29 Reacties

5 jaar geleden

Hema en wehkamp hebben neutrale slaapzakken. De dikte hangt af hoe warm het in de kamer is. De TOG waarde op het product geeft aan welke je moet hebben. Zoek op ongeveer de tog waarde op voor welke temp kamer je het slaapzakje moet hebben en bestel erna je slaapzak!

5 jaar geleden

Wij hebben ook een paar van Lodger (zowel zomer als winter) en Hema.

5 jaar geleden

Ik gebruik pas een slaapzak als het kindje kan rollen eerder heeft het niet zoveel zin en is het alleen maar een extra handeling.

5 jaar geleden

Puckababy piep, daarna de puckababy 4 seizoenen slaapzak (gebruikt mn peuter van bijna 3 nog steeds! aanrader)

5 jaar geleden

Wij hadden voor onze dochter lodger, die beviel erg goed. Met afritsbare mouwen. Ik hield wel de site in de gaten, om de slaapzak met korting te kopen 😉.

5 jaar geleden

De eerste tijd inderdaad geen slaapzak maar gewoon een dekentje. Vanaf dat het kindje begint met (proberen) om te rollen een slaapzak. Afhankelijk of je wel of geen deken gebruikt kan jr de dikte bepalen. Het kan zijn dat je kindje onrustig is met armpjes, dan is de puckababy piep een aanrader. Deze gebruik je dan wel al vrij snel na de geboorte.

5 jaar geleden

Mijn zoontje bewoog al heel snel snachts naar boven waardoor hij telkens niet meer onder het dekentje lag. En hij bewoog dus wel veel. Wij hebben toen gekozen voor een slaapzak van love2dream. Zoek hem even op want hij is een beetje anders dan andere. Hij had een beetje bewegingsvrijheid over en doordat je armpjes wel nog omhoog kan laten liggen , liggen ze in een hele natuurlijke houding. Ze vallen wel klein dus de kleinste maat past al snel niet meer. Kan best bij de M beginnen als je kindje gemiddeld is

5 jaar geleden

Wij gaan ook eerst zonder slaapzakje proberen. Onze dochter sliep heel rustig en ging pas rond 6 maanden in een slaapzakje. Maar als deze baby wel eerder toe is aan een slaapzak gaan we denk ik voor een van Lodger, lekker zacht en lekker warm. We hebben ook een puckababy 4-seizoenen maar die vind ik veel minder fijn.

5 jaar geleden

Ik heb deze besteld van noukies (2x). Komen maandag normaal aan.

5 jaar geleden

Ik heb een puckababy piep klaar liggen. Van mn eerste heb ik ook nog echte inbakerdoeken liggen van pacco maar daar liggen ook de armen in vast dus ik hoop dat deze aan de piep voldoende heeft. De normale slaapzakken ben ik bij de eerste pas gaan gebruiken nadat ze niet meer ingebakerd lag. Dacht een maand of 5/6

5 jaar geleden

Geen slaapzak maar lekker inbakeren met een hydrofiele luierdoek daar slapen ze veel lekkerder in

5 jaar geleden

Puckababy piep

5 jaar geleden

Welke tog waarde hebben julie dan gekozen? Ik vind maart nogal best koud, en twijfel tussen met of zonder mouwtjes

5 jaar geleden

Reactie op dmc

Welke tog waarde hebben julie dan gekozen? Ik vind maart nogal best koud, e ...
Is ook afhankelijk hoe koud het bij jullie binnen is; als het buiten vriest maar binnen 20 graden is heb ie geen enorm warme slaapzak nodig.

5 jaar geleden

Reactie op dmc

Welke tog waarde hebben julie dan gekozen? Ik vind maart nogal best koud, e ...
Slaapzakjes die wij besteld hebben is met afritsbare mouwen, dus als het te warm moest zijn kan ik ze weghalen. Togwaarde 1.0 à 2.0. Baby zal dan dunner of dikker aangekleed worden afhankelijk van de warmte, dekentje kan er ook nog over.. dus dit zal zeker voldoende zijn denk ik. https://www.noukies.com/en/mm19-light-grey-sleeping-bag-50cm-sweatoloudoux-127101.html

5 jaar geleden

Reactie op panaceatic

Ik heb deze besteld van noukies (2x). Komen maandag normaal aan.
Deze heb ik ook. Ik zie dit meer als een reiszak/jas. Omdat het niet idealiter is om een baby van 1-3 maanden een jas aan- en uit te doen. Het gaat allemaal! Daar niet van maar tegenwoordig maak je jezelf toch lekker makkelijker. In de winkel hadden ze dit aangeraden als een soort jas en niet als een slaapzak. Ik ga deze ook gebruiken tijdens de eerste maanden voor de dokterscontroles, makkelijk met je maxicosi bevestiging van voor. Mja ieder zen ding

5 jaar geleden

Reactie op panaceatic

Slaapzakjes die wij besteld hebben is met afritsbare mouwen, dus als het te ...
Bedankt! Ik heb ook besteld! Het ziet er zo leuk uit!

5 jaar geleden

Wij hebben slaapzakken gekocht van Ergobaby. Daar kan je de baby mee inbakeren als je wil.

5 jaar geleden

Wij hebben de slaapzakjes van Susukoshi, zo zacht en mooi. En effen, vond ik ook heel fijn ♡

5 jaar geleden

Jacadi