14 Reacties

4 jaar geleden

Ik gebruik altijd ongezouten roomboter omdat ik margarine gewoon vies vind en had gelezen dat dit ook best kon 😖

4 jaar geleden

Gewoon elk willekeurig bakje wat je kunt vinden in de supermarkt is prima. Wij gebruikten ook wel eens halvarine. Mijn oudste is 4, leeft nog steeds 😂

4 jaar geleden

Wij hebben gewoon blueband dat is de boter die we al gebruikten. Enige waar je op moet letten is dat het ongezouten boter is.

4 jaar geleden

Hier ook roomboter. Wij eten zelf geen margarine en wil zo natuurlijk en onbewerkt mogelijk eten.

4 jaar geleden

Ongezouten roomboter is het beste. Zelf gebruik ik lurpak omdat die nog smeerbaar is

4 jaar geleden

Roomboter ❤ dat eten we als mens al ruim 4000 jaar. Margarine pas ruim 100. Is ontstaan einde 19e eeuw toen er boter schaarste heerste en boter onbetaalbaar werd. Margarine was het goedkope alternatief. Door de hoge mate van bewerking (van de plantaardige oliën) bevat margarine veel trans vetten die juist slecht zijn voor je cholesterol. Er wordt steeds meer bekend over de negatieve effecten van margarine. Qua merk roomboter is kerrygold een hele goede. Komt uit Ierland en de koeien hebben alleen gras gegeten, geen (gemodificeerde) maïs oid. Overigens gewoon verkrijgbaar bij de appie 😀

4 jaar geleden

Gewoon jumbo margarine

4 jaar geleden

Bio ghee oftewel geklaarde boter. Daar zitten geen melkeiwitten meer in, wat het veel beter verteerbaar maakt. Wordt in de Ayurveda veel gebruikt vanwege de vele gezondheidsvoordelen. Brood dippen in wat olie (avocado, lijn- of koolzaad of gewoon olijfolie) kan ook.

4 jaar geleden

Bedankt allemaal! Ik ga gewoon ook eens kijken wat ze eten wil, wat ze lekker vindt 😂 En dan kerrygold (ongezouten) eens proberen. Bedankt voor jullie tips!

4 jaar geleden

Ik gebruik altijd de smeerbare roomboter van Lurpak dat zilveren met rode kuipje. Dat is roomboter + koolzaadolie en omdat dit makkelijk smeerbaar is gebruiken we dit, gebruikte dit zelf daarnaast ook al dus lekker makkelijk.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook lurpak ongezouten, veel lekkerder dan margarine (gebruiken we zelf ook)

4 jaar geleden

Planta hier😅

4 jaar geleden

Ik gebruik flower farm zonder palmolie.