Zwanger na miskraam

D-K
16 dagen geleden
Volgen
Hoi lieve (aanstaande) moeders, Eindelijk zijn mijn vriend en ik weer zwanger. Na een miskraam op 7+3 afgelopen april. 11 aug een vroege echo. Alleen we worden gek van de angst bang dat het weer verkeerd gaat. Vorige keer voelde het ook gewoon goed. Nu voel het weer “gewoon” het zelfde. Iemand ervaring, tips hoe we ons zelf rustig kunnen houden tot de echo? Liefs
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
15 reacties
Wondermaart2021
16 dagen geleden
Ik lees mee... Morgenavond de echo naar een ma in oktober 2019. Ik ga op van de zenuwen, kan nu helemaal niet meer slapen!!!
  • Rapporteren
chann84
16 dagen geleden
Zelf twee miskramen gehad. Toen ik voor de derde keer zwanger was ook veel angst. Door te werken sporten en leuke dingen doen afleiding gezocht en gehoopt op het beste. Toen eindelijk een goede echo. Nu voor de vierde keer zwanger en die angst is er weer. Denk dat dit normaal is maar het komt vaak voor en nog vaker gaat het goed.
  • Rapporteren
Wondermaart2021
16 dagen geleden
Reactie op chann84
Zelf twee miskramen gehad. Toen ik voor de derde keer zwanger was ook veel angst. Door te werken sporten en leuke dingen doen afleiding gezocht en gehoopt op het beste. Toen eindelijk een goede echo. Nu voor de vierde keer zwanger en die angst is er weer. Denk dat dit normaal is maar het komt vaak voor en nog vaker gaat het goed.
Ja de angst zal altijd blijven denk ik..... Probeer ook echt positief te zijn maar omdat ik alleen de 'slechte' kant ken lukt het soms even niet. Maar we blijven hoopvol❤.
  • Rapporteren
chann84
16 dagen geleden
Ja de angst zal altijd blijven denk ik..... Probeer ook echt positief te zijn maar omdat ik alleen de 'slechte' kant ken lukt het soms even niet. Maar we blijven hoopvol❤.
Herkenbaar hoor. Ik heb ook die momenten denk dat dit normaal is en dat dat ook gewoon mag
  • Rapporteren
rozentuintje14
16 dagen geleden
Heel herkenbaar, zo een naar gevoel. Iedere keer als ik moet plassen ben ik bang. Helaas is er geen wondermiddel om er doorheen te komen. Ik hou mij vast aan het idee dat de wens en de liefde voor dit kindje er voor zorgt dat het nu goed blijft gaan. Ik wens je heel veel sterkte.
  • Rapporteren
Mamavanwondertjes
16 dagen geleden
Herkenbaar...ik heb in maart een miskraam gehad na 11 weken(kindje was ruim 9 weken). Echt verschrikkelijk. Ik heb ook geen idee hoe ik de eerste 12 weken moet doorkomen. Ben minder bang voor de 8 weken echo, omdat die de vorige keer ook goed was. Maar vooral daarna... gewoon spannend. En hopen en vertrouwen op ons lichaam! Ik denk dat als je het hebt meegemaakt je altijd die spanning zal blijven houden... heel jammer want het is zo'n mooi wonder!!
  • Rapporteren
bietjuh123
16 dagen geleden
Heel herkenbaar. Ik heb met 12+3 (baby was 10+4) afgelopen maart een miskraam gehad en nu ook weer zwanger. Zolang ik geen bloed verlies gaat het redelijk. Over 2 weken eerste echo, maar die was vorige keer ook goed, dus eigenlijk ben ik vooral bang voor erna..
  • Rapporteren
Wondermaart2021
15 dagen geleden
Mocht de eerste echo goed zijn, dan wil ik ook nog een tweede rond 9 weken en dan een derde rond de 13 weken. Pas al die laatste echo goed is zal ik langzaam aan, aan iemand vertellen zwanger te zijn. Dit keer vertel ik het ook mijn (schoon) ouders niet eerder.
  • Rapporteren
Ilona-1986
15 dagen geleden
Ik herken het... 30 december (bij 9+1) hoorden we dat ons kindje was gestopt met groeien (liep de eerdere echo's al achter qua groei, maar wel hartslag). Soms denk ik daar nu heel erg aan terug. Tegelijkertijd denk ik, kom op Ilona, hoezo zou het weer mis gaan. De kans is veel groter dat het gewoon goed gaat. Ik wil het liefst de tijd vooruit spoelen tot 12 aug. Dan is onze eerste echo (ben dan precies 8 weken).
  • Rapporteren
ummaaliyah
15 dagen geleden
Ik heb het afgelopen 1.5 jaar 3 miskramen gehad rond 6 weken en ben ook weer zwanger. 7.4 nu. De angst gaat niet meer weg en onbezorgd zwanger zijn bestaat niet meer na een (laat staan meerdere) miskraam. Het is doorgaan en hoop houden. Meer kun je niet. ♡
  • Rapporteren
Daniejelle
15 dagen geleden
Mocht de eerste echo goed zijn, dan wil ik ook nog een tweede rond 9 weken en dan een derde rond de 13 weken. Pas al die laatste echo goed is zal ik langzaam aan, aan iemand vertellen zwanger te zijn. Dit keer vertel ik het ook mijn (schoon) ouders niet eerder.
Wat vervelend dat je miskramen hebt gehad. Ik ook en pak het precies zo aan als jij... Nu toch langer wachten met vertellen. Wil anderen niet weer teleurstellen...
  • Rapporteren
Zwaan8891
15 dagen geleden
Probeer afleiding te zoeken, dat werkt hier voor nu.. zet m op!!
  • Rapporteren
LiesbethO
15 dagen geleden
Jammer genoeg kan ik je niet meteen tips geven, want heb hetzelfde gevoel na mijn 2 missed abortions. Ik probeer mijn gedachten neer te schrijven in een schriftje als het me echt niet lukt en dat helpt me soms wel. Veel afleiding zoeken helpt ook. Ik probeer ook te denken dat het geen nut heeft om angstig te zijn, want als het weer misloopt kunnen we het toch niet tegen houden dus we kunnen maar beter genieten van elke dag van onze zwangerschap. Veel succes nog 🍀
  • Rapporteren
Denise224
9 dagen geleden
Ik heb ook 3 jaar gelden een miskraam gehad, met 8 weken. Vandaag getest en ik ben 6 weken zwanger(ik durfde niet te testen bang voor teleurstelling). 5 Aug heb ik echo dan ben ik 7 weken en 1 dag (volgens de verloskundige) Ik heb veel buikpijn (menstruatiepijn) met momenten steken en rugpijn. Maak mij echt zorgen en kan er ook niet echt van genieten ivm angst
  • Rapporteren
lianne91
7 dagen geleden
Hier ook zwanger na 2 miskramen(8+5 en 4+5) en ben 5+1 nu. Herken het heel erg die angst hoor... zo’n spannende tijd en alle kwaaltjes liggen onder een vergrootglas. Denk dat het normaal is na de ervaringen met een miskraam dat je je zorgen maakt, maar we zouden zo graag echt blij zijn in plaats van voorzichtig blij
  • Rapporteren