26 Reacties
vorig jaar
Ik volg, want ik herken dit heel erg. Bij mijn dochter heeft het geen zin om haar geen luier aan te doen. Want die plast gewoon van zich af... poepen idem. In de blote kont met mooi weer buiten spelen maakt haar niet anders. Ze weet dat plassen en poepen op de wc moet. Als we haar op de wc of potje zetten en ze doet niets, dan wil ze soms ineens vlak daarna gaan plassen in de luier of ze laat het lopen als ze buiten in de tuin in dr zwembroekje of blote kont loopt.
Ze wil ook niet altijd op de wc/potje.
Ze geeft het ook niet aan als ze moet.
Ik hoor van meer mensen dat als ze naar de peuterspeelzaal gaan, dat ze dan het naar de wc gaan van andere kindjes zien en dat ze het dan oppakken.
Ik ben er nuchter onder, uiteindelijk zullen ze het wel een keer doen op de wc.. die knop moet gewoon om. Gewoon blijven aanbieden, aanmoedigen en idd met stickers enthousiast maken/houden.
vorig jaar
Reactie op Samlvb
Das wel een leeftijd waarop je zou willen dat er wat progressie is zit😅 I ...
Ja ze is gewoon stront eigenwijs. Het interesseert haar niet. Ze weet het wel, maar vertikt het. Peuterpubertijd? Zeg het maar😅 ze doet wel plasjes op de wc hoor. Alleen ze geeft het niet aan als ze moet en soms als ze niet plast op de wc plast ze vlak erna wel (in de luier). Ik denk pure eigenwijsheid. Als ik haar de luier uit laat, dan kan het mss 2 uur goed gaan (met tussendoor naar de wc), maar na een tijdje plast ze in dr broek en zegt ze "oh ik ben helemaal nat".
Maar ze is altijd geinteresseerd in het toilet in een restaurant. Dan geeft ze het wel aan dat ze moet plassen. Vervolgens doet ze dat dan ook op de wc. Maar een klein half uurtje erna zit er alweer een plasje in dr luier. Of ze plast niet helemaal uit, of die spieren zijn nog niet getraind genoeg. Ik weet het niet. Maar ik denk vooral dat ze stront eigenwijs is😅
vorig jaar
Mijn zoontje is in maart ook 3 geworden en is ook nog niet zindelijk. Hij geeft af en toe wel aan dat hij naar de wc moet, dan komt er ook een plasje en dat beloon ik altijd met een sticker. Maar het kan best zijn dat hij 2 keer op het potje/wc plast en de rest gaat nog in de luier, poepen doet hij altijd in de luier. Ik wou hem eigenlijk zindelijk hebben voordat de jongste zich aandient. Maar ik heb het los gelaten, ook omdat ik las dat er ook veel kinderen zijn die na de geboorte van een broertje/zusje ineens weer in de luier gaan plassen. Dus ik vraag het soms en als hij het zelf aangeeft doe ik het. Het komt wel...
vorig jaar
Het klinkt een beetje alsof je haar eerst zindelijk wilt maken en dan pas haar luier weg wil doen.
Ik denk dat je het om moet draaien. Accepteren dat natte en vieze broeken er in het begin bij horen. Zodra ze doorheeft dat de luier weg is, zal je zien dat die knop snel omgaat en dat ze gaat aangeven dat ze naar de wc moet.
vorig jaar
Mijn dochtertje ook nog steeds een luier hoor. Wel bezig met zindelijk maken en eigenlijk gaat het heel goed. De eerste dagen hield ze netjes d'r luier droog maar moet d'r soms wel gewoon op de wc zetten anders houdt ze het op. We hebben d'r ook al een paar keer zonder luier laten lopen en gewoon d'r onderbroekje aan (behalve met middagslaapje) dit ging eigenlijk ook verrassend goed. Soms heeft ze een off day net als gisteren en dan wilt ze wel echt een luier, hier heeft ze gisteren ook ineens weer in geplast dus dat is minder maar komt miss omdat ze ziek is.
Wij deden bij elk plasje een sticker en als die voor was een cadeautje. Dit vond ze maar al te leuk dat we ondertussen zijn gestopt met stickers.
vorig jaar
Het klinkt een beetje alsof je haar eerst zindelijk wilt maken en dan pas h ...
Dit idd. Wij hebben meteen luier uitgedaan toen ze een paar x op de wc had geplast en gepoept.
Met middagslaapje draagt ze nog wel een luier. Als ze daarvan wakker is, komt ze zelf naar beneden (en ligt onderbroek nog boven), dus hadden we haar een paar x smiddags met luier laten lopen, ging ze meteen weer in de luier plassen zonder iets te zeggen.
Dus gewoon luier uit en evt potje in de kamer zetten.
vorig jaar
Reactie op Rizzerd
Dit idd. Wij hebben meteen luier uitgedaan toen ze een paar x op de wc had ...
Stickersysteem is sowieso een goed idee trouwens. Hebben wij ook gedaan..had een "potjesdiploma" gemaakt. Voor plasjes kreeg ze 1 sticker voor poepen 2. En dan eerste dagen kleine cadeautjes gegeven (ongeacht wel/geen ongelukjes) en toen dr diploma vol was, een groter cadeau.
vorig jaar
Reactie op momlife90
We hebben het nu ook geprobeerd met alleen een onderbroek, maar dan plaste ...
Oh wat vervelend! Misschien is ze daar gewoon nog niet aan toe! Ik had overigens ook niet verwacht dat het bij ons gelijk zo goed zou gaan hoor.. Heb je al eens gekeken naar van die oefenonderbroekjes? Ik had die van Happy Bear gekocht (vind ik met 3 jaar overigens wel aan de kleine kant).
vorig jaar
Reactie op momlife90
We hebben het nu ook geprobeerd met alleen een onderbroek, maar dan plaste ...
Haal anders wat extra joggingbroeken/leggings en onderbroeken bij zeeman.
Als je even doorzet heeft ze het echt zo door en worden de natte broeken snel minder.