17 Reacties

één jaar geleden

Na zelf de topic auto stoeltjes aangemaakt te hebben volg ik deze ook, Wij komen er ook maar niet uit🙈

één jaar geleden

Wij hebben de Britax Römer Dualfix M I-size. Werd door veel mensen om ons heen getipt. Wij zijn er heel blij mee en willen nooit meer anders. Makkelijk te bevestigen, isofix met 360 draaifunctie (soepele beweging) en fijne stof. Hele goede recensies en komt goed uit verschillende testen. Wel een duurdere prijsklasse (nu met korting 399,- zie ik), maar is het geld dubbel en dwars waard. Wordt ook veel via marktplaats aangeboden, voor een fijner prijsje.

één jaar geleden

Ga vooral ook passen wat goed staat in je auto. Wij hebben voor de grote auto de maxicosi mica. Voor de fiesta de maxicosi axissfix, omdat deze net wat compacter is (maar daardoor waarschijnlijk ook iets eerder ontgroeid). Zouden we de Mica in de Fiesta zetten, zou de bijrijder in het dashboardkastje zitten, niet handig dus. Beiden zijn met isofix en draaibaar naar de deur toe. Mica heeft poot, en daardoor ook wat groter, axissfix is met toptether. We hebben ook oa de joye spin bekeken, maar die stoel is echt veel groter en breder. Met oog op hopelijk ooit meer kindjes (zitjes) op de achterbank leek ons dat niet handig. Tip dus: passen in je auto en ook kijken naar afmetingen

één jaar geleden

Wij hebben sinds twee weken de Maxi Cosi Axissfix. Voordelen: 360° draaibaar, voor en achterwaarts vervoer mogelijk, uitwasbare bekleding, twee riemhaken en Isofix en Top Tether (dit scheelt een poot op de grond van isofix, fijn als jezelf of partner wat groter is en niet naar achter kan met de autostoel, scheelt echt wel iets) Nog geen nadelen, zou hem echt aanbevelen. Wij hebben hem bij Prenatal gekocht voor €219,-

één jaar geleden

Ik volg mee!

één jaar geleden

Wij hebben de Cybex Sirona Z2 omdat we eigenlijk al in die hele Cybex bubbel zitten. Beginnend met de kinderwagen. We kochten de Cloud Z(1) autostoel omdat die een ligstand heeft en met adapters op de frame kan. Daar kochten de we Base Z(1) bij. Stomme (lees: hele dure) keuze geweest achteraf. Toen werd ze te groot want de Cloud Z stoelen zijn écht smal (wist ik veel). Dus het werd tijd voor de opvolger: Sirona Z. Ineens was die nergens meer te koop of €550+. De Sirona Z2 was uit en die was “maar” €399. Niet wetende of we nu kei hard genaaid zijn door Cybex zijn we maar naar de babydump geweest en zelfs de verkoper wist niet of het allemaal paste. Uiteindelijk showmodel van de base Z1 gepakt en een Sirona Z2 erop gezet. Het paste. Het verschil met de Base Z1 en Z2 is dat de Z2 een soort flippers heeft om makkelijker je kindje te draaien. Dus mijn advies: ga niet voor Cybex als Je niet in die bubbel zit. Duur, duur, duur! Mijn kindje is nu 8,5 maand en ik heb al: Cloud Z (destijds) €220 Base Z (destijds) €240 Sirona Z2: €399 —————————-+ €859 859 euro uitgegeven aan totale onzin onder het mom van duurder is beter (dachten wij). De stoel is wel fijn. Maar ik weet zeker dat er goedkopere autostoelen zijn die minstens net zo fijn, en misschien zelfs fijner zijn!

één jaar geleden

Wij willen eigenlijk gewoon een simpele autostoel van de hema kopen 🫣

één jaar geleden

Joie I size 360 graden. Fijn door de 6 standen en een groep 0-4 dus lang te gebruiken!

één jaar geleden

Reactie op LemonTree

Joie I size 360 graden. Fijn door de 6 standen en een groep 0-4 dus lang te ...
Wij ook! Hij is duur maar wel fijn te gebruiken tot 7 jaar. Draait heel soepel, makkelijke bevestiging in de auto en door alle uitneembare dingen fijn aan te passen zodat je kleintje er fijn in zit. Zowel voor- als achterwaarts te gebuiken en indd 6 ligstanden.

één jaar geleden

ik krijg vandaag die van ons binnen de Swandoo marie 3. wij wilden eerst cybex sirona maar tijdens het verglijken had ik een fijner gevoel bij de swandoo zodra hij is geinstalleerd en getest zal ik een review achterlaten😛

één jaar geleden

Ik vraag me af waarom je voor een stoel tot 7 jaar zou kiezen. Op die leeftijd gaan ze toch echt niet meer in zo'n (vaak dure) autostoel zitten, maar op een zitverhoger 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

iemand ervaring met een autostoel voor een kleine auto? Moet achterin kunnen bij een 3-deurs up volkswagen…

één jaar geleden

Reactie op Maart2223

iemand ervaring met een autostoel voor een kleine auto? Moet achterin kunne ...
Dan zou ik persoonlijk niet meer gaan voor draaibaar isize, maar voor een "ouderwetse". Achterwaarts plaatsen bij 3deurs is bijna niet te doen lijkt me Ik hoor collega's positief over de maxicosi tobi.

één jaar geleden

Hier de Swandoo Marie 3, vorige week met korting kunnen kopen. 3 dagen in gebruik en heel blij mee!

één jaar geleden

Gemakkelijk 360 draaibaar. Simpele bediening, groot comfort. Zeer goed uit testen gekomen, dat begrijpen we.

één jaar geleden

Nadeel: zware stoel, maar we hoeven ‘m niet eruit te halen. Ze zeggen vanaf new born, dat hebben wij dus niet gedaan. Fijne stof, ventilerend.

één jaar geleden

Reactie op chocolocoo

ik krijg vandaag die van ons binnen de Swandoo marie 3. wij wilden eerst ...
stoeltje getest en tot nu toe tevreden! zoontje zit er comfortabel in, makkelijk te draaien met 1 hand als je in de andere arm je kind heb. bevestigen van gordels en stoel terug draaien gaat ook soepel. formaat is prima voor mijn fiat punto grande.