45 Reacties
5 jaar geleden
Ik smeerde er regelmatig aambeienzalf op van Kruidvat. Daarnaast slik ik nu(maar is meer preventief) curanol tabletten en neem ik elke dag/1x per 2 dagen Macrogol zakjes (via huisarts). Hopelijk vind je snel een oplossing die werkt!
5 jaar geleden
Best eens bevragen bij je verloskundige/gynaecoloog, er bestaat vanalles maar niet alles is nu even geschikt. Ik heb ook aambeien, maar doe er in overleg met mijn gyn voorlopig niets aan omdat ze geen pijn doen.
5 jaar geleden
Huisarts bellen dan krijg je zalf die echt helpt. Ik heb het ook gehad en had ook echt heel veel pijn. Zakje gekregen en zalf en was er zo vanaf
5 jaar geleden
Ik heb de aambeienzalf van Dr. Swaab, werkt heel goed en geeft meteen verlichting.
5 jaar geleden
Neusspray is echt een goede tip. Klinkt gek, maar daarmee slinkt het slijmvlies in je neus, en diezelfde werking heeft het dus ook op die aambeien.
En daarnaast zou je ook twee paracetamol kunnen nemen (totaal 1000mg) en die elke 6uur twee blijven slikken. Dat is totaal onschuldig voor de baby.
Sterkte!
5 jaar geleden
Ik zou langs de huisarts gaan! Heb het bij mn vorige zwangerschap gehad met 36 weken en bleek een spatader in te zitten. De dokter zei dat dat nooit vanzelf weg zou gaan en heeft toen onder plaatselijke verdoving de spatader verwijderd. Wel een paar dgn napijn gehad maar toen was ie zo weg.
5 jaar geleden
Met de huisarts overleggen, iets van een lidocainezalf kan goed helpen ter pijnstilling, maar dat is op recept. Daarnaast is het goed om even te overleggen als het bv door obstipatie komt, dat je ook daar wat voor krijgt. Dan neem je de oorzaak weg. Lidocainezalf is namelijk alleen symptoom bestrijding.
5 jaar geleden
Zoals velen al aangeven, kan Lidocaine zalf verdovend werken. Maar misschien ook een idee om je huisarts Movicolon poeder voor de stoelgang te vragen. Dit maakt de ontlasting zachter, waardoor je niet zo hard hoeft te persen en dus aambeien kunt voorkomen. Bij mij werkt dit super, geen last meer van pijnlijke aambeien...
5 jaar geleden
Ik gebruikte ijsblokjes om ertegenaan te houden. Dan slinken ze en doet t veel minder pijn. Verder als zalf had ik proctosedyl maar wel via de huisarts. Wat je ook kunt doen is als je kleine spuitjes hebt die vullen met water en in de ijskast leggen dat worden dan staafjes die kun je dan vervolgens tegen de aambei aandrukken en evt ook in de anus als ze ook inwendig zijn. Dat helpt echt ontzettend goed. Succes ermee!!
5 jaar geleden
Ik deed er altijd een enorme klont nivea op. Die dikke. En dan voor het slapen. Echt super verzachtend!
5 jaar geleden
Reactie op TvDiest
Waren ze dan ook weg? Ik heb er ook super last van.. maar ook als ik zit, d ...
Ze werden toen steeds minder waardoor ik er nu geen last meer van heb maar helemaal weg gaan ze nog niet maar dat komt hopelijk na de bevalling. Als je. Ze eenmaal heb is het lastig er helemaal vanaf te komen. Maar ik ben al zo blij dat ik niet meer die helse pijn heb en weer normaal naar de wc kan en normaal kan zitten