12 Reacties

4 jaar geleden

Onze kleine loopt al ruim 3 weken voor qua hoofd en buikopvang. Maar pas bij de 36 weken echo word er gekeken of ik eerder ingeleid moet gaan worden.

4 jaar geleden

Reactie op Goshiemoshie

Onze kleine loopt al ruim 3 weken voor qua hoofd en buikopvang. Maar pas bi ...
Bedankt voor je reactie, bij ons momenteel wel alleen het hoofdje, niet hij licht is, maar ze gingen t hier ook gewoon goed opvolgen.. wel eens benieuwd wat de bevalling gaat geven..

4 jaar geleden

Bij mij was haar hoofdje aan 30 weken ook op 33 weken gemeten

4 jaar geleden

Mijn dochter had ook een groot hoofd, was destijds p98 gemeten, maar daar zeiden ze verder niets over. Heb bij de bevalling wel lang moeten persen (2 uur), maar ze is er zonder hulp uitgekomen. Mijn zoontje had een gemiddelde hoofdomtrek en kwam er met 2x persen uitgevlogen (al gaat een tweede bevalling meestal sneller).

4 jaar geleden

Oké toch ook wat gerust het wel iets vaker voorkomt, zijn jullie er al aan uit of jullie epidurale gaan nemen? Ik wou eerst van niet, maar met feit bevalling door hoofd wel zwaarder en langer kan zijn begin ik toch wat te twijfelen..

4 jaar geleden

Reactie op Visje3

Mijn dochter had ook een groot hoofd, was destijds p98 gemeten, maar daar z ...
Wel fijn ze er zonder hulp is uitgekomen! Heb je een epidurale genomen? Lijkt me wel pittig geweest te zijn! Onze kleine man zit ni op p75 maar met 25w nog maar op p50, nu als hij vooral mn genen mee krijgt dan zal ie wel groot worden en daar heb ik wat schrik voor ook (ik was 56cm, 4.6kg)

4 jaar geleden

Reactie op Liza F

Wel fijn ze er zonder hulp is uitgekomen! Heb je een epidurale genomen? Lij ...
Ik heb gebruik gemaakt van Remifentanil omdat het lang duurde. Het haalt de pijn niet helemaal weg, maar wel het ergste. Kon toen weer ontspannen en het viel mee. Tijdens het persen heb ik gelukkig helemaal geen pijn gevoeld!

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Bij 29 wkn was alles conform 29/30wkn en alleen hoofdje 32 wkn en beentje 31 wkn. Maak me niet zoveel zorgen om. Echo is maar een schatting. Weet ook niet of het nog een keer herhaalt wordt (de echo), niks over gezegd eigenlijk. Ons 1e kindje was ook aan lange kant, maar daar liep hoofdje geloof ik wat minder ver voor. In mijn kant vd familie veel mensen met grote hoofdomtrek dus dit keer misschien mijn genen;) hopen dat de bevalling misschien daardoor ook wat eerder mag beginnen. En anders is er nog zoveel mogelijk: pijnstillend, vacuümpomp, knip, keizersnede, wat nodig is, is nodig.. het kindje komt er wel:)

4 jaar geleden

Mijn dochtertje had als baby ook een relatief groot hoofd. Ik heb daar geen extra last van gehad met de bevalling. Althans..het was mijn eerste bevalling dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het was niet dat ze met dr koppie klem kwam te zitten ofzo 🤣 Merkte het eerste jaar wel met bepaalde truitjes dat die niet heel makkelijk over de hoofdje heen gingen. Inmiddels is dat allemaal weg getrokken.

4 jaar geleden

Hier ook een baby met groot hoofd. Laatste keer P92. Heb dit wel aangekaart bij de vk, omdat dit in mijn familie zit en oa moeder en oma moeilijke bevallingen hebben gehad hierdoor. Mocht hoofdje boven de P95 komen (heb volgende week weer een echo), word ik doorverwezen naar de gynaecoloog voor een extra echo. Afhankelijk van wat daar uit komt, kan het evt een keizersnede worden. Dat vind ik zelf wel een prettige gedachte, want als het niet past, wordt het ‘m gewoon niet. En ik wil ook graag heel blijven.

4 jaar geleden

Mijne is ook groter, p98 zei ze zelfs.. mijn dochter was blijkbaar p88 maar daar is nooit iets over gezegd. Nu krijg ik een groei-echo (net voor 33wk) om te kijken of de baby echt zo groot is of dat het de buik is. En daarna betekent het eigenlijk weinig, ze doen niks anders. Het enige verschil is dat ze me dan niet voorbij de 40wk zullen laten gaan omdat ie dan te groot wordt. Mijn dochter kwam met 39+1, ben heel benieuwd wanneer deze zich aandient… zou het liefst spontaan bevallen natuurlijk

4 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties, toch ook al wat geruster het wel vaker voorkomt en eigenlijk zoals ik dacht niets is voor me zorgen om te maken :) Er zijn inderdaad nog veel mogelijkheden voor de bevalling en lijkt me ook het fijnst zoals iedereen wel om spontaan te bevallen.. ook al is het wat zwaarder. Ben zelf van België dus ik heb nog wel redelijk wat echo's staan waarin ze me kunnen opvolgen dus ben benieuwd hoe het gaat evolueren en wat de aanpak gaat worden.