9 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Kris10
Ja hoor geen zorgen maken. Dus je hebt vanaf juli een jaar contract. Dus to ...
Ja, volgens mij keer ik zelfs weer terug na het verlof binnen dit contract als ik eind februari begin maart beval, toch?
5 jaar geleden
Niet teveel zorgen maken, je houdt gewoon je rechten net als anders. En of je contract tzt dan verlengd wordt weet je nooit natuurlijk, dat is aan je werkgever. Ik ben ook zwanger geraakt tijdens mijn eerste (tijdelijke) contract en dat is gewoon tijdens de zwangerschap omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
5 jaar geleden
Ja, volgens mij keer ik zelfs weer terug na het verlof binnen dit contract ...
Haha dat gaat dan inderdaad net goed. Maak je daar geen zorgen over. Ik zit nu in de ww(na mijn vorige zwangerschap) en ben zwanger van nummer 3. Maak je vooral niet druk. Je bent in Nederland gelukkig goed beschermd 馃グ
5 jaar geleden
Waar ik me vooral over verbaas is dat je kinderwens uitgebreid is besproken in het sollicitatieproces. Dit mag nooit onderdeel van een gesprek zijn. Tenzij je volledig op eigen initiatief hierover bent begonnen, al mogen zij er dan niets verder op doorvragen of hier op ingaan. Wat betreft je tijdelijke contract, de werkgever staat natuurlijk in het recht om jouw contract hierna niet te verlengen, dit mag alleen niet als hij dit niet wil verlengen vanwege je zwangerschap. De werkgever kan natuurlijk wel besluiten het niet te verlengen vanwege bedrijfseconomische redenen of dat jij aantoonbaar niet passend bent gebleken voor de functie/niet genoeg voortang hebt laten zien. Indien je niet zelf ontslag neemt, behoud je het recht op WW, ook als hij het niet verlengd.
5 jaar geleden
Reactie op i2905
Waar ik me vooral over verbaas is dat je kinderwens uitgebreid is besproken ...
Het komt ook omdat ik tijdens het solliciteren tegen mijn wil in in de ziektewet gehouden werd vanwege een miskraam met 10 weken... ik kreeg de miskraam toen de mondzorg op slot ging. Ondanks dat ik mij weer beter melde kreeg m'n vorige werkgever het voor elkaar om mij toch weer ziek te melden onder het mom van 'psychisch niet klaar voor '. Ze heeft er niet specifiek naar gevraagd, natuurlijk
5 jaar geleden
Ik snap je helemaal! Ik ben in maart begonnen met een tijdelijk contract voor 1 jaar. De uitgerekende datum is 2 dagen voordat me contract eindigd.. Vind het daarom ook heel spannend om te vertellen..
5 jaar geleden
Ik ben nu 5 weken zwanger, ga 1 augustus bij een nieuwe werkgever beginnen.. heb dan 2 maanden proeftijd tot 1 oktober.. dus ik moet in mijn proeftijd gaan vertellen dat ik zwanger ben. Ben hier mega zenuwachtig voor want dit was niet helemaal de bedoeling om alles tegelijk te doen. Ben zo bang dat ik straks zonder werk zit 馃槥!