17 Reacties
4 jaar geleden
Dit heb ik al maanden.. ik sta op een wachtlijst en kan pas met 4 maanden terecht..
Ik probeer te relativeren en veel te mediteren.
Sterkte mama♥️♥️
4 jaar geleden
Bedoel je niet paniekaanvallen?
Ik heb dit zelf ook maar wat helpt is als je je ademhaling sneller wilt gaan wat lijd tot paniekaanvallen moet je jezelf bezig houden en niet focussen op je ademhaling klinkt makkelijker gezegt dan gedaan maar hoe vaker je het probeert hoe makkelijker het is
4 jaar geleden
Reactie op Tekno23
Bedoel je niet paniekaanvallen?
Ik heb dit zelf ook maar wat helpt is als ...
Nee echt een angst over me heen, heb 1 keer een paniekaanval gehad. Weet helaas dus hoe dat is, en hoe ik me voel is iets anders als een paniekaanval 😞
Ik ga je tips proberen toe te passen als ik het aan voel komen.
Ik vind dit echt sneu voor me dochtertje en me verloofde om me zo te voelen 😔
4 jaar geleden
Heel vervelend meid, mijn man heeft sinds hij vader is geworden paniekaanvallen waarna hij een paar dagen down is. Er heerst hier veel taboe op en de wachttijden voor goede zorg zijn lang.
Hij is nu 3 maand in behandeling en met stapjes gaat het beter. Ik hoop dat voor jou ook de hulp aanslaat. ❤️
4 jaar geleden
Ik had dat bij mij eerste kindje ook pas na 10 maanden.. ik had eerst een praktijkondersteuner en dat hielp niet.. toen een ademhalingtherapeut en dat hielp ook niet en als laatste oplossing een psycholoog en toen een cognitieve gedragstherapie gehad en dat hielp. Nu af en toe nog last van in stressvolle situaties maar weet er goed mee om te gaan.
4 jaar geleden
Reactie op xxDess
Oh dat duurt ook nog heel lang, mediteren ga ik ook nog proberen, maar t wi ...
Ik doe de geleide meditaties van commit happiness, die zijn heel fijn en kan ik ook lekker mee in slaap vallen♥️
4 jaar geleden
Hey meis, ik heb vanaf kinds af aan een angststoornis. De angstaanvallen heb ik aardig onder de knie na jaren van psychologen en therapeuten. De tips van afleiding zoeken helpen idd echt. Je favo muziek opzetten, je favo tv serie, om je heen kijken en alles benoemen wat je ziet, hardop het alfabet zingen etc.. verder gebruik ik al jaren bach bloesem op gestreste momenten, omdat ik er niet voor aan de medicijnen wil. Dat vind ik ook fijn spul. Het voelt op zo'n moment enorm k*t, maar weet dat je dit aan kan en er niets ernstigs gebeurd. Het is maar angst, probeer in gedachten te houden dat het niet echt is en tijdelijk is. You can do this❤
4 jaar geleden
Hee xxdess, wat vervelend. Ik heb mijn leven lang al een angststoornis. Maanden na mijn eerste zwangerschap werd die angst ineens heel intens. Ik snapte eerst niet wat daar de oorzaak van was, totdat ik ging kijken op welk moment de angst erger was geworden. Dit bleek ongeveer te zijn begonnen toen ik weer aan de anti-conceptie (mirenaspiraal) ging. Na een gesprek met een gynaecoloog bleek dat anti-conceptie de oorzaak kan zijn van angstaanvallen of het versterken van een angststoornis. Nu na de 2e zwangerschap geen anti-conceptie gebruikt met hormonen (en inmiddels gesteriliseerd) en voel me nu beter dan ooit.
Dit hoeft uiteraard bij jou geen oorzaak te zijn, maar misschien wel iets om eens over na te denken. En daarnaast hoop ik voor jou natuurlijk dat je snel van de angstaanvallen af bent. Sterkte!
4 jaar geleden
Reactie op Vief28
Hee xxdess, wat vervelend. Ik heb mijn leven lang al een angststoornis. Maa ...
Ik zit momenteel niet aan de anti conceptie dus dat is het niet. Verder weet ik het dus echt niet waar dit vandaan komt 😞.Toch bedankt voor de tip. En fijn dat het bij jou nu beter gaat, ik hoop bij mij ook snel ☺️🤗
4 jaar geleden
Reactie op Denise25
Hey meis, ik heb vanaf kinds af aan een angststoornis. De angstaanvallen he ...
Ja momenteel luister ik veel muziek, ook voor het slapen gaan. Ik hoop dat ik er weer boven kom, ik wil graag nog een kindje, maar met deze aanvallen weet ik niet of ik er wel goed aan doe
4 jaar geleden
Ik heb er ook last van, ook sinds een paar maanden na de bevalling! Ik zit nu aan de oxazepam het doet zijn werk wel redelijk maar wil er vanaf, ga ook na de praktijkondersteuner maar dat werkt niet voor mij dus toch kijken of ik andere hulp kan krijgen, kan niet eens mijn andere zoon naar school brengen zonder die tabletten 😥