11 Reacties

3 jaar geleden

Jaaaa!! Ik struggel eigenlijk al vanaf het begin met bv productie. Sinds 3 maanden en een week ging het EINDELIJK goed, geen bijvoeding meer. En toen de 'dip'. Info erover opgezocht en eigenlijk, wat ik dan vooral tegenkwam, is meer dat de productie niet minder wordt! Het is dat het gewoon op een andere manier gaat werken. Het komt echt goed! Live komt er meer dan genoeg uit, kolven is even lastig maar ook dat gaat weer goedkomen! Ik zal even kijken of ik de links kan vinden met info hierover.

3 jaar geleden

Jaaa deze had ik inderdaad gelezen! Wat een ellende is het he. Had jij dan nog wel dat je baby gewoon goed dronk aan de borst? Hier dus echt alles behalve waardoor ik wel in de weer moet met die flesjes. Ik hoop maar dat weer een beetje normaal wordt, want dit ga ik niet weken volhouden...

3 jaar geleden

Reactie op saffiee

Jaaa deze had ik inderdaad gelezen! Wat een ellende is het he. Had jij dan ...
Nee, hij wilde ook niet meer idd, kon er zelf ook wel om janken.. iedere voeding steeds loslaten want hij moest er ook aan wennen denk ik. Heb hem de eerste dagen idd flesje aangeboden en op een gegeven moment gewoon gaan voeden nog voordat hij gevoed moest worden en dat hielp! Hij was dan ontspannen aan de borst, soms even spelen met de tepel.. maar dronk rustig en op die manier weer terug naar 'normale' voedmomenten.

3 jaar geleden

Moet wel zeggen dat mn productie weer terugliep door flesjes aanbieden en geen opbrengst met kolven en dus ook weer 2 dagen extra heb aangelegd om productie ook weer omhoog te krijgen. Maar zit nu na een week ongeveer weer helemaal goed!

3 jaar geleden

Lastig he, als die tsr ineens zoveel minder snel komt. Ik had er ook veel last van. Eerst binnen 30 seconden, nu moet ze soms (tot grote frustratie) wel eens 2,5 minuut zuigen. Ik raakte daar eerst heel gestrest door waardoor het nog langer duurde. Uiteindelijk heb ik bij de huisarts een oxytocine neusspray gekregen. Ik gebruik hem bijna nooit, maar alleen de gedachte dat ik hem heb voor het opwekken vd tsr werkt al 😅 Zelf heb ik nav de dip besloten om de bv af te bouwen. Op dit moment zit ik op de ochtend en avondvoeding bv, rest is kv. Dat gaat tot nu toe goed. Zo lang het lukt en ik mij er goed bij voel, blijf ik dit doen. En anders bouw ik af en gaat ze over naar volledig kv. Ik klink heel koeltjes, maar hier zijn flink wat tranen over gevloeid en ik vind de bv loslaten op den duur écht heel moeilijk. Succes!! 🍀

VRIEND

3 jaar geleden

https://eurolac.net/dip-normaal-verloop-of-te-weinig-voeding/ Hier staat heel mooi uitgelegd over de 4 maanden "dip".

3 jaar geleden

Hier ook last van de dip. Ik leg hem nu extra vaak aan en kolf op werkdagen vaker. Ik hoop dat dit gaat helpen. Gelukkig geven ze bij ons op de opvang al geen grote flessen. Ik geef zakjes van 100 cc mee en hij krijgt dus ook steeds flesjes van 100 cc per keer daar.

3 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde! Steeds huilen tijdens bv maar het gaat inmiddels weer beter. Wel merk ik dat als ik kolf er erg weinig uitkomt, terwijl wanneer hij rechtstreeks uit de borst drinkt er volgens mij veeeel meer uitkomt. Lastig dat je dan niet precies weet hoeveel hij binnen krijgt. Ik probeer een voorraad op te bouwen maar het is heel wisselend dus. Ik doe het dan maar meerdere keren zodat ik zakjes van 100 ml heb. Hoeveel kolven jullie per keer?

3 jaar geleden

Hier had ik een dip rond 3 maanden. Ook onwijze gefrustreerde baby daardoor. Ik ben lopend gaan voeden. En snachts extra aanleggen, dan is t hormoon het hoogst. Hij kwam toen in n sprong terecht waardoor die snachts zelf super vaak kwam (ieder uur zowat). Dat hielp ook mee. Met lopend voeden leg ik m lopend aan, totdat de tsr komt en ga dan langzaam en rustig zitten, dan dronk die wel altijd door. Ik heb ook gepowerkolfd maar extra aanleggen gaf veel betere resultaten. Het is niet leuk als ze je borst weigeren en t ging echt niet zo soepel zoals ik nu omschrijf, heb vaak zat zitten huilen met n krijsende baby. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes ❤️

3 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de reacties! Ergens doet het me “goed” om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee struggle, maar leuk is natuurlijk anders. Dat sprongetje waardoor Sofie veel kwam hebben we helaas al gehad, die zou nu wel mooi uitkomen. Ik heb vandaag gemerkt dat Sofie vooral weigert op het moment dat er weinig in zit. Dat is vooral de middag, wanneer ik dus als een gek aan het bijkolven ben. Dat werkt dus niet… ik ga jullie tips toepassen (lopend voeden en nog vaker aanleggen), maar ik ga morgen ook de lactatiekundige bellen.