22 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 6.5 maand! Hij kan wel zitten maar heeft nog wel wat ondersteuning nodig. Kinderstoel gaat wel prima

4 jaar geleden

Reactie op Leooo93

Mijn zoontje is 6.5 maand! Hij kan wel zitten maar heeft nog wel wat onders ...
Ligt hij ook veel op zijn buik??

4 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 8 maanden en pas sinds deze week doen we haar in de kinderstoel. Ze kan nog niet zelfstandig zitten maar blijft wel een tijdje rechtop in de stoel nu. Ze tijgert wel de hele kamer door!

4 jaar geleden

Reactie op mikinovife

Ligt hij ook veel op zijn buik??
Jaa heel erg veel! Meer op zijn buik dan rug. Jou dochter dan?

4 jaar geleden

Ons zoontje zit ook nog niet zelfstandig, ons zoontje rolt zelfs nog niet eens🤷‍♀️ af en toe doen we hem wel in de kinderstoel, maar ik stop dan handdoeken aan de zijkant zodat hij enigszins rechtop zit. Hij kan ook wel ietsje rechtop zitten, maar wiebelt alle kanten op

4 jaar geleden

Reactie op Marloes0209

Ons zoontje zit ook nog niet zelfstandig, ons zoontje rolt zelfs nog niet e ...
Mijn dochter rolt ook nog niet… iets met lui zijn 😂😂

4 jaar geleden

Reactie op Leooo93

Jaa heel erg veel! Meer op zijn buik dan rug. Jou dochter dan?
Bijna niet en daar zal het wel mee te maken hebben Feline heeft verborgen reflux gehad dus vond het op haar buik alles behalve leuk Ze begint nu beetje op haar zij te rollen en leg haar regelmatig op haar buik maar is nog steeds geen favoriet…

4 jaar geleden

Mijn zoontje zat vanaf 4.5 maand al zelfstandig😅. Hij is nu 6 maanden oud, maar tijgergt of kruipt nog niet.. Hij zit savonds dus ook gezellig bij ons aan tafel😊

4 jaar geleden

Reactie op SaintlyPumpkin

Mijn zoontje zat vanaf 4.5 maand al zelfstandig😅. Hij is nu 6 maanden oud, ...
Wat goed!

4 jaar geleden

Reactie op mikinovife

Wat goed!
Nou, ja en nee.. probleem is dat hij het heel fijn vindt om te zitten en het liefst dus ook de hele dag zit.. alleen omdat hij zelf nog niet in die houding kan komen, is het echt nog slecht voor zijn rug en leg ik hem dus altijd neer wat vaak voor huilen zorgt totdat je hem weer rechtop zet🙄

4 jaar geleden

Reactie op mikinovife

Bijna niet en daar zal het wel mee te maken hebben Feline heeft verborgen ...
Aah ja kan er zeker mee te maken hebben! Mijn zoontje vond het eerst ook niks, ik heb vaak een opgerolde handdoek onder zijn oksels gedaan (tip van de fysio) dan lag hij wat hoger en vond hij het veel interessanter, dit heeft hier wel veel geholpen

4 jaar geleden

Reactie op Leooo93

Aah ja kan er zeker mee te maken hebben! Mijn zoontje vond het eerst ook ni ...
Ja doe ik ook weleens of Voedingskussen..

4 jaar geleden

Reactie op SaintlyPumpkin

Nou, ja en nee.. probleem is dat hij het heel fijn vindt om te zitten en he ...
Hmm ja idd das dan weer lastig… 😅

4 jaar geleden

Hier zitten ze ook nog niet in de kinderstoel. Ik voed ze in de wipstoel. Ik vind ze nog niet stabiel genoeg zitten er in. Ze kunnen wel even er in zitten maar alle concentratie gaat dan naar zitten. Wij hebben ook een fysio aan huis en die zegt dat het vanzelf komt. Zitten gebeurde volgens haar meestal rond de 7 maanden. Wel adviseert ze om geregeld even te laten uitbuiken in wipstoeltje. En het zitten kort te oefenen door op de grond er achter te zitten en te ondersteunen of optrekken naar zit op commode en daar kort laten zitten. Dus zou je geen zorgen maken en anders even informeren bij cb.

4 jaar geleden

Ooh ja ze spelen heel graag op hun buik. Maar volgens mij train je daarmee andere spieren.

4 jaar geleden

Mijn zoontje zit soms zelfstandig, niet altijd lukt het hem. In de kinderstoel gaat het wel heel goed.

4 jaar geleden

Mevrouw kan een beetje zelfstandig zitten. Soms valt ze nog om, soms blijft ze langer zitten. Hangt ook af van hoe de luier zit (wasbare) Vandaag een stoel gekocht, daar zit ze goed in en t is ook enkel voor de hapjes/brood

4 jaar geleden

Mijn zoontje zit nog niet stabiel zelfstandig, maat wel goed in de kinderstoel met een stoel verkleiner erin

4 jaar geleden

Vandaag 7 maandjes en voor t eerst in de kinderstoel gezeten. Ze kan nog niet zelf gaan zitten en speelt verder vooral op haar buikje.

4 jaar geleden

Kinderen mogen eigenlijk in de kinderstoel als ze zelfstandig kunnen zitten. Dan is de rug sterk genoeg. Onder zelfstandig zitten wordt verstaan; zelf van buikligging naar zitten gaan. Dus bijvoorbeeld beentjes onder het lichaam, billen naar de zijkant en dan armpjes ervoor. Zolang kinderen niet zelfstandig gaan zitten, zijn ze er niet klaar voor. Zelfstandig zitten is niet dat de ouder het kind in zijstand zet!