16 Reacties
5 jaar geleden
Bij een medische bevalling zijn de ziekenhuiskosten sowieso vergoed. Het gaat er dus om wat voor kosten je nog meer gedekt wil hebben. Wat vind je belangrijk? Ik heb voor de Amersfoortse uitgebreid gekozen omdat die hoge dekking geeft voor cursussen waarvan ik zeker weet dat ik dat ga gebruiken. Dus ik zou eerst kijken wat je denkt te gaan gebruiken en dan kijken welke zorgverzekeringen dat vergoeden (kun je vergelijkingssites voor gebruiken).
5 jaar geleden
Reactie op PB1
Bij een medische bevalling zijn de ziekenhuiskosten sowieso vergoed. Het ga ...
Ik kom hier ook op uit als goedkoopste als ik alles doortel over het hele jaar. Dit is de enige waarbij 500euro vergoedt wordt voor cursussen. Bij de meeste is dit 100 euro. Terwijl de meeste cursussen wel 200-300 euro zijn. Je moet dan wel een aanvullende verzekering nemen.
Ik heb het vergeleken via Independer en dan de 3 meest interessante zelf nog doorgerekend via excel (Independer vergelijkt met name op maandlasten, wat niet altijd representatief is als er veel verschil zit in de vergoedingen).
5 jaar geleden
Cz met aanvullende pakket gezinnen...die dekt alles. Van kraamhulp tot bevalling e..d
5 jaar geleden
Ik ben medisch (gratis dus) maar vorige keer heel veel moeite gehad met kolven en borstvoeding.
Nu voor €135pm bij VGZ united consumers (aanvullend pakket 2):
€80 voor huur/aanschaf kolf
€200 lactatiekundige
€200 osteopaat (vorige keer veel aan gehad voor mn baby!)
€125 kraamzorg
En nog 16x fysio en €100 voor zwangerschapcursus maar de cursussen gaan toch niet door.
5 jaar geleden
Naast Amersfoortse kwam PMA met ExtraVerzorgd 2 ook goed uit m’n vergelijking trouwens. Die geeft maar €50 voor cursussen, maar vergoed verder wel veel. Heb inderdaad ook een paar interessante onder elkaar gezet in Excel. Heb gekeken naar; cursussen, kraampakket, kraamzorg, poliklinisch bevallen (voor jou dan niet nodig), alternatieve geneeswijze (is ook osteopaat bijv), lactactiekundige, fysiotherapie (eventueel bekkenfysio na bevalling), bijdrage borstkolf, anticonceptie.
5 jaar geleden
Hoi! Hier ook een medische indicatie, dus mijn ziekenhuiskosten zijn zowiezo gedekt. Toch naar een andere verzekering overgestapt, zilveren kruis met aanvullend 2 sterren. Ik heb inderdaad ook een lijst gemaakt met de dingen waarvan ik denk dat ik ze ga gebruiken, en wat dat zou kosten als ik bij mijn goedkope basisverzekering bleef. Uiteindelijk ben ik met de duurdere aanvullende verzekering ruim 500 euro goedkoper uit op jaarbasis hierdoor. Ik kan o.a. gebruik maken van een lactatiedeskundige (tot 200 euro) kinder ehbo volgen, eigen bijdrage kraam 100% vergoedt, cursus (tot 100 euro) kolf aanschaffen met 70% korting én deels vergoeding over resterende bedrag van philips avent elektrisch, extra fysiotherapie (16 behandelingen) dus hier was de keuze vlot gemaakt :-)
5 jaar geleden
Reactie op Anemarieke
Hoi! Hier ook een medische indicatie, dus mijn ziekenhuiskosten zijn zowiez ...
Ik zit ook bij ZilverenKruis met 2 sterren, maar krijg maar € 50,- voor zwangerschapscursussen. En kraamhulp ook niet 100%, weet even niet precies hoeveel wel, maar moet je nog een klein deel zelf van betalen. Misschien nog even goed checken in het vergoedingenoverzicht van 2021.
5 jaar geleden
Ik heb Ohra maar stap vanwege kosten over naar Bewuzt. Sowieso is bij alle basisverzekeringen een ziekenhuisbevalling met medische noodzaak vergoed.
5 jaar geleden
De vraag is meer of je echt honderden euro’s wilt gaan uitgeven voor een (waarschijnlijk online) cursus. Zo niet dan zou ik bij Independer verzekeringen vergelijken op bijv. Kraamzorg vergoeding. Naar vergoeding poliklinische bevalling hoef je niet te kijken want medisch is gedekt.
5 jaar geleden
Ik heb unitedconsumers zorg zeker 3 genomen. Dan krijg ik de kraamzorg ook 100% vergoed. Doordat ik volledig plat moet deze zwangerschap, krijg ik meer uren kraamzorg dan gemiddeld. Voornamelijk omdat ik tegen die tijd amper conditie en spierkracht heb
5 jaar geleden
Reactie op RoosjeFa
Ik heb een vraagje, als je bij de eerste zwangerschap medisch indicatie heb ...
Ons eerst kindje is te vroeg geboren, waardoor er een risico op herhaling is. Afhankelijk wat je medische geschiedenis is wordt bepaald of je nu weer medisch bent