Wat te eten als vlees je ineens enorm tegen staat

Lady Q
9 dagen geleden
Volgen
Lieve dames, sinds een week of 2 staat het me enorm tegen om vlees te bakken en te eten ( ben nu 7+1). Gehakt ergens in verwerkt lukt nog, maar van de geur van gebakken vlees ga ik al over mijn nek. Het is echter wel van belang genoeg eiwitten binnen te krijgen. Herkend iemand dit? En iemand nog tips voor evt. goede vervangers? Alleen aardappelen en groente is ook zo karig... Zo jammer al die BBQ's elk weekend hahaha :-)
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
Shana En Bram
9 dagen geleden
Ik ben vegan. Ik zou kunnen kijken voor wat simpele recepten🙂
  • Rapporteren
Dani L
9 dagen geleden
Vegetarisch worden ;) is hartstikke gezond.
  • Rapporteren
Ludovina
9 dagen geleden
Goede vervangers zijn bv kwark en noten. Krijg je smiddags geen wrap/boterham met gerookte kip weg? Je hebt van gerookte kip altijd die kant en klare verpakkingen (ligt bij de gewone kip in de super). Ik eet smiddags zo'n half bakje weg op volkoren wraps met paprika/tomaat/sla en honingmosterd dressing of pesto.
  • Rapporteren
panaceatic
9 dagen geleden
Ik eet sowieso al 18 jaar geen vlees meer. Ik eet wel nog vis. Er is tegenwoordig zoveel keuze in vegetarische burgers enzo, eieren zijn ook altijd goed (enkel hardgekookt of volledig doorbakken nu natuurlijk). De gynaecoloog zei gisteren dat het voor mij wel aangewezen is om extra zwangerschapsvitaminen te beginnen nemen omwille van ijzer. Tot nu toe enkel foliumzuur aan het nemen.
  • Rapporteren
Jozefien88
9 dagen geleden
Ik herken het volledig. Mijn gynaecoloog zei gisteren dat ik me zeker niet moet forceren. Het is ook van voorbijgaande aard. Laat ons toch hopen... Maar idd ei en vis zijn goede vervangers.
  • Rapporteren
Suzan86
9 dagen geleden
Vleesvervangers doe ik zelf vaak in de oven (minder vet en makkelijker), misschien is dat een idee? Dan zit je niet in die bak lucht 😉 Op brood zou je evt nog wel vlees kunnen doen? Of anders zijn daar ook vleesvervangers voor (paté en filet American van kips vindt ik zelf wel lekker). Gekookt eitje op brood met peper en zout (of beetje Mayo/ketchup) is ook lekker 😁
  • Rapporteren
Noortjenoor
8 dagen geleden
Ik eet zelf helemaal geen vlees. Goede vervangers: peulvruchten, tempeh, tofu en noten.
  • Rapporteren
kimbo-24
7 dagen geleden
Je kan dezer dagen super veel gezonde én goede vegan recepten vinden. Veel verschillende groenten, noten, zaden en peulvruchten! 😊
  • Rapporteren
mami_91
7 dagen geleden
Mij staat bepaalde eten ook niet aan maar dit verschilt per dag. ik eet gewoon alleen nog waar ik trek in heb en waar ik niet misselijk van word. Maar probeer wel zo gezond mogelijk te eten. In bepaalde groeten zit veel ijzer zoals spinazie en in linzen en bonen zitten veel proteïne dus zonder vlees hoeft je lichaam zeker niks te kort te komen.
  • Rapporteren
Dudu_88
6 dagen geleden
Ik heb precies hetzelfde sinds een aantal weken (nu 9+2). Ik probeer af en toe toch wel zo vleesvervangers te eten. Sommigen daarvan gaan er dan weer beter in dan anderen..
  • Rapporteren
CCC1234
6 dagen geleden
Proteine van melkunie daar heb je chocolade van in het schap van de chocolademelk. Per fles 20gram eiwit. Bevat daarnaast niet al te veel calorieën. Ik dronk dit toen ik moest afvallen. Vegaburgers bevatten 7 A 8 gram eiwitten.
  • Rapporteren
Kat91
6 dagen geleden
Ik zou idd ook gaan voor vleesvervangers, er zijn zoveel opties: van kipschnitzel, hamburger, groenteschijf, kipstukjes, balletjes, etc tot biefstuk. Zelf eet ik al jaren vegan en maak regelmatig tofu en tempeh. Zoek wat receptjes op en je hebt weer inspiratie! Verder door de dag heen wat nootjes eten en probeer wat linzen door je avondeten te doen: supergezond :)
  • Rapporteren
panaceatic
6 dagen geleden
Op de website van Quorn heb je trouwens hele leuke recepten met vleesvervangers van Quorn.
  • Rapporteren