49 Reacties

4 jaar geleden

Wist niet eens dat dat een ding was, een wensenlijst op een geboortekaart.. 😅

4 jaar geleden

Reactie op sshrnb

Wist niet eens dat dat een ding was, een wensenlijst op een geboortekaart.. ...
Hoeft ook zeker niet, maar ik vind het zonde als bezoek geld uitgeeft aan dingen die wij niet gaan gebruiken.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik heb gewoon een envelop icoontje en daarachter de link naar lijstje.nl Die regel heb ik geplaatst onder onze namen & adres. En dan onder de link naar het lijstje weer onze telefoonnummers en de vraag of ze "even willen bellen voor ze op (k)raambezoek tenen komen tellen"

4 jaar geleden

Ik vond het lastig ook een goede zin te bedenken. Heb nu gewoon de link van het lijstje erop gezet zonder beschrijving erbij. Ik heb het lijstje wensenlijstje genoemd met onze namen (ouders). Leek me duidelijk genoeg zonder ackward zin erbij haha.

4 jaar geleden

Ik heb ook gewoon een envelop icoontje met de website en de naam van ons lijstje gezet. Helemaal onderaan het kaartje

4 jaar geleden

Ik heb dat nog nooit gezien op een geboorte kaartje. Een keer dat er naar papa en mama verwezen werd om te vragen wat de baby nodig heeft... dat vond ik zelf een beetje gek.. maar dat was dan ook de enige keer dat ik het op een kaartje zag. Is meer iets voor op een trouwkaart vind ik persoonlijk.

4 jaar geleden

Dit is weer iets Vlaams denk ik? 😅 Ik heb nog nooit een geboortekaartje gezien wat verwijst naar een wensenlijstje. Moet ook zeggen dat ik vaak een verwenpakket voor de papa/mama maak. Baby krijgt al zoveel die eerste weken.

4 jaar geleden

Snap je punt, vind het ook lastig. Heb inderdaad ook wel eens de verwijzingen naar lijstjes gezien. Maar bij ons werd ook gevraagd of we wensen hadden bij de eerste, dus nu geven we denk pas het lijstje door als mensen er om vragen.

4 jaar geleden

Is denk ik ook maar net wat je gewend bent. Bij ons (wel NL) gebruiken we lijstje.nl al een paar jaar. Zowel voor onszelf als onze kids en de meeste om ons heengebruiken het inmiddels zelf ook. Dus voor mij voelt het niet zo gek om nu ook de link op het kaartje te zetten. Voor verjaardagen en feestdagen vragen ze namelijk ook altijd al om de link. Lekker makkelijk😅

4 jaar geleden

Ik vind het persoonlijk nogal aso 🤭 Je verplicht je kraambezoek een soort van wat mee te nemen.

4 jaar geleden

Wij hebben helemaal niks over cadeaus op het geboorte kaartje. Alleen hoe blij we zijn en hoe welkom enz 💖 gaat toch niet om cadeaus een geboorte kaartje maar toch om de baby( ‘ s) 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Spruit2

Ik vind het persoonlijk nogal aso 🤭 Je verplicht je kraambezoek een soor ...
Vind het eerder heel raar als je met lege handen op kraamvisite komt.. 😅 Ik had onderaan het kaartje (in een kleiner lettertype) een icoontje van een kado’tje met een vraagteken en daarachter de link naar het lijstje

4 jaar geleden

Ik zag ook een voorbeeld geboortekaartje met een rekeningnummer er op😳 dat vond ik zo vreemd!! Of ligt dat aan mij?😂

4 jaar geleden

Reactie op Babydekker#2

Ik zag ook een voorbeeld geboortekaartje met een rekeningnummer er op😳 dat ...
Wauw dat vindt ik gek 😂

4 jaar geleden

Ik heb 1 vriendin die inderdaad gewoon een linkje naar lijstje.nl op het kaartje heeft gezet, zonder gekke zin eromheen. Was helemaal prima, ik vind het niet gek. Ik doe het zelf niet, net als dat ik er niet op zet eerst even bellen. Ik verwacht in deze tijd dat niemand onverwacht op bezoek komt, en verwacht sowieso weinig bezoek, zeker niet iedereen die ik een kaartje stuur wil ik op kraambezoek hebben. Alleen goede vrienden en familie, en die vragen toch wel of we nog wensen hebben... maar áls ik het zou doen, zou ik gewoon alleen het linkje doen.

4 jaar geleden

Reactie op Babydekker#2

Ik zag ook een voorbeeld geboortekaartje met een rekeningnummer er op😳 dat ...
Haha dat is wel heel overdreven ja

4 jaar geleden

Reactie op babydeN

Hoeft ook zeker niet, maar ik vind het zonde als bezoek geld uitgeeft aan d ...
Laat ze dan geld/cadeau doneren..

4 jaar geleden

Reactie op Rebecca-1994

Vind het eerder heel raar als je met lege handen op kraamvisite komt.. 😅 ...
Want jij kunt in iemand zn portemonnee kijken? Er zijn ook kinderen die niet naar een verjaardagsfeestje gaan omdat ouders geen cadeautje kunnen kopen. En ze daarom het kind maar thuis houden. Ik heb dan liever dat kindje komt zonder cadeautje zodat kindje ook een leuke dag heeft. Cadeautjes zijn geen verplichting. Het is leuk als je het krijgt maar het zou geen voorwaarde moeten zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Rebecca-1994

Vind het eerder heel raar als je met lege handen op kraamvisite komt.. 😅 ...
Ben dan zelf zo benieuwd naar wie jij allemaal een kaartje stuurt? Bij alleen echt naaste (ouders/beste vrienden etc) begrijp ik het maar om nu je oud collega of vage oude buurvrouw met zo een verzoek te belasten vind ik nogal vreemd..

4 jaar geleden

Lieve mensen, ik vraag niet om de meningen over wel/geen lijstje op het geboortekaartje of dat het misschien gek is. Het is ook zeker niet mijn bedoeling dat bezoek zich uiteindelijk verplicht voelt om wat mee te nemen, net zo goed welkom als je niet iets meeneemt. Maar hoe vaak hoor je niet; ik vond het zo lastig om wat te kopen... nou voor die mensen is zo’n lijstje ideaal! Bij deze vraag alleen aan de mensen die het wel doen: hoe zetten jullie dit op het kaartje?