17 Reacties

5 jaar geleden

Wij volgend ook buskruit met muisjes. Eerste week is voor hem en ons pittig. Maar hij wend er snel aan. Hij slaapt nu van 00:00 tot 07:00 door binnen een week

5 jaar geleden

Reactie op babymasten

Wij volgend ook buskruit met muisjes. Eerste week is voor hem en ons pittig ...
Hoe heb je dat aangepakt dan? Want als de mijne zijn flesje niet leeg drinkt kan ik die uren niet op 4 houden. Dan heeft hij na 3 uur al honger wat logisch is omdat hij zijn fles niet leeg drinkt. Hoe zou ik dat kunnen aanpakken?

5 jaar geleden

Ik maak mijn dochter niet wakker. Laatste fles is nu 20.00/21.00 afhankelijk hoe de dag is gegaan. Ze komt in de ochtend rond 6 uur. Dat is nu sinds een week. Eerst kwam ze dan 3.00/4.00 nog een keer heb toen wel geprobeerd haar 23.00/00.00 maar dan was ze net zo goed snachts wakker.

5 jaar geleden

Reactie op Mary-lou1990

Ik maak mijn dochter niet wakker. Laatste fles is nu 20.00/21.00 afhankelij ...
Bij mij komt hij nog elke nacht rond 03:00ur

5 jaar geleden

Reactie op Colombiiana

Hoe heb je dat aangepakt dan? Want als de mijne zijn flesje niet leeg drink ...
Wanneer hij te vroeg komt voor zijn voedingen proberen we dit te rekken met een speen. Als dit niet lukt geven we hem soms 30 ml om voor zij idee de ergste honger te hebben gestild. Wij pakken hem snachts nooit op uit zijn bed als het niet hoeft. Ook start onze dag altijd om 7 uur met een fles (ook in het weekend). We houden met deze fles geen rekening met de ml met de voorafgaande fles (fles hoeft niet persee leeg, mag wel). Hierdoor start je dag altijd op hetzelfde tijdstip en krijgt de kleine vanzelf het gevoel wanneer het tijd voor het ontbijt is.

5 jaar geleden

Het is echt voornamelijk even een paar dagen doorpakken en dan hebben ze het super snel door. Wanneer je zelf aan het ritme bent gewend, is de kleine dat vaak ook. Wij gaan nu de fles van 00:00 uur om de 3 dagen vervroegen met 15 minuten. Hierdoor hopen we dat de kleine aan het einde van de week doorslaapt van 23:30 tot 07:00 Lees het boek even goed door. Er staan ook tips om voedingen uit te stellen enzo

5 jaar geleden

Reactie op Mary-lou1990

Ik maak mijn dochter niet wakker. Laatste fles is nu 20.00/21.00 afhankelij ...
Hier precies hetzelfde! Bovendien is mijn dochter tussen 23.00 - 00.00 niet wakker te krijgen voor een fles. Blijkbaar krijgt zij overdag voldoende om de nacht door te slapen.

5 jaar geleden

Reactie op babymasten

Wanneer hij te vroeg komt voor zijn voedingen proberen we dit te rekken met ...
Dat is een goede ja. 30 ml geven. Ik pak hem ook niet zomaar uit bed snachts. Ik probeer altijd te sussen en met de speen te rekken maar na enige tijd wilt hij echt een fles. Net een kleintje van 60 cc gegeven. Maar ook gewoon wakker maken dan wanneer het tijd is ? Om zo in het ritme te komen.

5 jaar geleden

Reactie op Kelly Fortuin-Oo

Hier precies hetzelfde! Bovendien is mijn dochter tussen 23.00 - 00.00 niet ...
Ja hier zie ik er ook geen voordeel van om haar nog wakker te makken voor de fles. Ze komt net zo goed om 6uur. Heb wel haar fles iets opgehoogd zodat ze genoeg binnen krijgt

5 jaar geleden

Reactie op Colombiiana

Dat is een goede ja. 30 ml geven. Ik pak hem ook niet zomaar uit bed snacht ...
Wij maken haar inderdaad door de dag heen wakker voor de voedingen. Zo starten we elke dag om dezelfde tijd.

5 jaar geleden

Wij maken haar inderdaad door de dag heen wakker voor de voedingen. Zo star ...
Dat doe ik ook sinds ik het boek heb. 07;00 start ik hier. Maar wat zou jij doen als je kindje van de 150cc 70 cc drinkt, en dan na 3 uur komt ipv 4. Hoe kan je dat een uur rekken!?

5 jaar geleden

Reactie op Colombiiana

Dat doe ik ook sinds ik het boek heb. 07;00 start ik hier. Maar wat zou jij ...
Waarom zou je het willen rekken? In de nacht begrijp ik het maar overdag is om de 3 uur toch goed?

5 jaar geleden

Reactie op Mary-lou1990

Waarom zou je het willen rekken? In de nacht begrijp ik het maar overdag is ...
Om zo het ritme aan te houden.

5 jaar geleden

Reactie op Colombiiana

Dat doe ik ook sinds ik het boek heb. 07;00 start ik hier. Maar wat zou jij ...
Misschien is het ritme van je kindje wel dat de eerste 2 flessen om de 3 uur zijn. Zo is het ook bij mijn dochter. Ik heb vanaf het begin een ritme gecreëerd door stipt te voeden. Dus wakker maken als het tijd was. Wanneer haar voeding omhoog ging en er meer tijd tussen zou moeten zitten ben ik een balans gaan zoeken tussen haar behoefte en een vast ritme. Zo krijgt Jazz de eerste twee flessen ook na zo’n 3 uur en de rest van de dag tussen de 3,5 en 4,5 uur.

5 jaar geleden

Misschien is het ritme van je kindje wel dat de eerste 2 flessen om de 3 uu ...
Ja indd! Ik denk dat je gelijk hebt! Vanmorgen weer maar 100cc gedronken. Misschien dat hij smorgens minder drinkt en vanaf zijn 3e fles wel 150cc en om de 4 uur. Zou het zo fijn vinden een ritme want als ik dan weg ga van huis kan je alles beter inplannen. Vind het maar niks rijden met een huilende baby met honger.

5 jaar geleden

Misschien is het ritme van je kindje wel dat de eerste 2 flessen om de 3 uu ...
Gister avond om 21:30 uur had hij 150cc op en snachts om 02:30uur heb ik 60cc gegeven. Alsnog dan om 07:00 uur 90/100cc gedronken. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij dan wel hongerig zou zijn en 150 zou drinken, omdat hij snachts niet zo veel heeft gehad.

5 jaar geleden

Baby's zijn soms net mensen. Ze hebben niet altijd even veel honger. Zelf eet je bij het ontbijt waarschijnlijk ook minder als bij het avondeten. Ook is honger krijgen op exact hetzelfde tijdstip voor de meeste mensen (en dus ook baby's) niet weggelegd. Het hangt vaak van je activiteit af hoe hongerig je bent. Als je toch een ritme wilt aanhouden, kun je het vaste tijdstip met een half uur ervoor en een half uur erna aanhouden. Dan heeft je kindje dus een tijdsbestek van 1 uur per voedingsmoment om zelf aan te geven dat hij hongerig is. Deze info en tips hebben wij vanuit het ziekenhuis meegekregen.