13 Reacties

3 maanden geleden

Dag mama, doet jullie dochter nog een dutje overdag? Mij lijkt het dat ze niet genoeg slaapschuld heeft. Dat ze gwn nog niet moe is wanneer ze naar bed moet?

3 maanden geleden

Reactie op Nele11

Dag mama, doet jullie dochter nog een dutje overdag? Mij lijkt het dat ze n ...
Ze doet nog wel een dutje van 1 uurtje, en die heeft ze nog wel echt nodig. 'S avonds is ze ook gewoon wel moe maar het lijkt alsof ze geen zin heeft om te gaan slapen.

3 maanden geleden

dit hebben wij ongeveer een maand gehad met ons zoontje en nu gaat het eindelijk weer goed. zodra deur dicht ging gelijk huilen en was 2 uur bezig voor hij eens sliep.. hij heeft een nachtlampje gekregen in bed die hij zelf kan aan doen. dutje doet hij meestal ook nog maar vaak kort ik het wel in. hoop dat het bij jullie ook een fase is. geen oplossing maar wel herkenning.

3 maanden geleden

Als wij onze zoon in bed leggen 's middags slaapt hij ook. Maar als hij naar school gaat lukt dit niet. Hij blijft flink wakker maar tussen 18u en 19u is z'n kaars helemaal uit. Dan vraagt hij zelf om te mogen gaan slapen 😅 Ik zou proberen het dutje een keer over te slaan om te zien hoe het dan gaat... Als het nog te moeilijk loopt om een hele dag wakker te blijven leg je haar de volgende dag gwn weer in bed op de middag 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Hier is het ook elke avond feest en keten en altijd wanneer ze overdag uurtje hebben geslapen. Als ze overdag niet hebben geslapen, dan slapen ze in de avond binnen 5 minuten Ze liggen nu ook al 40min te koekeloeren. Want vanmiddag slaapje omdat ze nacht ervoor flink hebben gespookt….. Deze dames zijn ook bijna drie en bij ons werkt het dus als ze overdag geen dutje doen

3 maanden geleden

Dank jullie wel dames! We gaan maar eens het middagdutje een keer overslaan en dan kijken wat het doet.

3 maanden geleden

Hele herkenbaar. Bij ons werd het van kwaad tot erger toen ze een keer een paar dagen haar middagslaapje had overgeslagen. Bij ons helpt het als we op haar kamer blijven zitten tot ze slaapt. Geen ideale oplossing want ze moet het natuurlijk eigenlijk zelf kunnen, maar nu kost het ons wel maar twintig minuten en blijft ze gewoon liggen in plaats van twee uur strijd en constant weer terug in bed sturen.

3 maanden geleden

Hoi, wij hadden een beetje hetzelfde met onze dochter. Ze had ook geen zin en sliep dan rond 20:30u. In de vakantie kon ze wat uitslapen en toen wilde ze zelf geen middagdutje meer doen, na de vakantie heeft dit zich voortgezet. Ze moest toen weer 2 uur vroeger uit bed en werd dan rond 16u moe, dit uitte zich in huilerig en baldadig gedrag. Soms viel ze dan nog in slaap bij ons op schoot. Wij dachten in eerste instantie dus dat ze echt dat dutje nog nodig had, maar die bleef ze weigeren. Na een week (of anderhalf) is er een nieuw ritme ontstaan en sindsdien gaat het prima en ligt ze weer om 19u in bed zonder al te veel gedoe. Ik lees hier dat je eens wil proberen om het middagdutje wil overslaan, maar zoals je kan lezen in mijn verhaal kan het zo zijn dat je niet meteen na 1x al resultaat van ziet. Succes ermee!

3 maanden geleden

Was hier ook! We hebben het middagdutje weg gehaald en om 18:30 in bed. Ze slaapt vrijwel meteen.

2 maanden geleden

Reactie op ChantalvdS

Dank jullie wel dames! We gaan maar eens het middagdutje een keer overslaan ...
Succes! Op de opvang slapen ze nog wel maximaal uurtje (zeggen ze wel.. maar bij thuiskomst heb ik altijd twee dikke stuiterballen 🤣) en opzich gaat dan het naar bed gaan wel prima. Maar soms redden ze het niet zonder middag dut. Tis maar net hoe ze te pas zijn en hoe de nacht is gegaan Maar ik merk dat ze zonder middag dut veel beter naar bed gaan en in slaap vallen 😄

2 maanden geleden

hier doen we nog steeds een middagdutje, heeft ze echt nog nodig, maar gaat savonds met naar bed gaan ook vaak rekken. wat bij ons (meestal) helpt: - iets later naar bed, rond 19.30/19.45 - van tevoren, dus niet tijdens het bedritueel, al aangeven dat als ze naar bed gaat in bed moet blijven. ik zeg dan altijd, "ik zing 2 liedjes, casper en emma en slaap kindje slaap, en daarna ga je slapen. als je niet kunt slapen, blijf je in bed. dan ga je maar even met je knuffels praten en vertellen over de leuke dag vandaag." en voordat zij erom kan vragen, laat ik haar plassen/poepen op de wc en geef ik haar water. dat is nu gewoon onderdeel van het slaapritueel. dan kan ze daar ook niet meer om zeuren als ze eenmaal in bed ligt.

2 maanden geleden

Hebben wij ook gehad, stond gerust een half uur naast de deur. Toen ben ik een keer de trap op gestormd en boos gezegd dat hij nu in bed moest! Sindsdien is het klaar. Wel ook nog uitgelegd dat hij echt niet gelijk hoeft te slapen en gerust nog een boekje mag lezen. Vast niet de meest pedagogische oplossing maar mijn kind heeft echt duidelijkheid nodig wat ik niet altijd bereik met normale of strengere aanpak🙈

2 maanden geleden

Onze zoon slaapt tussen de middag ruim 2 uur en gaat savonds 19:30 naar bed en slaapt tot 8:00 (als ik hem niet wakker maak). Na het eten wandelen kan enorm helpen. Wij doen altijd een blokje om.. daarna naar binnen nog even knuffelen op de bank. Boven op ons bed eerst de dag doornemen en dan wie als eerste in zijn bed is (hij wint altijd😉🤡) dan zingen slaap kindje slaap en moet ik alle knuffels weltrusten wensen en kusjes geven. Daarna wil hij nog even knuffelen en gaat hij slapen.