kwartier na de voeding zijn hele shirt ondergekotst. Ook echt in vlagen naar boven gekomen als echt overgeven. Heb toevallig over anderhalve week afspraak bij consultatiebureau, zal dan nog even vragen voor tips. Moet wel toegeven dat de melk er echt uitspookt, kan misschien er ook wel mee te maken hebben. Hele voeding moment heeft 5 min geduurd... Gulp gulp gulp. Nu speentje erin en hij is wel actief maar geen honger signalen meer. Wel verrassend. We hebben 2 en halve week geen speen gebruikt. Ging altijd van leien dakje maar ineens veel huilen om niks midden in de nacht. En ja na 2u wiegen en liedjes en rondjes draaien toch maar toegegeven. Sindsdien is het overgeven begonnen. Zou het misschien zijn dat die overmatig blijft drinken omdat die nu soms een speentje krijgt?

3 jaar geleden

Reactie op MvdO

Welke voeding hebben jullie nu?
Ar voeding van de kruidvat. Hier zit al johannes broodpitmeel in verwerkt

3 jaar geleden

Reactie op Erka

Maar wat doe je op het moment zelf? Dat is nu even de vraag van dit topic. ...
Ze slaapt naast me in haar wieg. Ik hou haar echt 20/30’min rechtop na de voeding en zet haar dan over in de wieg op haar zij. Dit gaat tot nu toe goed.

3 jaar geleden

Oke mamas. Krijg weer een flashback naar mijn eerste. Rook vandaag dat mijn tweede dochter (woensdag 3 weken) zuur ruikt.. klachten begonnen bij de oudste ook zo. Pfffff... ze lijkt er geen last van te hebben maar ben zo bang dat ik alles aantast daarbinnen.

3 jaar geleden

Reactie op Yousss

Oke mamas. Krijg weer een flashback naar mijn eerste. Rook vandaag dat mijn ...
Hey, dat ging hier precies zo. In de kraamweek zagen we het al beginnen en de eerste weken zei ik ook dat ze er geen last van leek te hebben, maar dat was al gauw over.. Hou het in de gaten, je bent waarschijnlijk inmiddels een expert door de oudste. Veel succes!

3 jaar geleden

Reactie op Yousss

Oke mamas. Krijg weer een flashback naar mijn eerste. Rook vandaag dat mijn ...
Hoe bedoel je aantast van binnen ? Met de slokdarm bedoel je ?

3 jaar geleden

Reactie op Yousss

Ar voeding van de kruidvat. Hier zit al johannes broodpitmeel in verwerkt
Welke fles en speen gebruiken jullie? Wij hebben Dr.Brown breed. Speen 2 gaat veel te langzaam en speen 3 te snel.