26 Reacties

2 maanden geleden
Wij krijgen nog een gesprek met de juf om te overleggen wanneer we de wenmomenten doen. Volgens mij is dit bij ons alleen de ochtend en dan 4x, ik denk dat wij dan 2 weken voordat hij 4 is 2x per week een wenmoment gaan doen.
Gaan jullie kinderen als ze 4 jaar zijn gelijk alle dagen en hele dagen naar school of gaan jullie dit opbouwen?

2 maanden geleden
Mijn dochter krijgt straks een continurooster van 09:00 - 14:00, iedere dag. Op 6 maart wordt ze 4. Ze gaat in februari twee volle dagen wennen en start op school op 3 maart, want dat is direct na de voorjaarsvakantie. Officieel zijn 3,4 en 5 maart dan wendagen. Ik heb afgesproken met de juf dat ze me kunnen bellen als het teveel wordt, dan haal ik haar wat eerder op. Maar, mijn dochter kennende, denk ik niet dat dit zo zal zijn. Ze is er echt aan toe om naar school te gaan.

2 maanden geleden
Onze zoon wordt 2 maart 4 jaar. Volgende week heeft hij zijn eerste wenochtend. Het zijn er in totaal 4 die we verspreiden over twee weken. Vanaf 3 maart gaat hij dan volledige dagen naar school.
Ik ben benieuwd. Volgens mij vind ik het spannender dan hijzelf 🤣

2 maanden geleden
Wij mogen gebruik maken van 10 wen ochtenden dus waarschijnlijk gaan we er 2 per week doen tot hij echt naar school gaat.

2 maanden geleden
Hier mochten we 5 x oefenen hele en/of halve dagen.
Deze woensdag gaat ze eerste ochtend.
Daarna elke week 1 hele dag.
Ze is jarig op 3 maart en dan is het hier net voorjaarsvak.
Dus ze start 10 maart echt

2 maanden geleden
Hmm dat is fijn dat je best veel wen momenten hebt!
Hier mogen ze 1 ochtend wennen!! Vaak woensdag voor school.
Ze hebben hier die week studiedag dus denk dat ik hem op zijn eigen verjaardag woensdags gewoon zijn eerste dag school laat zijn.
Zijn broer zit al op school en hij loopt elke maandag met inloop stampvoetend naar buiten! Ik wil naar school 😍😍
Mijn oudste wilde niet naar school maar ja de jongste ziet hoe leuk het is

2 maanden geleden
Reactie op Sidenida
Wij hadden geen voorkeur aan te geven. De kinderopvang werkt samen met de s ...
Wauw wat mooi en fijn!

2 maanden geleden
Wij hebben de eerste we dag gehad!
Een vrijdag van half 9 tot half 3.
Het afscheid was even moeilijk en een paar tranen, maar m’n zoon heeft een super leuke dag gehad. Hij deed overal aan mee vertelde de juf en had leuke interactie met andere kinderen. Hij kwam ook heel blij uit school.
En ik heb in de afgelopen 4 jaar nog nooit zoveel vrije tijd gehad op een dag 😅

2 maanden geleden
Hier nu een halve dag gehad vorige week en vandaag een hele dag.
Ze heeft zelfs al wat gezegd tegen de juffen.
Volgende week weer een hele dag en nog even de intake.hihi

2 maanden geleden
Volgende week ma di woe wennen tot 12.00. Week erop gaan wij een weekje weg.
En dan na zijn verjaardag nog 3 dagen tot 12.00 voordat hij hele dagen maakt. Voorlopig houden we hem op woensdag nog thuis. Vind het heel spannend, in mijn ogen is hij nog heel klein vergeleken met de rest van zijn klas.

2 maanden geleden
wow wat krijgt iedereen veel wen momenten! wij kregen er 2 toegewezen, 2x een halve dag om beide juffen te leren kennen. hierbij wel ook 2 dagen peuter speelzaal dus 4 ochtenden de hort op geweest. wilde zelf al de school in zonder te weten waarheen, zo klaar was ze ervoor.
na de vakantie gaat ze do voor echt starten.

2 maanden geleden
Mijn dochter heeft komende donderdag een wen momentje en gaat per 10 maart volledig starten. Nu moet ik wel zeggen ze start in een nieuwe instroom groep met 8 andere kindjes en tot de zomer groeit die groep tot 20 kindjes.
Wel afgesproken met de juf als wij thuis merken dat het te veel is ze gewoon een keer 1 of 2 dagen thuis blijft.