45 Reacties
6 jaar geleden
Hoi Famke,
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Jouw verhaal is zo herkenbaar! Ik ben vandaag 4 weken en 3 dagen. Ik wist ook snel dat het raak was en testte op 10 dpo positief.
De misselijkheid lijkt nu erg te zijn afgenomen. Ik denk maar zo , geen bloed is een goed tegen tot de echo..
Nog even volhouden ♡♡
6 jaar geleden
Een week geleden zat ik er precies zo bij. Ik bleef maar testen ook. En toen een keer de test een ieniemienie beetje lichter uitsloeg was de paniek compleet. Inmiddels ben ik iets zekerder. Ik hoop dat ik zelfs nog ga genieten. Mijn advies aan jou is dus niet te veel meer testen, beetje dromen en van een goede uitkomst uitgaan. Je hebt er hoe dan ook geen invloed op. Zoals mijn moeder altijd zegt: neem geen voorschot op je verdriet.
6 jaar geleden
Reactie op Patricia8
Hoi Famke,
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Jouw verhaal is zo herkenbaa ...
Ja was bij mij ook! En mijn borsten waren ook niet meer gevoelig. En nu - na een paar dagen- werd ik s nachts wakker van de pijnlijke borsten. Blij joh🤣🤣. Iedereen supergefeliciteerd en geniet ervan!
6 jaar geleden
Hey, ik ben morgen volgens de berekening ook net 4 weken!! Gisteren positieve zwangerschapstest (ik heb er overigens maar 1 gedaan, zie dat dat hier meer uitzondering dan regel is 😉). Straks ga ik wel naar de huisarts voor een bloedname en dan hoop ik morgen daar nog bevestiging van te krijgen. Gisteren was ik alleen maar gelukkig en vandaag ook meer onzeker, maar dat zal wel normaal zijn. Ik probeer me er niet door te laten leiden. Je hoort wel zoveel he.. maar meestal loopt het eigenlijk toch gewoon goed he 🙈
6 jaar geleden
Reactie op Mieke1985
Een week geleden zat ik er precies zo bij. Ik bleef maar testen ook. En toe ...
Hahaha ja idd die testen🤔 heel herkenbaar. Ze zijn nu op en mezelf voorgenomen nu geen nieuwe meer te kopen. Een streep is een streep en een plus een plus daar veranderd nu niks aan. En idd niet op de zaken vooruit lopen en dat is iets wat ik dan moeilijk los kan laten. Ik bel zometeen de verloskundige voor een afspraak, weer een stapje verder en probeer er van te genieten.
6 jaar geleden
Reactie op Kino
Hoi, proficiat!! Ik ben vandaag ook 4 weken! Ik snap je helemaal. Ik ben oo ...
Je maakt jezelf gewoon gek, die toiletbezoeken zijn nog nooit zo spannend geweest!
6 jaar geleden
Proficiat allemaal, Ik snap je onzekerheid! Vorige week woensdag bloedname laten doen, hcg stond 35, dus ze zeide dat ik nog niet te blij mocht zijn. Moet binnen twee dagen terug om nog eens bloed te laten trekken. Gisteren toch maar een zwangerschapstest gedaan en wat was ik blij dat daar een streepje op kwam staan ! Ik denk dat het er idd mee te maken heeft dat dit de eerste keer is, je weet niet wat je te wachten staat. Hopen op het beste en genieten van begin tot einde 🙋🏼♀️
6 jaar geleden
Reactie op Patricia8
Hoi Famke,
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Jouw verhaal is zo herkenbaa ...
Bijzonder he dat je lijf dat zo aan kan geven. Mijn borsten springen mijn bh uit, je ziet et ook echt🤔opvliegers, moe, vlagen misselijkheid. Ik had mezelf een deadline gegeven om te testen ook omdat mijn vriend net in een drie weken durende opleiding zit (weekend thuis) en ik de test heel graag samen wilde doen dus vrijdag was het zover. Was eigenlijk al twee dagen over tijd😊nu zit ik dus de rest van de week savonds alleen thuis emotioneel te zijn😂 hihihi. Was vanochtend al blij om het de doktersassistente te kunnen vertellen!
6 jaar geleden
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zo onzeker is. Het is ook vooral het onbekende denk k. Ik moet altijd eerst zien en ik denk dat een echo voor ons allemaal al veel onzekerheid weg neemt, wij gaan 1 augustus op vakantie en hoop eigenlijk dat we voor die tijd nog een afspraak kunnen maken. Dan afgesproken het onze ouders ook te vertellen. Nu al zin in🥰
6 jaar geleden
Reactie op Alecrim
Zoooooo herkenbaar.
Nu 5 weken en de tijd kruipt.
Bij de tandarts hing een ...
Nou precies dat. Zonet een afspraak gemaakt bij de verloskundige en dat er een afspraak staat is zo fijn, gewoon een soort bevestiging omdat je het hardop gezegd hebt💕 deze week beginnen mijn yoga lessen weer en daar ben ik me toch blij mee. Gewoon weer even de tijd nemen om te ontspannen want dat vind ik zwz heel lastig, nu dus niet alleen meer voor mezelf ontspanning zoeken maar ook voor het kruimeltje in mijn buik en mijn gemoedsrust.
6 jaar geleden
Reactie op panaceatic
Hey, ik ben morgen volgens de berekening ook net 4 weken!! Gisteren positi ...
Leuk hoor, fijn om in deze groep ze zitten. Het nog niet kunnen delen vind ik zo lastig je wilt het wel van de daken schreeuwen maar dan is dit hier toch even een uitlaatklep.
Ik begon met twee testen, de eerste was licht positief en de tweede met een beetje fantasie ook. Ooeeh twijfel dachten we. Zaterdagochtend nog een gedaan en die was toch wel echt positief. Zondag nog drie gedaan en ook die waren positief. Bij ons is het ongeloof geweest, zo onwerkelijk en ook nog in 1 keer raak🤭 dat laatste vind ik nog het meest bijzondere omdat je zovaak anders hoort helaas☹️ en idd meestal gaat het goed, daar maar vanuit gaande leef ik vandaag nog even verder in mijn eigen gelukkige bubbel😂 lekker alleen in de auto, af en toe de tranen de vrije loop, heerlijk!
6 jaar geleden
Reactie op ilaydaam_
Jah hier ook onzeker! Ben 4+4 en heb vandaag gebeld met vk voor eerste echo ...
Super fijn, wij 28 juli! Wilde voor de vakantie en dat kon gelukkig, zo kunnen we het onze ouders voor onze vakantie ook vertellen! Vervelend hoor die onzekerheid, zorgen beginnen nu al dat beloofd nog wat voor later😂
6 jaar geleden
Donderdag afspraak met huisarts. Woon in het buitenland en hier ga je eerst naar de huisarts, bloed prikken, doorverwijzing naar het verloskundig ziekenhuis. Geduld 😱.
Las dat de eerste afspraak bij verloskundige hier rond 8 weken is.
Mijn huisarts is echt een ouderwetse conservatieve onaardige mens 😬. Gelukkig is het alleen om door te verwijzen (hoop ik).