58 Reacties

3 maanden geleden
Wij hebben in een vakantie besloten dat ze geen luier meer om kregen.
Eerste dag heeft een dochter hele dag in dr broek geplast. Daarna kreeg ze het pas door. Ongelukjes horen er bij.
En hier hielp als beloning een ‘dapperheids high five’ heel goed. Meteen actie op reactie.
Ik durf te wedden dat als we niet met de billen blood waren gegaan ze nog niet zindelijk waren.
Poepzinderlijk heeft hier nog zelf 3 maanden langer geduurd. Eerst leerden ze om voor een luier te vragen en daarna pas op de wc.

3 maanden geleden
Heb je ook al de wc zelf geprobeerd ipv potje? Met een wc-bril verkleiner evt? Misschien dat je haar dan kunt triggeren dat ze net als papa en mama op de wc mag ofzo 🤷🏼♀️
En missch niet meteen zonder luier, maar alvast aankondigen, evt visueel maken met een soort van kalender, vanaf xx dagen zijn de luiers op. Dan kun je geen luier meer aan. Wil je van tevoren al oefenen?

3 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Heb je ook al de wc zelf geprobeerd ipv potje? Met een wc-bril verkleiner e ...
En bij vrienden van ons poept het kindje altijd nog in de luier, ze is met plassen denk ik al wel een jaar zindelijk ofzo. Ze heeft poepangst. Intussen gaat ze naar school en heeft daar wel al een x op de wc gepoept

3 maanden geleden
Reactie op mimi34
WC zelf vindt ze nóg spannender..! Ik ga zonder luier proberen of indd een ...
Ja wij hadden het wel aangekondigd trouwens. Volgens mij hadden we gezegd dat als deze pak luiers op is dan gaan we oefenen. En ze mochten een cadeautje als ze een week volhielden. Moet zeggen dat bij ons de high five meer geluk gaf dan het cadeaute.😂

3 maanden geleden
Ik had een sticker blad gemaakt en hij mocht bij elke keer dat het lukte op het potje er een sticker bij hij is gek van aapjes dus had thema aapjes gemaakt in word.
Om de zoveel dagen stond er een cadeautje bij en mocht hij een cadeautje uitpakken. Maar je zou bijvoorbeeld ook iets anders kunnen doen wat ze helemaal leuk vind.
Het blad zit al lang vol en nog vraagt hij wel eens aapje plakken haha

3 maanden geleden
Reactie op Natascha070
Ik had een sticker blad gemaakt en hij mocht bij elke keer dat het lukte op ...

Heel leuk! Wij hebben de stickervellen van de zindelijkheidsbox met een tas met cadeautjes ernaast maar helaas interesseert het haar weinig🙈
Misschien is een thema een beter idee en succesvoller!

3 maanden geleden
Hier een jongetje van bijna 4 eind februari, maar wil ook totaal niet op potje of wc… we hebben het al eens geprobeerd zonder luier maar dan plast die in zn onderbroek en geeft ook niks aan daarna blijft verder spelen. En tijdens verschonen vraagt die ook gelijk om een luier weer. We hebben zelf het idee dat hij er totaal niet aan toe is nog.

3 maanden geleden
Reactie op MirandaJazz
Hier een jongetje van bijna 4 eind februari, maar wil ook totaal niet op po ...
Heeft hij het er wel over? Mijn dochter zegt wel als ze moet poepen (en gaat vervolgens dus in haar luier poepen), maar heeft plas minder door lijkt het.
Hoe gaan jullie ermee om ivm school straks?

3 maanden geleden
Reactie op mimi34
Heeft hij het er wel over? Mijn dochter zegt wel als ze moet poepen (en gaa ...
Nee heeft er ook nog niet over, we vragen wel of die gepoept heeft enz maar het antwoord is altijd nee. En of die op potje wilt of wc is ook altijd nee. Tuurlijk school komt dichterbij maar het is bij ons ook nog niet zeker of hij gelijk straks na school gaat of verlengd op de peuterspeelzaal blijft ivm met taal achterstand. Wat nu wel in grote sprongen vooruit gaat maar denk dat het toch daar misschien ook wel beetje mee te maken heeft..
en we willen hem ook niet overstuur maken want hij moet geen angst krijgen voor potje of wc natuurlijk.

3 maanden geleden
Reactie op MirandaJazz
Nee heeft er ook nog niet over, we vragen wel of die gepoept heeft enz maar ...
Nee helemaal gelijk! Ik wil vooral ook niet dat het trauma gaat opleveren🙈 Ik denk dat we wat andere tactieken gaan proberen met paar dagen zonder luier en vooral geen druk leggen met school!
Wat goed dat taalachterstand van je zoontje sprongen vooruit maakt! 1 ding tegelijk :)

3 maanden geleden
Reactie op mimi34
Nee helemaal gelijk! Ik wil vooral ook niet dat het trauma gaat opleveren🙈 ...
Ja precies, wij blijven het proberen ook maar zonder te dwingen. En wie weet komt het zo ineens dat hij het wel. We blijven hopen 🍀
Het is altijd wat het dat zindelijk maken haha!

3 maanden geleden
Ik kan alleen zeggen, laat het los! Laat het totaal even links liggen
Onze zoon was ook zo, radeloos…. Alles uit de kast gehaald!
Tip van het CB laat het los, naja zo gezegd zo gedaan!
Net 2 wkn voor school 100%