18 Reacties

5 jaar geleden

Geloof me, heb al 2 kids dit word de 3de.. en ik weet het ook niet🙈🤦‍♀️ ik lees mee

5 jaar geleden

Ik lees me 😫

5 jaar geleden

Ik lees mee

5 jaar geleden

Ik weet dat sws 2 paar kleertjes in moeten van verschillende maten omdat je maar nooit weet. Een wikkeldoek kan ook altijd is wel fijn, een speen als je die wil gebruiken, verder heb ik zelf ook geen isee

5 jaar geleden

Ik vond dit filmpje wel erg handig: dit ga ik iniedergeval volgen https://youtu.be/Aud40SCoTkE

5 jaar geleden

Wat ik naast het standaard lijstje had ingepakt de vorige keer: (Nu nog geen tas gepakt 😊) Ik had 2 mutsjes ingepakt. 1 goedkope voor net na de bevalling, die kan dat vies worden en daarna weg. En 1 mooie die bij het pakje past. Kleingeld Sloffen Badjas Extra elastiekjes Lippenbalsem

5 jaar geleden

Reactie op Diodio93

Wat ik naast het standaard lijstje had ingepakt de vorige keer: (Nu nog gee ...
Ja die lippenbalsem is echt heel fijn om mee te hebben! 😅

5 jaar geleden

Neusspray... bij mij sloeg alles dicht tijdens het puffen.. ( oké en het was zomer en kwam in een ziekenhuis met goede airco)

5 jaar geleden

Me vriendin zei dat dextro fijn is voor als je je slap voelt. En wat te eten voor je vriend/man zoals mueslirepen enz.

5 jaar geleden

Hi! Voor je kleintje zou ik qua kleding alles 2x meenemen. Dat is wel voldoende, vaak mag/moet je snel weer weg. Voor jezelf en wellicht ook voor je partner druivensuiker tabletjes misschien? Snelle energie/suikers zijn dat! En niet te vergeten: schoon goed voor je partner, ik was bij de tweede alles voor hem vergeten 😂 dus ik helemaal fris en fruitig naar huis de volgende ochtend en hij in z'n oude bezwete goed weer in de auto 😳 🤣 hij vond het uiteraard niet erg, maar ik voelde me zo lullig 🙄

5 jaar geleden

Adapter voor je telefoon mocht t wat langer duren🤪

5 jaar geleden

Filmpjes op youtube van Verlosmoeder. Super handig. Die geeft ook aan wat je zeker niet moet meenemen.

5 jaar geleden

Dit had ik voor mijn eerste dochter (overbodige spullen eruit gelaten): 4 setjes kledij in maat 50 en 56 (in België moet je normaal minimum twee dagen blijven) Mutsjes Krabwantjes Kousjes Inbakerdoek/dekentje Speentje Knuffeldoekje/doudou Talkpoeder Mustela wasshampoo voor 1e badje Handdoek Macicosi met voetenzak en onderstel En voor de mama: Slaapkleed om in te bevallen Drie schone slippen Twee voedingsbeha's Zoogcompressen van lansinoh Lanoline tepelzalf van lansinoh Warm jasje Pyjama Warme kousen Handdoek Shampoo Tandenborstel en tandpasta Kam Oplader gsm Borstvoedingskussen Warme deken (ik ben bevallen eind augustus, maar had toch de hele tijd kou) Hemoglobine zalf voor aambeien Zwangerschapsvitamines die ook goed zijn voor borstvoeding Tijdschrift Koekjes Betaalbakje voor online bankieren (je weet nooit) Voor partner: Oplader gsm Proper ondergoed (als hij blijft slapen) Propere kledij Koekjes😂 Lijstje met wat hij allemaal moet doen (bv baby aangeven op stadhuis, werkgevers verwittigen en papieren gaan afgeven,...) in mapje met alle nodige documenten (bv trouwboekje) Voor de rest heeft het ziekenhuis normaal gezien verzorgingsproducten, pampers, doekjes, flesjes en groeimelk (voor als de borstvoeding moeilijk gaat). Wat ik ook deed: bij "notities" in gsm al een aankondigings-sms'je klaarzetten zodat je alleen nog de datum, gewicht, lengte moest invullen, kon kopiëren en makkelijk versturen. Geboortekaartje kon ik via de gsm online afwerken (datum, uur, gewicht, lengte) en doorsturen om te laten afdrukken, superhandig!

5 jaar geleden

Voor de baby had ik 2 setjes mt 50 en 2 setjes mt 56, een jasje/ berenpakje, hydrofiel doeken, mutsjes en sokjes. Voor mezelf 2 setjes kleding, voor mn man een schoon setje kleren, drinken, wat snacks, een oplader met lange kabel, tijdschriften voor mn man, voor mezelf toiletspullen, badjas, labello, extra elastiekjes en een grote handdoek om op te zitten op heen en terugweg van/naar het ziekenhuis.

5 jaar geleden

Dit is wat je allemaal in je koffertje moet stoppen...

5 jaar geleden

Voor de rest aanvullen naar persoonlijke wensen uiteraard