13 Reacties

5 jaar geleden

Ja ik ook! Steken in m’n rechter bil, trekt (nog) niet door naar m’n been. Wat voel jij? Verloskundige zei dat er niet veel aan te doen is, alleen dagelijks de Superman oefening doen.. op handen en knieën been en tegenovergestelde arm uitstrekken om zo je onderrug te versterken.

5 jaar geleden

Ja helaas wel. Ook tweede zwangerschap en voor de tweede mail ischias. Helaas ook bekkeninstabiliteit erbij en is het veel heviger dan bij de eerste. Ook veel lastiger omdat er al 1 rondloopt. Wat voor mij helpt is een warm pittekussen en regelmatig een warm bad. Verder vooral veel rust.

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van. Ik ga sinds een paar weken naar de fysiotherapeut welke mij wekelijks masseert (bij mijn bil). Ik teer daar vervolgens een week op. Voor mij is het heel erg helpend en echt een verademing! Ik kan weer normaal slapen. Iets waar ik een aantal weken geleden, door de ischias, veel moeite mee had. Sterkte ermee!

5 jaar geleden

Sinds een paar dagen hier enorm zeer in mijn linkerbil. Soms zo erg dat ik er bijna niet van kan lopen. Weet nog niet goed wat te doen.

5 jaar geleden

Reactie op meisje1986

Ik heb hier ook last van. Ik ga sinds een paar weken naar de fysiotherapeut ...
Wat fijn dat dit helpt voor je! Helaas ook veel verschillende dingen geprobeerd met fysio. Maar niks hielp. Slaap ook al weken heel slecht. Iemand nog tips om beter te kunnen slapen? Kussens gebruik ik al.

5 jaar geleden

Staan op 2 benen, niet hangen. Iets door de knieën, geen holle rug maken (want dan “duw” je je buik naar voren, knijp je met de billen en maak je de pijn erger) Veel wisselen met staan, liggen, lopen... Evt met een tennisbal oid tegen de muur aan zelf je bil masseren.

5 jaar geleden

Bij mij hielp het echt om mijn bekken te kantelen, met zitten en staan maar ook met lopen. Zo haal je de druk van de belaste wervels, heeft mij ontzettend geholpen

5 jaar geleden

Reactie op mfb117

Ja ik ook! Steken in m’n rechter bil, trekt (nog) niet door naar m’n been. ...
Ik heb precies hetzelfde. Steken in mijn rechterbeen plus gevoelloosheid aan de rechtkant van mijn been. Ik ga naar één bekkenfysio en dat is erg aan te raden.

5 jaar geleden

Ja helaas wel. Ook tweede zwangerschap en voor de tweede mail ischias. Hela ...
Is bij jou tussen jouw zwangerschappen in die gevoelloosheid (als je die hebt) weg gegaan? Bij mij dus niet en de dokter denkt dat het wss ook niet meer weg zal gaan.

5 jaar geleden

Reactie op Karlyn

Sinds een paar dagen hier enorm zeer in mijn linkerbil. Soms zo erg dat ik ...
Ik raad je aan naar een bekkenfysio te gaan. Die hebben veel goede tips en kunnen je helpen door middel van massages.

5 jaar geleden

Wat fijn dat dit helpt voor je! Helaas ook veel verschillende dingen geprob ...
Ik ga het proberen uit te leggen. Ik gebruik mijn voedingskussen erbij. Je gaat dan liggen op je rug maar met je benen in een kleermakerszit. En je legt het voedingskussen ondersteunend onder je benen. Anders is de positie niet te doen. Dit doe ik ong een 20 a 30 minuten voor het slapen en hierdoor zijn mijn benen wat rustiger. Misschien heb je er wat aan.

5 jaar geleden

Reactie op alicia91

Is bij jou tussen jouw zwangerschappen in die gevoelloosheid (als je die he ...
Bij mij zijn alle klachten verdwenen tussen de zwangerschappen in. Ik heb geen gevoelloosheid gehad. Waar heb je dat dan? Voelde me voor de tweede zwangerschap zelfs lichamelijk fitter dan ooit. Helaas nu dus 2x zo slecht.

5 jaar geleden

Heb het ook. Ga wekelijks voor massages naar de mensendieck therapeute. Weet ondertussen waar en hoe ze masseert en mijn partner doet het (op zijn manier) elke avond ook even kort. Verder oefeningen om te stretchen en toch in beweging blijven ondanks de pijn.