18 Reacties
5 jaar geleden
je zal wel meer dan alleen hoofdpijn hebben bij zwangerschapsvergiftiging. de hoofdpijn bij mij liep over mijn hele schedel. daarnaast hield ik enorm veel vocht vast (vooral in de enkels, voeten, handen en gezicht). zie je wel eens lichtflitsen of sterretjes? als je ergens naar staart, kun je lichtflitsen voorbij zien komen 😅 beetje lastig uit te leggen. verder heb ik last gehad van extreme hartkloppingen tijdens rustmomenten (om 3 uur in de nacht in bed bijv..)
5 jaar geleden
Hoofdpijn bij zwangerschapsvergiftiging uitte zich bij mij vooral in knallende koppijn aan de zijkanten. Toen ik verder heen was voelde het meer als een karateband. Daarnaast had ik sterretjes en zag ik wazig. Ook mn kop zat vol met vocht :) heel sexy. Maar goed, die soort hoofdpijn. Bij twijfel bellen, zeker omdat je verhoogd risico bent met meerlingzwangerschap. Heb je een bloeddruk meter thuis??
5 jaar geleden
Bij twijfel altijd bellen en laten checken.
T zegt allemaal zo weinig. Ik voldoe aan alle “eisen en tekenen” van dit.
Hoofdpijn.
Veel vocht
Hoge bloeddruk ( al een tijd)
Soms lichtflitsen en tinstels.
En wordt steeds volgens schema medisch gecontroleerd en in de gaten Gehouden. En steeds is alles schoon/ goed / geen eiwitten. Tja.
Dus ik weet dat t goed zit en veilig is. En t is dan elke week weer afwachten.
T kan er nl ook bij horen bij alle ongemakken bij elkaar opgeteld zei de Gyn. Maar de enige manier is... meten is weten.
5 jaar geleden
Reactie op plien306
Bij twijfel altijd bellen en laten checken.
T zegt allemaal zo weinig. Ik ...
Ik heb exact hetzelfde!!!!! Wat fijn dat ik niet de enige ben. Ik voel me soms gewoon een aansteller. Vorige zwangerschap wel PE/HELLP gehad met 30 weken maar nu dus exact weer dezelfde klachten. Hoge bloeddruk is met 3x pd medicatie onder controle en ik blijf alle klachten houden. Dacht echt dat ik gek was 🙈
5 jaar geleden
Mijn VK zei dat hoofdpijn bij zwangerschapsvergiftiging niet weggaat als je minimaal 2 asperientjes neemt. Zou dus ook een teken kunnen zijn
5 jaar geleden
Ik heb exact hetzelfde!!!!! Wat fijn dat ik niet de enige ben. Ik voel me s ...
Nope niet gek dus.
Wel lastig hoor als er steeds meer slechte dagen zijn en je voldoet aan “het lijstje”. Want elke dag bellen of laten checken is ook niet de bedoeling en heeft geen zin. En is slopend en bv opname is niet aan de orde als er geen aanwijzigingen zijn.
Duidelijke afspraken maken met je Gyn wanneer je extra controles hebt. En samen afspreken bij welke extra symptomen je wel gaat bellen of een extra check gaat uitvoeren. ( bv erbij braken. Of de tijdsduur van extreme hoofdpijn of tintelingen enz. Maar dat verschilt echt per casus )
Zucht. Lastig merk ik. Ik koester de goede dagen.
Volgens t boekje gaat niemand. Vriendin van me is accuut doorverwezen van verlosk naar Gyn en 2x PW controle met een onderdruk van.. 87🤷🏻♀️.
Tja beleid is overal verschillend.
Zolang je maar goed onder controle staat en je een goed beleid / plan hebt met je zkh.
En ondertussen is elke week er 1 en maar aftellen.
5 jaar geleden
Bij mij in het ziekenhuis geven ze aan als de hoofdpijn niet weggaat met 2 paracetamol dan bellen.
Sowieso als je twijfelt of je hebt geen goed gevoel, mag je altijd bellen.
5 jaar geleden
Tip: haal een bloeddruk meter, daar gaat t vooral om, dat je niet een te hoge bloeddruk krijgt. Ik was laatst ziek en heb mijn moeder gebeld voor haar bloeddruk meter. Mijn bloeddruk was zelfs super laag. Dus gewoon griepje. Ik weet niet of je zwangerschaps vergiftiging kan hebben met een lage bloeddruk. Dat kan iemand vast wel aanvullen op mijn verhaaltje ❣️ toen ik de gynaecoloog had gebeld en verteld had dat ik een lage bloeddruk had dan was het goed.. zolang ik niet zieker werd kon ik lekker thuis blijven
5 jaar geleden
Reactie op plien306
Nope niet gek dus.
Wel lastig hoor als er steeds meer slechte dagen zijn e ...
Precies dit! Ik bel idd als mijn klachten erger worden of veranderen. Het voordeel is dat ik het vorige x gehad heb dus goed weet waar op te letten. Vorige week bijv idd braken en misselijkheid erbij terwijl er geen aanleiding voor was (gewoon broccoli gegeten weetjewel 😂 geen vieze dingen die slecht kunnen vallen). Gek genoeg erna bijna geen klachten meer en voel me nu sinds 1,5 week ineens ‘prima’. Uithoudingsvermogen is compleet weg, ik doe een kleine afwas in 2x 😂 maar qua klachten verder veel beter. Ben nu 35w en in december dachten we nog dat ik de kerst niet ging halen! Wat een wonder. Over 2 weken gaan we inleiden, puur om niet te wachten tot het wel ineens acuut wordt. Hopelijk beval ik in redelijk goede conditie en kan ik een soort van genieten van de bevalling haha. Ik wens jou ook het beste! ❤️
5 jaar geleden
Bedankt meiden voor de adviezen. Morgen voor controle en onderzoeken. Heb geen bloeddrukmeter thuis dus ga ik aanschaffen voor de zekerheid.
5 jaar geleden
Reactie op joyceg123
Tip: haal een bloeddruk meter, daar gaat t vooral om, dat je niet een te ho ...
Helaas te horen gekregen dat een lage bloeddruk niet betekend dat het geen zwangerschapsvergiftiging is. Ik zit al sinds 20 weken elke dag thuis te meten met bloeddruk meter. Maar ze drukte me laatst op het hart dat ook al was m’n bloeddruk goed ik wel moest bellen als ik klachten had zoals: hoofdpijn, braken, vocht verlies en vasthouden.
Super fijn dat het bij jou wel goed was en het gewoon een griepje was! 😊
Blijft super lastig, maar bij twijfel gewoon bellen zou ik zeggen! Hier ook al weken lang symptomen maar gelukkig elke controle wel alles schoon qua eiwit etc. Dus gelukkig nog geen opname! Elke week die we thuis mogen zijn is er weer 1. 💪🏼
Sterkte! Hopelijk heb je snel duidelijkheid zainab20
5 jaar geleden
Reactie op joyceg123
Oke goed dat je het zegt!! Hopelijk komt t bij jou allemaal goed 🥰
Thanks! Sta onder goede controle dus al het vertrouwen in, dankjewel! 🥰
5 jaar geleden
Reactie op Kneusje1996
Helaas te horen gekregen dat een lage bloeddruk niet betekend dat het geen ...
Precies. En andersom is het ook zo. Met een hoge bloeddruk en optelsom symptomen hoeft t ook nog niet zo te zijn.
Zie mijn eerdere reactie.
T enige wat kan: meten is weten en dat is in zkh de urine test die ze uitvoeren om de eiwitten te bepalen ...