15 Reacties
2 jaar geleden
ik koop yayla yogurt van de turkse winkel, is met 10% vet smaakt niet zuur. zoontje vindt het lekker.
2 jaar geleden
Hoe voller/vetter hoe minder zuur. Dus inderdaad een kwark/yoghurt variant met 10% vet, maar een gewone volle yoghurt kan ook. En probeer ook verschillende merken. Zelf vind ik de magere yoghurt van de Jumbo niet lekker en van de Aldi wel. Per merk zit er echt verschil in qua smaak en textuur.
2 jaar geleden
Beetje fruit erin.
Of beker gewone melk.
Wij hebben in het weekend 'lekker' toetje, doordeweeks yoghurt na het eten. Er moet ook geleerd worden dat niet alles lekker is
2 jaar geleden
De volle versie proberen. Kies bijvoorbeeld voor een beetje jam, dadelstroop, fruitpuree (of bijvoorbeeld stukje geprakte banaan), yoghurt met smaakje erdoorheen etc. Dan eet het wat makkelijker weg en het hoeft niet veel te zijn en je hebt volop variatie. En naar mijn ervaring valt Griekse yoghurt erg zwaar maar als vervanger van de fles is dat de bedoeling denk ik, lekker uitproberen en kijken wat werkt dus
2 jaar geleden
Ik heb ooit een paar keer kokos yoghurt gegeven..
Ineens was het te toevallig dat hij na beide keren flinke moest overgeven erna… blijft dat dit ontzettend vet is. Hij was dus gewoon kotsmisselijk, dus 1 tip ! Geef dat niet 😅
Soms geef ik optimel yoghurt .. geen toegevoegde suikers en toch een lekker zoet smaakje.