38 Reacties
2 jaar geleden
Hier ben ik zo bang voor. Onze eerste waren we ook gezegend dat het bij de eerste poging al meteen raak was 😍
Nu hebben we ervoor gekozen om opnieuw te gaan proberen voor een tweede kindje. In spanning aan het wachten op een positieve test, maar besef heel goed dat het ook langer kan duren 🥹
Ik wens je veel geluk toe en dat je snel een positieve test mag hebben 🍀
2 jaar geleden
Wij zijn al een half jaar aan het proberen.
Voor ons eerste kindje, maart 2022, hebben we 3 miskramen gehad. Maar waren we wel redelijk snel in verwachting.
Dus ik snap je helemaal. Je wil eigenlijk van de daken schreeuwen dat je nog graag een kindje wil. Maar elke menstruatie is het toch weer een grote teleurstelling.
2 jaar geleden
Wij nu ronde 2 voor tweede. Bij mn dochter (1x raak) wilde ik ook alles enorm geheim houden. Nu zijn we veel meer open naar de omgeving en wat lucht dat op. 1e ronde biochemische zwangerschap gehad en ook dat heb ik gedeeld met wat vriendinnen en mijn moeder. Ik heb nu meer iets van: dit hoort ook bij t leven. Het is zo belangrijk en zo’n groot ding in je leven en dat je dat dan voor je ‘moet’ houden is ergens ook gek toch. Dus als het je kan helpen zou ik het toch delen met bijv iemand die dichtbij je staat. Veel sterkte voor jou, ik hoop dat het snel raak is!!
2 jaar geleden
Heel begrijpelijk dat iedere ronde dat het niet lukt om zwanger te raken een teleurstelling is. Bij de eerste was ik van de vijf rondes drie keer zwanger (twee keer een miskraam). Bij de tweede duurde het twintig rondes en bij de derde was het de eerste ronde direct raak. Oftewel; mijn ervaring is dat er geen pijl op te trekken is. Wel ervaarde ik enorme teleurstellingen toen het bij mijn zoontje zo ontzettend lang duurde. Het voelde ook alsof iedereen maar zwanger werd en dat gunde ik (werkelijk waar) iedereen, maar daardoor voelde ik mij extra eenzaam. Het enige wat voor mij werkte (en ook niet altijd hoor) was naar mijn dochter kijken als het ultieme bewijs dat mijn lijf wel zwanger kon worden en blijven 🥰
Hopelijk is het jullie snel gegund!
2 jaar geleden
Reactie op Anouuka
Hier ook! Je bent niet alleen!
En dan vriendinnen om je heen die al een tw ...
Ahh, ja precies dat! Zo niet fijn!
Of mensen die weten van onze 3 miskramen van de eerste. En nu vragen of je nog een tweede wil.
Uhh ja, zijn al half jaar bezig. Maar dat vertel ik jou niet. Maar als je nadenkt weet je dat het bij ons niet van harte is gegaan de eerste, dus er een kans is dat dit met de tweede ook zo is. Thanks for asking. Not!!
En de ene na de andere zwangerschapsaankondiging. Groepen van maart 2022, waarin te pas en onpas fotos van babies worden gedeeld etc. Ben in staat geweest alles te verwijderen. Maar leest ook lekker weg voor mn maart 2022 kindje, met alle tips en herkenning van fases etc.
2 jaar geleden
Onze zoon was gelijk raak, nu ronde 5 voor een tweede... Als het deze maand niet raak is gaan we helaas een pauze moeten inlassen van 2 maanden door een geplande reis volgend jaar en een eventuele uitgerekende datum die dan sman vallen... Hoop zo erg dat het deze maand raak is, maar vrees ervoor, was er totaal niet mee bezig omdat ik merkte dat het de overhand nam bij mij
2 jaar geleden
Reactie op Rianneee16
Heel begrijpelijk dat iedere ronde dat het niet lukt om zwanger te raken ee ...
Lieve mooie woorden! We gaan ervoor!
2 jaar geleden
Reactie op molOfOneBoy
Onze zoon was gelijk raak, nu ronde 5 voor een tweede... Als het deze maand ...
