11 Reacties

4 jaar geleden

Ik zit momenteel ook aan de antibiotica voor een oor- en blaasontsteking. Maar heb alleen sinds gister last van diarree verder niks gelukkig.

4 jaar geleden

Hier precies het zelfde.. Heb antibiotica gehad voor een eventuele blaasontsteking /urinewegenonsteking. Nadat ik de uitslag kreeg mocht ik stoppen

4 jaar geleden

Heb ook antibiotica gehad voor een blaasontsteking, voelde me verschrikkelijk, last van maag/darmen en veel overgeven. Ben nu klaar en voel me een ander mens, veel meer energie ook weer!

4 jaar geleden

Reactie op EvaS94

Heb ook antibiotica gehad voor een blaasontsteking, voelde me verschrikkeli ...
Ik heb nog 4 dagen tegaan aan de antibiotica dus ik zal dan nog even moeten doorzetten🤢

4 jaar geleden

Ik ben net klaar met een week antibiotica tegen blaasontsteking. Als je aangeeft dat je zwanger bent houden ze daar rekening mee met wat ze je geven en kan het geen kwaad.

4 jaar geleden

Ik heb 2 verschillende soorten antibiotica gekregen omdat mijn blaasontsteking hardnekkig was en voelde me ook echt heel ziek! Bij twijfel over hoe je je voelt kan je altijd even je huisarts bellen

4 jaar geleden

Ik neem altijd probiotica in de avond als ik antibiotica moet slikken. Ik heb een aantal weken terug ook amoxicilline met clavulaanzuur moeten slikken voor de blaas. Met probiotica ging het goed, slik het daarna ook nog even door.

4 jaar geleden

Reactie op V_Donna

Hier precies het zelfde.. Heb antibiotica gehad voor een eventuele blaason ...
Hopelijk gaat het nu goed met je! En moest je de kuur wel afmaken ivm resistentie.

4 jaar geleden

Beterschap! Dat klinkt wel als een heel slechte reactie erop. Misschien past een andere variant beter bij je. Heb je het al met je arts besproken?

4 jaar geleden

Hopelijk slaat de antibiotica wel aan. Als ik je zo hoor verwacht ik dat je augementin hebt gekregen (amoxiciclinne met clavulaanzuur) die heeft namelijk ook de meeste impact of je maag en darmen en mag geslikt worden tijdens zwangerschap. Ik heb al sinds half oktober een gbs infectie in mijn blaas en inmiddels al 4 kuren gehad. Ben 1x ook erg ziek geweest. Andere keren vielen mee gelukkig. Belangrijkste is dat de antibiotica werkt en je straks van je blaasontsteking en tevens harde buiken af bent.

4 jaar geleden

Ik heb bij de jongste HG gekregen door de antibiotica. Was al misselijk en dat was de trigger tot niks meer binnenhouden. Na een week werd het helaas niet minder, zat zo in de negatieve spiraal dat mijn lichaam er niet meer zelf uit kwam. Uiteindelijk heeft het zo'n 8 weken geduurd, maar de piek was eraf na een week of 3, met zware medicijnen en heel veel rust. Dus ja, het kan zeker dat je flink beroerd wordt van antibiotica helaas... bij de oudste met de zwangerschap ook een keer blaasontsteking gehad met antibiotica en toen 5 dagen super erge diarree, dus ik reageer gewoon erg heftig op antibiotica