19 Reacties
5 jaar geleden
Het gaat niet om het gewicht maar om de lengte. Hoe lang heeft je eerste in maat 56 gezeten? Want qua gewicht scheelt het dus bijna niets
Onze eerste was 56 cm bij de geboorte maar heeft echt nog een maand of 6 weken maat 56 aangepast. Wel pakjes die wat groter vielen (hema etc)
5 jaar geleden
Onze zoon was 4080 en 53 cm en droeg vooral 56 de eerste tijd duurde wel even voor die 62 aan had
5 jaar geleden
Onze eerste zoon woog 4250 /51cm. Vanaf dag 1 in maatje 56 gezeten. (paste wel in 50, maar 56 kon prima en hebben ze meteen aangedaan na de geboorte.) op dag 2 of 3 na de bevalling, heeft hij 1 keer maat 50 aangehad, nadat hij heel veel was afgevallen.
Maat 62 en 68 hadden we veel gekregen van vrienden en familie, maar heeft hij nauwelijks aangehad. Ivm het warme weer moesten we nieuwe kleertjes kopen met korte mouwen😅 ook in maat 68 veel dagen alleen in een romper gelegen door de warmte. Ik zou beginnen met 1 pakje 50 a 50/56, en iig 5 a 7 pakjes 56. Je kan in de kraamweek altijd bij bestellen (maar vaak krijg je nog van vrienden en familie) ook maat 62 en 68 zou ik afwachten. Je hebt 't zo in huis en je weet niet wat 't weer gaat doen in en na maart.
Onze 2de wordt 4500+ geschat bij 40 weken en wordt nu eerder gehaald, heb voor de zekerheid nu wel 2x extra maat 50 gehaald (Hema). Een paar maanden later krijgen wij een neefje erbij, dus die maat 50 kan altijd nog door😉
5 jaar geleden
Reactie op Chalie
Het gaat niet om het gewicht maar om de lengte. Hoe lang heeft je eerste in ...
Klopt, lengte speelt hierbij een belangrijke rol. Het jammere is dat ik nooit de geboortelengte van mijn 1e kind heb doorgekregen..
Ik kan me niet meer herinneren hoelang mijn 1e kindje maat 56 heeft gedragen 😕
5 jaar geleden
Mijn dochter was bij geboorte 4225 gram.
Ze zat na 1 maand al in maat 62.
Maat 50 heeft ze niet aangehad, wel maat 56.
Ik weet niet meer wat ik qua kleding had 🤔. Ik had veel kleding van mijn schoonzusjes geleend. En ook weer terug gegeven.
5 jaar geleden
Reactie op r786
Klopt, lengte speelt hierbij een belangrijke rol. Het jammere is dat ik noo ...
Ik kon het me ook niet herinneren. Maar was ook zo benieuwd dus heb de foto's terug gekeken ☺. Had nog wat kleding liggen en even gekeken welke maat het was en toen op de foto's gekeken hoe lang ze dat nog aan had
5 jaar geleden
Beide kinderen waren 57 cm, dochter was boven de 9 pond en heeft een maand in maat 56 gezeten en toen in 62....
Zoon was flink wat zwaarder en zat gelijk in 62.
Nu heb ik enkele pakjes 56 en voornamelijk 62. Mocht ik dit keer een kleiner kindje krijgen dan bestel ik zsm wat extra 56 erbij.
5 jaar geleden
Ik heb één zoon gekregen van 4220gr en één van 4480gr. Beiden ook 55 cm, dus wel lang en niet dik. Ze hebben beiden wel 4 tot 6 weken in 56 gezeten. Het kindje wat ik nu verwacht wordt extra in de gaten gehouden door de gynaecoloog omdat ze nog groter word. Maar ik neem alleen 56 mee naar het ziekenhuis, omdat mijn jongens daar ook echt wel wat weekjes in hebben gezeten...
Ik zou zeker niet al je pakjes gaan ruilen voor maat 62! Maar is wel handig om daar wat van te hebben...