23 Reacties

5 jaar geleden

Is dit je eerste of tweede zwangerschap? Ik heb dit nu ook al sinds zaterdag. Verloskundige gaf aan dat het bij een tweede zwangerschap er heel goed bij kan horen. Is echt voorwerk helaas. Ik heb ook continu dat de voorweeen intenser worden en richting echte weeen gaan, maar vervolgens zet het helaas niet door. Ik heb gevraagd om inwendig onderzoek? Misschien kan je dit nog doen? Dan weet je even waar je aan toe bent. Bij mij was alleen de baarmoeder mond helemaal verstreken en verweekt, maar nog net niet 1cm ontsluiting. Dus nu weer afwachten.

5 jaar geleden

Ja helaas wel.. afgelopen zaterdag begonnen de weeën om 04:00 sochtends met tussenpozes van minimaal 3 min en maximaal 7 minuten. Zondag ochtend braken m'n vliezen om 09:00. Toen ging de bevalling gelukkig wel snel en was ze er om 10:50. Maar wel helemaal gesloopt van de 2 beroerde nachten voor de bevalling, en het slaaptekort nu ze er is😅

5 jaar geleden

Bij mij begonnen de weeën in de nacht van maandag op dinsdag. Hele dinsdag steeds pijnlijkere weeën, in de avond moest ik ze weg puffen. De nacht werd heel pijnlijk en om 6uur zat ik op 4cm en woensdag om 11.55 is mijn zoontje geboren... In totaal 30 uur weeën waarvan ongeveer 8 uur actief..... Er leek iig geen eind aan te komen😚

5 jaar geleden

Masseer je tepels alsof je gaat kolven. Dat helpt echt.

5 jaar geleden

Het is de eerste zwangerschap. Gisteren zat ik op 1 cm. Verloskundige zei als het niet naar elke 5 min gaat dan zal het geen zoden aan de dijk zetten. Geeft niet echt goede hoop 🙃

5 jaar geleden

Bij mij duurde de latente fase ruim 24 uur. Soms stopten de weeën voor bijv. Een uurtje en dan kwamen ze weer op. Waren ook best pijnlijk al. Uiteindelijk zette het toch door en ging het laatste deel heeeeel snel! Ik zou zeggen: probeer nog wat te slapen/rusten of afleiding te zoeken als dat lukt! Ik was echt uitgeput na ruim 30 uur en was blij dat ik nog heel even heb kunnen slapen.

5 jaar geleden

Hier sinds gistermiddag 5 uur hetzelfde.. weeën om de 5 tot om de 10 minuten. Hopelijk zet het snel door!

5 jaar geleden

Reactie op Eline2803

Hier sinds gistermiddag 5 uur hetzelfde.. weeën om de 5 tot om de 10 minute ...
Ik hoop het ook voor je! Hoe hevig zijn ze bij jou?

5 jaar geleden

Vrijdag 05;30 eerste weeen. Zondag 11:00 was hij er eindelijk. Actieve ontsluiting (5cm) pas op zondag 07:30. Dus al die tijd over 5 cm gedaan. Baarmoeder was daardoor wel super verweekt

5 jaar geleden

Reactie op DL91

Ik hoop het ook voor je! Hoe hevig zijn ze bij jou?
Ik moet ze ook wel echt wegpuffen. Op dit moment 2 cm ontsluiting

5 jaar geleden

Bij mij duurde dat van ongeveer 2 snachts tot 6 savonds. Vanaf 6 kwamen ze regelmatig

5 jaar geleden

Reactie op zwangervannummertwee

Vrijdag 05;30 eerste weeen. Zondag 11:00 was hij er eindelijk. Actieve onts ...
Klinkt ook wel pittig 😕

5 jaar geleden

Bij mij sinds dinsdag 05.00 op en af weeen, voor uren elke 10 minuten dan weer elke 20 minuten, hele heftige wisselen af met die goed zijn weg te puffen... overdag soms halfuurtje slaap , wist niet dat deze fase zo lang kon duren! (1e)

5 jaar geleden

Ik begon op een dinsdagochtend met weeën en ben donderdagavond bevallen om 17:10. Maar niet continue weeën gehad, ze gingen dan soms ook ineens weg. Maar dat was erg vermoeiend, ik hoop voor je dat je het niet hetzelfde gaat hebben! ❤️

5 jaar geleden

Reactie op mi-88

Bij mij sinds dinsdag 05.00 op en af weeen, voor uren elke 10 minuten dan w ...
Is jouw kleine er inmiddels al?

5 jaar geleden

Ik had de hele nacht weeën, niet o dragelijk maar wel stevige weeen maar ze werden niet pijnlijker en de tijd werd ook niet korter die er tussen zat, elke keer tussen de 5 minuten en de 15 minuten ongeveer. Toch maar verloskundige gebeld om 6 uur. Had ik toch al 4 cm ontsluiting. Toen heeft ze mn vliezen gebroken en zetten de weeen wel door. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je moet wachten tot je een uur lang km de 3 of 5 minuten een wee hebt van ongeveer een minuut.

5 jaar geleden

Hier heeft mijn vrouw al 72u continu tussen de 4 en 10minuten ongeveer weeën en zonder veel slaap. Sinds gisteren namiddag ongeveer 3cm ontsluiting nog maar. We zijn nu begonnen aan dag 4 wat voor haar echt slopend is :(

5 jaar geleden

Hier ook aan het door sukkelen sinds het strippen woensdagmiddag. vannacht ieder uur en nu lijkt het iets vaker te komen wel erg vervelende druk in onderrug en kramp in buik soms in benen maar ook niet dat het mega pijnlijk is, verwarrend, moet dat wel of niet 😆 eerste kindje hier ook 😅 even kijken hoe het loopt vandaag anders komt de VK sowieso morgenochtend langs.

5 jaar geleden

Reactie op Kenny90

Hier heeft mijn vrouw al 72u continu tussen de 4 en 10minuten ongeveer weeë ...
Ja ik heb dat vorige weekend ook gehad. Zaterdag nacht amper geslapen hierdoor en zondag toch maar langs het ziekenhuis. Hun gaven aan dat het voorweeen waren en mocht het de zondag avond nog zo erg zijn dan wilden ze me wel op laten nemen om te gaan slapen in het ziekenhuis. Ik was oververmoeid en zondag avond werd het toch weer erger dus ben toen naar het ziekenhuis gegaan. Ik heb daar een ruggenprik gekregen zodat ik toch kon rusten voordat de bevalling echt zou beginnen. Ik had met half 5 s'nachts al 5 cm ontsluiting en half 3 smiddags is mijn dochter geboren. Ik kijk terug op een goede bevalling. En ben zo blij dat ze mij de keuze hadden gegeven om mij te laten rusten. Kunnen jullie dit misschien ook met je gynaecoloog of verloskundige overleggen? Succes !

5 jaar geleden

Reactie op DL91

Is jouw kleine er inmiddels al?
Vannacht om 3:50 is onze dochter Noëlle geboren🥰 hopelijk heeft het bij jou ook doorgezet!