15 Reacties

2 jaar geleden

Wij gebruiken kuipjes van de Albert heijn. Griekse yoghurt 10% vet. Werd ook door consultatiebureau aangeraden als beste en die is minder zuur (Ik hou ook niet van zuur maar vind deze goed te doen). Ons zoontje eet 1 kuipje per dag en is er gek op:)

2 jaar geleden

Reactie op Bianca222

Wij gebruiken kuipjes van de Albert heijn. Griekse yoghurt 10% vet. Werd oo ...
Wij gebruiken ook de bakjes Griekse yoghurt. Ik vind yoghurt echt vies maar ik vind deze ook goed te doen! 😉

2 jaar geleden

ik koop yayla yogurt van de turkse winkel, is met 10% vet smaakt niet zuur. zoontje vindt het lekker.

2 jaar geleden

Hoe voller/vetter hoe minder zuur. Dus inderdaad een kwark/yoghurt variant met 10% vet, maar een gewone volle yoghurt kan ook. En probeer ook verschillende merken. Zelf vind ik de magere yoghurt van de Jumbo niet lekker en van de Aldi wel. Per merk zit er echt verschil in qua smaak en textuur.

2 jaar geleden

Ik geef volle kwark met een theelepel suikervrije jam.

2 jaar geleden

Beetje fruit erin. Of beker gewone melk. Wij hebben in het weekend 'lekker' toetje, doordeweeks yoghurt na het eten. Er moet ook geleerd worden dat niet alles lekker is

2 jaar geleden

Ons zoontje moet ook heen gewoon Yoghurt, vanilleyoghurt vindt hij wel lekker.

2 jaar geleden

Reactie op Vollemaan

Ons zoontje moet ook heen gewoon Yoghurt, vanilleyoghurt vindt hij wel lekk ...
Heen = geen 🤓

2 jaar geleden

De volle versie proberen. Kies bijvoorbeeld voor een beetje jam, dadelstroop, fruitpuree (of bijvoorbeeld stukje geprakte banaan), yoghurt met smaakje erdoorheen etc. Dan eet het wat makkelijker weg en het hoeft niet veel te zijn en je hebt volop variatie. En naar mijn ervaring valt Griekse yoghurt erg zwaar maar als vervanger van de fles is dat de bedoeling denk ik, lekker uitproberen en kijken wat werkt dus

2 jaar geleden

Ik roer er meestal wat optimel vanille yoghurt door of een scheutje suikervrije ranja als die op is 😊

2 jaar geleden

Ik geef (biologische) Griekse yoghurt. Hoeft niets in, lekker van zichzelf. Misschien vond hij de eerste hapjes ook wat zuur, maar het is ook even wennen. Nu is hij er dol op. Ik geef net meestal ‘au naturel’, maar doe er soms wat kaneel of fruit bij.

2 jaar geleden

Hier ook Griekse yoghurt!

2 jaar geleden

Vind die pap niet lekker? Wij geven inplaats van brood in de middag een bakje met brinta havermoutpap en een geprakte banaan met soms een snufje kaneel of honing er doorheen.

2 jaar geleden

Griekse Yoghurt, volle kwark en we hebben net de knijpzakjes skyr van de Lidl ontdekt, ook relatief weinig suiker en ons zoontje vind het heerlijk

2 jaar geleden

Ik heb ooit een paar keer kokos yoghurt gegeven.. Ineens was het te toevallig dat hij na beide keren flinke moest overgeven erna… blijft dat dit ontzettend vet is. Hij was dus gewoon kotsmisselijk, dus 1 tip ! Geef dat niet 😅 Soms geef ik optimel yoghurt .. geen toegevoegde suikers en toch een lekker zoet smaakje.