Wij zijn nu bezig met ovulatie testen maar de romantiek krijgt dan wel een tikkie zeg maar…
2 jaar geleden
Reactie op molOfOneBoy
Onze zoon was gelijk raak, nu ronde 5 voor een tweede... Als het deze maand ...
Ik duim voor je mee!!
2 jaar geleden
Reactie op bellie&naas
Wij zijn nu bezig met ovulatie testen maar de romantiek krijgt dan wel een ...
Nja snap wat je bedoelt, ik had vorige maand de eerste keer ovulatietesten gebruikt en was toen ook veel bezig met nu 'moeten' we aan de bak ofzo. Deze maand alles losgelaten...
2 jaar geleden
Reactie op bellie&naas
Ik duim voor je mee!!
Dankjewel, heel lief. Ik duim ook voor jou en iedereen die graag een tweede/derde/vierde/... wilt. Wat moeilijk is het soms toch he
2 jaar geleden
Ik ben blij dit topic te lezen….
Bij ons precies het zelfde. Dochtertje kwam vrij snel, maar nu al in ronde 7 voor een tweede. En voor mn gevoel raakt iedereen maar snel zwanger van de tweede.
Er is trouwens ook een algemeen topic over waar veel gekletst wordt. Zal zo even doorsturen
2 jaar geleden
Reactie op maja94
Ahh, ja precies dat! Zo niet fijn!
Of mensen die weten van onze 3 miskrame ...
Bedoel je de facebook groep maart 2022? Want idd, daar heb ik ook last van…. Het is nu weer wat rustiger maar paar weken terug jeetje de ene na andere aankondiging. Zo confronterend he!
2 jaar geleden
Beste mama’s, als ik dit soort topics les herinner ik me nog heel goed hoe groot de wens was bij mezelf om zwanger te worden en de teleurstelling elke keer herinner ik me ook nog goed. Toch vraag ik me dan af of jullie je ook realiseren dat er mensen zijn die jaren hebben moeten wachten op een zwangerschap? Wij zijn gestopt met anticonceptie in 2014 en uiteindelijk was ik zwanger in 2021. Ik snap heel goed hoe groot de wens kan zijn maar als ik dan berichten lees van mensen die 5 maanden aan het proberen zijn dan denk ik alleen maar ‘dat is toch niks?!’. Ik wil niemand kwetsen hoor, probeer het in perspectief te plaatsen.
2 jaar geleden
Reactie op Nicolina86
Beste mama’s, als ik dit soort topics les herinner ik me nog heel goed hoe ...
Ik vind het niet echt terecht wat je hier nu schrijft. Als een zwangerschap uitblijft, of dat nou 6 maanden is of 5 jaar, mogen die gevoelens er best zijn. Dat schrijft de topicstarter ook in haar bericht bovenaan. Heb je dat wel gelezen?
Dat wij bijv pas 7 maanden bezig zijn en ik daar best moeite mee heb, mag dan blijkbaar niet omdat er vrouwen zijn die al langer bezig zijn om een kindje te krijgen?
Ik vind het heel vervelend voor je dat het zo lang heeft geduurd en kan me het ook niet voorstellen hoe veel angst dat met zich mee heb gebracht, maar het heeft niks te maken met iemand anders zijn gevoelens.
Bovendien weet iemand je ook iemand zijn situatie niet. Ons is na 6 maanden al geadviseerd ivf te doen ivm medische redenen. Geen idee waarom ik alsnog de behoefte voel om me te verdedigen, maar ok.
2 jaar geleden
Reactie op Flower221
Ik vind het niet echt terecht wat je hier nu schrijft. Als een zwangerschap ...
Ik snap heel goed voor ieder individu wat het met zich meebrengt als je wens niet in vervulling gaat op het moment dat je er het meest op hoopt. Van de andere kant; gemiddeld duurt het een jaar om zwanger te worden dus een paar maanden is echt niet zo lang. Als je het op die manier bekijkt is de teleurstelling misschien ook minder groot.
En ook; voor iemand die er echt lang en dan bedoel ik echt lang op heeft moeten wachten, zijn dit soort topics zo pijnlijk om te lezen.