16 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb PCOS, enige symptoom is teveel eiblaasjes die niet doorrijden. Daardoor geen eisprong. Doormiddel van het medicijn Letrozol lukte dit wel. Iedere 3de tot 7de dag van de cyclus moest ik dat slikken. Vanaf dag 10 echo's om te controleren of er een eicel (of meer) aan het rijpen was. Rond dag 17/18 eisprong, dus rond die dagen maakten we het gezellig. Bij de 5de ronde ben ik zwangergeraakt. Nu ongeveer 7 wk zwanger.
5 jaar geleden
Yes hier.. wij waren al enige tijd bezig om zwanger te worden. Tijdje geleden bij de gynaecoloog te horen gekregen dat ik PCOS heb, dit was duidelijk te zien door de kralenkettingen om mijn eierstokken, menstruatie onregelmatig en vaak hevige menstruatiepijn. Een weekje later na bloedprikken mocht ik starten met Provera (ontrekkingsbloed opwekken) en Letrozol (eisprong). Voordat je start met Provera is het verplicht een zwangerschapstest te doen. Met veel tegenzin gedaan want het is natuurlijk nooit leuk om een negatieve test te zien.. maar die bleek ineens hartstikke positief te zijn! Inmiddels 8 weekjes zwanger.. het kan dus ook echt natuurlijk gaan zonder medicijnen.
5 jaar geleden
Ik heb ook pcos. Dit is mijn 5e zwangerschap. 1e natuurlijk, de 4 daarna met clomid en de laatste nu natuurlijk. We zouden starten met clomid. Helaas 1 kindje overleden in de buik. Ben nu 6+2
5 jaar geleden
Bedankt voor alle berichten! Het stelt me enorm gerust. Iedereen veel sterkte gewenst met de zwangerschappen, wij kunnen dit💪🏻♥️
5 jaar geleden
Hier ook zwanger met PCOS, ben nu 9+2. Het "grappige" onwel dat ik 9 jaar geleden 10 miskramen heb gehad, allemaal in een traject met clomid en provera steeds en geen succes. Nu toevallig bezig met PCOS symptomen verminderen dmv voeding en binnen een maand zwanger. Het blijft spannend!
5 jaar geleden
Hier ook zwanger, 29 jaar en met diagnose pcos.
Ik ben intussen 8+1. We komen net van de verloskundige. En alles is goed met de kleine uk. 🥰
In februari 2020 kreeg ik de diagnose pcos. Kreeg geen medicatie of dergelijk, alleen dat ik moest afvallen en dat ik na 6 maand terug moest komen.
Op 31 mei een miskraam bij 7+4, zelf wisten we het toen pas 3 dagen. En nu weer zwanger. Binnen 3 weken na de miskraam.

5 jaar geleden
Ik heb ook PCOS.. de klassieke versie.. meer dan 20 eicellen in beide eierstokken gevonden.. in maart dit jaar ontdekt na een miskraam in januari. Proberen al een tijd zwanger te worden en had voorheen altijd een regelmatige cyclus. Sinds de miskraam heb ik tot halverwege juni geen menstruatie gehad en had deze maand een afspraak bij de fertiliteitsarts om te starten met een behandelplan. Wonder boven wonder werd ik halverwege juni ongesteld en inmiddels bijna 7 weken zwanger! Hier kwam ik 2 weken geleden achter. A.s. Maandag de eerste echo! Ben zo benieuwd.. hoop echt dat ik dit kleintje mag voldragen en gezond op de wereld mag zetten😊. De afspraken in het ziekenhuis voor nu maar even afgezegd. Wel houd de verloskundige me goed in de gaten en krijg daarom ook een vroege echo. Kans op een meerling is ook heel groot hierdoor. Spannend!
5 jaar geleden
Hier ook PCOS. Wij zijn nu ruim twee jaar bezig met onze kinderwens. Hebben tussendoor twee miskramen gehad⭐Sinds september 2019 onder controle bij de gynaecoloog. Heb clomid (orale medicatie) gebruikt maar dit hielp niet. Vervolgens overgestapt naar de Gonal-f (injecties). Gelukkig is dit voor mij het wondermiddel🥰 Nu volgens mijn eigen berekeningen rond de 6 weken zwanger. Aankomende dinsdag mijn eerste echo🤞 Super spannend, hopen dat alles goed is met onze kleine Uk❤
5 jaar geleden
Ik heb ook PCOS, heb teveel eiblaasjes in m’n eierstokken en heb een cyste op een eierstok. Ik loop al 4 jaar in het ziekenhuis. Ondertussen wel verhuisd en naar een ander ziekenhuis gegaan en een operatie gehad, mijn rechter eierstok was gedraaid. Begin vorig jaar zwanger geraakt maar na 9 weken was het hartje gestopt met kloppen. Ben begonnen met clomid, werkte niet meer voor mij eind vorig jaar. Toen clomid in combinatie met ouderdomssuiker tabletten geslikt, werkte ook niet. Overgestapt naar Gonal-f, werkte ook niet. Toen Letrozol gaan gebruiken, na de 3e ronde was het raak. Ben inmiddels 9+2 weken zwanger. Wel heel spannend allemaal nog, vooral omdat het de vorige keer niet goed is gegaan. Heb dinsdag m’n 2e echo in het ziekenhuis.