5 Reacties

8 maanden geleden

Boos worden heeft volgens mij geen enkele zin en maakt het in de nacht alleen maar erger. September is ons 2e kindje geboren en net die periode werd ons mrt 22 kindje ook snachts weer wakker. Killing was het. De gebroken nachten door die 2. Hier was het echt een fase. Als papa er heen ging duurde het veel langer dan dat ik er heen ging. Dan was het roepen en schreeuwen dat mama moest komen. Ik heb me er bij neer gelegd en er zelf naartoe gegaan zodra hij wakker werd in de nacht. Omdat ik wist dat als ik hem 1x aai en een liedje zing hij binnen no time weer sliep. Je kindje doet het niet expres he, dat ie wakker wordt. Bij ons waren het met name wacht nachtmerries of dingen van overdag. Probeer dat eens te achterhalen. En geef er aan toe zou ik zeggen. Het wordt anders waarschijnlijk alleen maar erger. En het is een fase. Zoals alles heel hun leven tot nu toe is geweest. Haha. Niet echt advies verder. Sterkte!

8 maanden geleden

Wat lastig om niet op 1 lijn te liggen. Persoonlijk ben ik het met jou eens, ze zijn nog zo klein en hebben fases dat ze meer geborgenheid nodig hebben. Volg je hart mama 馃槝 beeld je in hoe je kleintje zich voelt als die overstuur is en er komt niemand. Blijf praten met elkaar en leg je gevoel uit.

8 maanden geleden

Slaapt hij nog overdag? Anders zou je kunnen overwegen om het middagdutje eraf te halen. Werkte bij ons erg goed. Onze dochter wordt soms ook nog wel wakker in de nacht. Ik denk dat het ook gewoon een fase is en er overdag over praten Of voor het slapen. Wij hebben ook een slaaptrainer. Misschien ook een tip?

8 maanden geleden

Heb je al gelezen over de nachtangst of nightterrors? Onze dochter heeft dat ook. Ze gaat rustig slapen en dan opeens is het gillen wakker of wat jij aangeeft. https://www.oudersvannu.nl/kind/nachtangst~22ac8c2?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

8 maanden geleden

Dit was hier ook een tijdje. Ik merkte dat het ook een vorm van aandacht is omdat ze dingen eng vond. Ik vermijd na het eten daarom filmpjes of tv en als we het dan toch doen dan sowieso geen enge dingen. Sindsdien gaat het eigenlijk weer goed. Het kan sowieso een periode zijn, nu gaat de fantasie meer spelen en ze ontwikkelen ook best in sprongen weer. Onze dochter slaapt ook niet meer overdag en had nadat dat zo was ook nachten met dezelfde dingen die jij beschrijft. Ook prikkelverweking van een hele dag heb ik beetje een idee.