15 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb de eerste keer een spoedkeizersnee gehad. Was niet voorbereid maar heb het gered met de spullen die ik mee had..
Ik neem nu eigenlijk het zelfde mee als wanneer je gewoon gaat bevallen in het ziekenhuis.. alleen iets meer. Dus Pyjama, ondergoed, joggingbroek extra.
Wat ik wel anders ga doen is wat ik voor thuis heb voorbereid.
Ik heb een papagaai ( zo'n ding waaraan je je kan optrekken in bed) gehuurd zodat ik thuis wat makkelijker mijzelf kan redden.
En heb al extra gaasjes in huis voor de wond.
Eventueel kan je nog denken aan een douchekruk of plank maar dat kan bij ons niet.
5 jaar geleden
Reactie op Janneke41
Dat snap ik maar wij moeten het wel voor de kraamzorg
Officieel moet ik het ook maar weiger het. Consequentie is dat ze mijn bed waarschijnlijk niet opmaken.. nou dat vind ik prima. Doet mijn man wel of mijn moeder.. kolfen doe ik wel op een stoel en die paar keer dat ze de wond moet checken bukt ze maar iets verder.. overigens is dit in overleg gegaan met het kraambureau en ze begrepen dat wel..
5 jaar geleden
Ik heb de vorige keren voor 2/3 dagen ondergoed en schoon shirt meegenomen en twee joggingsbroeken. Verder niks bijzonders (telefoon oplader en make-up/douche spullen). Uiteraard ook de kleren voor de baby :). Ik heb geen behoefte gehad aan een papegaai aangezien ik via mijn zij het liefste opsta. Wel heb ik mijn vriend na de bevalling van de eerste na 2 dagen op pad gestuurd om een co sleeper te kopen. Bij iedere kick opstaan om hem uit de (enorm schattige) wieg te halen was niet te doen!
5 jaar geleden
Reactie op nerdrl
Ik heb de vorige keren voor 2/3 dagen ondergoed en schoon shirt meegenomen ...
Van die wieg heb ik dit keer ook anders gedaan idd.
We hadden een familie wiegje super leuk maar na een paar dagen was man man een zombie omdat ik er snachts niet elke keer uit kon. Uiteindelijk zat ik er in een stoel een nacht lang naast was beter dan steeds in en uit bed..
Nu idd een co sleeper gekocht hoop dat dit een hoop scheelt..
5 jaar geleden
Reactie op 2346
Oh en bovendien zet ik mijn bed niet op klossen ik wist de vorige keer niet ...
Idd. Doen wij ook niet. Kraamzorg heeft t liever wel. Maar ik ben de eerste paar dagen in zkh en kraam hotel.
Met die wond in en uit bed had ik ook problemen en rugproblemen.
Vorige Kraamzorg vond t niet erg. Want t ging met name om bed verschonen , nou dat doet vriendlief dan wel. En Evt wondcontrole. ( die sowieso al eerste dagen in zkh gebeurd).
* dit nog los van een auping bed met hoekpoten waar geen klossen voor te vinden zijn en kratjes m’n halve bed sloopt.
Matras erop wordt zwaar afgeraden door ergo en fysio Ivm onbalans.
5 jaar geleden
Reactie op 2346
Ik heb eigenlijk geen idee.. ik ben sowieso medisch en heb ze gewoon grati ...
Verschilt heel erg per verzekering wat je gratis kan huren en wat je kan huren tegen betaling.
Hier is de ergo aan huis geweest. Dit wilde ik zelf preventief. Omdat ik de vorige ks flink gesukkeld heb. En ook al jaren bij fysio loop.
Papegaai wordt hier zwaar afgeraden omdat je daarmee je buik of wond kapot trekt. ( maar laat je gewoon even adviseren!).
Hier wel een ruggesteun voor in bed Ivm veel in bed na ks en voedingen. Ideaal.
En een zij bed beugel om goed, via een “gesloten draai zijlig” uit bed te komen. En een Idd douche krukje.
Voor sommige andere materialen heb je of een indicatie nodig of betaal je Idd.
Rondje googelen op medipoint / mediplus is wel een tip.