15 Reacties

3 jaar geleden

Mijn mannetje slaapt snachts slecht. Soeieso slechte slaper maar nu slaat het alles. Om de 2 a 3 uur wakker dan bv en overdag niet meer slapen.

3 jaar geleden

Hier hadden we een uitslaper. Ze sliep van 19:30 tot 07:30/08:00, nu is het elke ochtend 05:30/06:00 ergens daar tussen en de middag dit is een half uur of helemaal niet 🥲

3 jaar geleden

Ja, het is drama hier ook. Hij slaapt niet meer zelf in en is in de nacht om de 2 uur minimaal wakker, soms vaker. En vaak 1 periode in de nacht een blok van 2 a 2 en half uur achter elkaar wakker. Het is niet te doen....

3 jaar geleden

Hier ook nog steeds. Inmiddels al drie weken aan de gang 🙈. Overdag niet meer goed in slaap kunnen vallen en in de nacht heel vaak wakker. Pittig…

3 jaar geleden

Oh jeetje poe.... Je raakt er zelf ook helemaal knock-out van. Las ergens om vooral ritme aan te houden en niet dingen anders gaan doen of aanpassen. Zo kom je er het meest snel doorheen. In de nacht stop ik haar fopspeen erin, soms slokje water geven en muziekje van knuffel aan. Ze is wel 2 uur wakker ook inderdaad, en huilen maar laat haar dan echt even huilen... het is niet anders. Sterkte allemaal

3 jaar geleden

Hier slaapt hij sinds 7 maanden bagger, hou die slaapregressie niet meer bij🙊

3 jaar geleden

Ik ben echt kapot. Al wekenlang struggles met slapen. Net weer 1,5 uur over in slaap vallen gedaan. En probeer rustig te blijven als ze voor de 80e keer weer gaat staan in haar bed (wat elke keer eindigt in huilen) maar van binnen word ik echt gek 😅 Dan denk ik; GA toch eens *scheldwoord* liggen en slapen. 🙄🙄🙄

3 jaar geleden

Hier ook, ze sliep al niet fantastisch, maar nu ook overdag drama met de dutjes. We nemen haar ‘s nachts bij ons en dan gaat het goed. Afgelopen week voor het eerst ook dutjes met haar samen gedaan. Als het moet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Ooh.. wordt ze dáárom iedere ochtend om 4:30/5:00 wakker? 🤦🏻‍♀️ Slaapregressie. Juist ja😅

3 jaar geleden

Hier gaat het slapen ook anders. Hij slaapt nog steeds bijna elke nacht door, maar is een tijdje ineens meerdere nachten rond 4 uur wakker geworden. Viel dan moeilijk weer in slaap. Nu dat voorbij is, wordt hij wel vroeger wakker. Normaal moeten we hem echt wakker maken of hij wordt zelf rond 8.30 uur wakker. Nu begint hij vanaf een uur of 7 al te kletsen. Overdag slaapt hij meestal goed. ‘s Ochtends slaapt hij altijd meer dan 2 uur, ‘s middags gaat het ineens een stuk moeizamer. Soms slaapt hij wel zo anderhalf uur, maar soms ook een klein uurtje of helemaal niet. We mogen absoluut niet klagen, maar merk wel echt verschil in zijn slaapritme. Hij is net 11 maanden.

3 jaar geleden

Hier is het al 5 weken aan de gang, ik word langzaam gek. Met elk dutje een strijd, staan gillen en huilen in bed. 1 slaapje is niet goed, 2 slaapjes is niet goed. Ik word hier echt mega onzeker en gefrustreerd van 😥 Nu ook weer heeft ze geslapen van 09:30 tot 10:00 en nu nog om 14:00 geen middagslaapje. Ze staat na een halfuur nog steeds te dansen in bed. Ik weet het niet meer hoor, als ik haar eruit haal betekent dat helemaal geen middagdutje, lijkt me ook niet de bedoeling 🫠 De nachten zijn vreselijk. Ze wilt nog 2x een voeding, prima. Maar vanaf 3 uur elk halfuur huilend wakker worden. Ik weet het gewoon echt even niet meer. De slaapcoach en cb kunnen makkelijk praten met vaste tijden van slaap aanhouden maar het werkt niet, niets werkt. En ze luisteren echt niet naar me 😮‍💨

3 jaar geleden

Reactie op MamaEm

Hier is het al 5 weken aan de gang, ik word langzaam gek. Met elk dutje een ...
Heftig zeg.... Het is echt overleven geblazen... Ja ze kunnen zeker makkelijk praten hoor maar er zit wel kern van waarheid denk ik. Stel je legt je baby standaard 9 uur en 13.00 uur op bed voor dutje; doet dit echt een week lang dan is er in ieder geval wel regelmaat. Je probeert het en als het niet lukt dan haal je de baby gewoon uit bed. Je biedt het slapen dan in ieder geval aan. Kan me voorstellen dat dat ook het fijnste is voor je kindje. Even doorzetten maar! Sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op Maddie95

Hier slaapt hij sinds 7 maanden bagger, hou die slaapregressie niet meer bi ...
Bij ons ook vanaf 9 maanden. Pffff weet gewoon niet meer wat ik moet doen om dit op te lossen

3 jaar geleden

Reactie op Annelot1992

Heftig zeg.... Het is echt overleven geblazen... Ja ze kunnen zeker makke ...
Jaa ik vind het wel zo jammer. Ik durf nu ook geen tweede kindje meer aan, het slechte slapen is gewoon traumatisch 😔 Ik heb vaste tijden rond 09:30 en rond 13:30/14:00. Vandaag slaapt ze wel rond die tijden maar wat er anders is, geen idee 🤷 Ze wordt snachts ook vaak huilend wakker, nog nooit een nacht doorgeslapen.

3 jaar geleden

Reactie op MamaEm

Jaa ik vind het wel zo jammer. Ik durf nu ook geen tweede kindje meer aan, ...
Hier wil ik daardoor ook geen tweede meer. Het is echt zo een ramp. De nachten doorslapen is ook zo zeldzaam. Ik ben KAPOT en mijn geduld is ook fel verminderd. Mijn baby is daarnaast ook heel de tijd lastig en oververmoeid door het gebrek aan slaap. Het ochtenddutje weigert ze en tijdens de middag slaapt ze dan iets langer maar Gwn niet lang genoeg en ook tijdens de nacht is ze vaak gewoon wakker om te spelen. Ik weet echt niet meer wat doen