55 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb standaard verzorging spul en kleren voor mij, Kleertjes voor de kleine, wat spullen en kleren voor men vriend. wat te drinken en koekjes, sokken en warme sokken, slippers. sowieso gaat er een muziekboxje mee, tablets, oplaadkabels. Dat was het wel zo'n beetje volgens mij. Overal wel aardig wat van omdat we sowieso een paar dagen moeten blijven.
5 jaar geleden
https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/vluchttas/
24 baby is niet alleen handig voor het forum. Ze hebben ook een handige lijst voor de vluchtkoffer.
5 jaar geleden
Vergeet vooral de snacks voor je partner niet.
Partners worden helaas niet altijd zo goed verzorgd in het ziekenhuis en soms is er voor je partner gewoon weg geen tijd om “even” tussen door wat te halen!
Ik weet dit uit ervaring.
5 jaar geleden
https://youtu.be/Aud40SCoTkE dit is een leuke link naar wat je het beste in je vluchtkoffer kan stoppen
5 jaar geleden
Vergeet je labello en haarelastiekje niet! Staat niet op alle lijstjes 😊
5 jaar geleden
Ik heb twee tassen; een voor de baby en mij en een voor mijn man.
In die van mij en de baby zit:
- 3 setjes kleding voor de baby (2x maat 50, 1x maat 56) en dan heb ik de setjes per setje verpakt in gelabelde zip lock bags, zodat het niet los in de koffer ligt en het bij elkaar gezocht hoeft te worden maar mijn man of de verpleegkundige of wie dan ook gewoon een setje kan pakken waar dan alles meteen in zit om de kleine man mee aan te kleden.
- cord ring (als je dat liever hebt dan een gewone navelklem zeker zelf meenemen want niet elk ziekenhuis heeft ze! Ik heb hem zelf besteld via dalalou)
- 2 pyjama’s voor mij en een oud lang shirt om in te bevallen
- voedingsbeha en dik vest
- joggingpak om in naar huis te gaan
- ondergoed en dikke sokken!
- toiletspullen (vooral tandenborstel tandpasta, labello en voldoende haarelastiekjes niet vergeten)
- overal waar ik ga neem ik zelf vochtig toiletpapier mee, zoveel fijner!
- setje kleding en toiletspullen voor mijn man inclusief zwembroek zodat hij eventueel mee kan onder de douche/in bad
- genoeg snacks voor hem én mijzelf. Echt, de tas van mijn man zit voor 1/3 vol met kleding en de rest zijn snacks 😂.
- elektrische kruik
- elektronica inclusief opladers
- losgeld
- maxi cosi met dekentje en/of voetenzak
Zo heb ik nog wel meer dingen maar voor mij zijn dit wel de belangrijke dingen!!
5 jaar geleden
Ik heb voor de kleine 2 setjes kleding, 1 x maat 50 en 1x maat 56, mutsje, 4 rompers, 2 lange mouw, 2 korte mouw, berenpakje, cord ring en dekentje. En t auto stoeltje natuurlijk.
Mijn tas moet ik nog inpakken.
Maar ik neem een setje kleding voor mezelf mee die ik aan kan na t douchen voor we naar huis gaan, haar elastiek, haar borstel, 2 boxers, tandenborstel en tandpasta en me telefoon.. ohja en wat snoep 😜 me telefoon en telefoonlader neem ik gewoon ter plekke mee..
5 jaar geleden
Vergeet niet om ook wat kleingeld mee te nemen. Superhandig voor in een rolstoel, mocht je niet met weeën het hele ziekenhuis door willen lopen. Ook als je naar huis toe mag na de bevalling is het handig als je in de rolstoel naar de auto toe kunt. Check even welke munten er in passen als je nog kunt. Sowieso is het altijd handig dat je partner ook wat eten/drinken kan halen uit de automaat, stel je voor dat die ook nog hangry aan de rand van je bed staat tijdens de bevalling 😉.
Mocht jij ook de geboorteaangifte kunnen doen in het ziekenhuis zelf dan is het nodig, indien van toepassing, om naast jullie ID's ook jullie trouwboekje mee te brengen.