45 Reacties

4 jaar geleden

Als je zoveel pijn helpt, helpen denken ik alleen nog wat zwaardere middeltjes van de huisarts.. de huisarts kan ze ook afbinden zodat ze afsterven. Sperti zalf wel al geprobeerd? Sterkte!🍀

4 jaar geleden

Ik smeerde er regelmatig aambeienzalf op van Kruidvat. Daarnaast slik ik nu(maar is meer preventief) curanol tabletten en neem ik elke dag/1x per 2 dagen Macrogol zakjes (via huisarts). Hopelijk vind je snel een oplossing die werkt!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Er is een neusspray dat goed werkt weer voor

4 jaar geleden

Best eens bevragen bij je verloskundige/gynaecoloog, er bestaat vanalles maar niet alles is nu even geschikt. Ik heb ook aambeien, maar doe er in overleg met mijn gyn voorlopig niets aan omdat ze geen pijn doen.

4 jaar geleden

Huisarts bellen dan krijg je zalf die echt helpt. Ik heb het ook gehad en had ook echt heel veel pijn. Zakje gekregen en zalf en was er zo vanaf

4 jaar geleden

Reactie op Danielle De groot

Huisarts bellen dan krijg je zalf die echt helpt. Ik heb het ook gehad en h ...
Ga zo gelijk bellen. Dank je

4 jaar geleden

Reactie op Danielle De groot

Huisarts bellen dan krijg je zalf die echt helpt. Ik heb het ook gehad en h ...
Waren ze dan ook weg? Ik heb er ook super last van.. maar ook als ik zit, dan heb ik het idee dat ik er bovenop ga zitten.

4 jaar geleden

Zelfde meegemaakt, maar de gouden tip is neusspray erop sprayen! En wees niet zuinig. Je hebt neusspray nodig met xylometazoline erin nodig. Heb vijf dagen behoorlijk pijn gehad, maar met die neusspray werd het elke dag aanzienlijk minder. Succes!

4 jaar geleden

Ik heb de aambeienzalf van Dr. Swaab, werkt heel goed en geeft meteen verlichting.

4 jaar geleden

Reactie op YFBB

Zelfde meegemaakt, maar de gouden tip is neusspray erop sprayen! En wees ni ...
O wat grappig dat las ik inderdaad in de studie boeken ook schijnt goed te werken. Maar toen ik het last dacht ik wel even hé wat?

4 jaar geleden

Neusspray is echt een goede tip. Klinkt gek, maar daarmee slinkt het slijmvlies in je neus, en diezelfde werking heeft het dus ook op die aambeien. En daarnaast zou je ook twee paracetamol kunnen nemen (totaal 1000mg) en die elke 6uur twee blijven slikken. Dat is totaal onschuldig voor de baby. Sterkte!

4 jaar geleden

Ik zou langs de huisarts gaan! Heb het bij mn vorige zwangerschap gehad met 36 weken en bleek een spatader in te zitten. De dokter zei dat dat nooit vanzelf weg zou gaan en heeft toen onder plaatselijke verdoving de spatader verwijderd. Wel een paar dgn napijn gehad maar toen was ie zo weg.

4 jaar geleden

Met de huisarts overleggen, iets van een lidocainezalf kan goed helpen ter pijnstilling, maar dat is op recept. Daarnaast is het goed om even te overleggen als het bv door obstipatie komt, dat je ook daar wat voor krijgt. Dan neem je de oorzaak weg. Lidocainezalf is namelijk alleen symptoom bestrijding.

4 jaar geleden

Reactie op Saskia__

Met de huisarts overleggen, iets van een lidocainezalf kan goed helpen ter ...
Heb gebeld en inderdaad zakjes en zalf gekregen. Bedankt voor de tip

4 jaar geleden

Reactie op EsBaby24

Neusspray is echt een goede tip. Klinkt gek, maar daarmee slinkt het slijmv ...
Ga het proberen dank je

4 jaar geleden

Zoals velen al aangeven, kan Lidocaine zalf verdovend werken. Maar misschien ook een idee om je huisarts Movicolon poeder voor de stoelgang te vragen. Dit maakt de ontlasting zachter, waardoor je niet zo hard hoeft te persen en dus aambeien kunt voorkomen. Bij mij werkt dit super, geen last meer van pijnlijke aambeien...

4 jaar geleden

Ik gebruikte ijsblokjes om ertegenaan te houden. Dan slinken ze en doet t veel minder pijn. Verder als zalf had ik proctosedyl maar wel via de huisarts. Wat je ook kunt doen is als je kleine spuitjes hebt die vullen met water en in de ijskast leggen dat worden dan staafjes die kun je dan vervolgens tegen de aambei aandrukken en evt ook in de anus als ze ook inwendig zijn. Dat helpt echt ontzettend goed. Succes ermee!!

4 jaar geleden

Ik deed er altijd een enorme klont nivea op. Die dikke. En dan voor het slapen. Echt super verzachtend!

4 jaar geleden

Curanol werkt bij mij goed! Op aanraden van de verloskundige.

4 jaar geleden

Reactie op TvDiest

Waren ze dan ook weg? Ik heb er ook super last van.. maar ook als ik zit, d ...
Ze werden toen steeds minder waardoor ik er nu geen last meer van heb maar helemaal weg gaan ze nog niet maar dat komt hopelijk na de bevalling. Als je. Ze eenmaal heb is het lastig er helemaal vanaf te komen. Maar ik ben al zo blij dat ik niet meer die helse pijn heb en weer normaal naar de wc kan en normaal kan zitten