20 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben dezelfde, maar ondanks dat de gebruiksaanwijzing zegt 'vanaf 3.2 kg' heeft ze bij ons ook heel lang niet gepast, haar benen hingen opzij ipv naar beneden. Ik hoorde later dat deze draagzak pas past als ze volledig in maat 56 zitten. Onze dochter is nu 56 cm en ruim 4,5 kg en past er nu pas goed in
4 jaar geleden
Ik denk dat het zit gedeelte wel mee valt. De zak zit mooi in haar knieholtes en daar hoort hij ook te zitten. In de draagzak horen kindjes een ronde aan te nemen. Dus beetje bolle rug, bikken naar achteren. Dit is juist de houding waarin je kindje kan ontspannen. Maar...... Als ze helemaal in de zak zakt is het rugpand te lang. Ze mag namelijk niet helemaal in de zak zakken ivm haar ademhaling. Misschien kan je het rugpand korter maken door doe een keer om jou middelbrand te slaan. Dat kan bij mijn draagzak wel namelijk.
4 jaar geleden
Reactie op LvdK1985
Onze gup groeit nu langzaam in 56, dus wellicht is ze nog te klein? 🤷🏼♀️ ...
Ik denk het wel, bij ons paste het toen ook niet en een paar weken later ging het ineens prima. Haar hoofd zit idd nog te laag. Drukknoopjes kunnen in 3 standen. Wel opletten dat bij de M / kikkerhouding haar onderbenen mooi omlaag hangen. Heb je de draagzak nieuw gekocht? Als je het boekje er bij hebt staat daar in wanneer welke stand met de drukknoopjes en in welke houding de kleine goed zit
4 jaar geleden
Reactie op LvdK1985
Nee, dit gaat helaas niet, dan zijn haar beengaten te klein. Juist dat met ...

Het rugpand mag niet hoger komen dan de onderkant van haar oortjes. Dit om rebreathing te voorkomen.
Je gevoel is dus helemaal juist, dit is niet goed.
Wellicht kan je het rugpand inderdaad verkorten door de heupband om te slaan? Even goed na zoeken in het boekje.
Als dat niet kan zou het nog behoorlijk lang duren voordat ze in deze draagzak kan, dat zou echt zonde zijn.
4 jaar geleden
Je mag de heupband een heel stuk hoger doen, eerder net onder je borst. Hierdoor zal je kindje beter in de kikkerpositie komen. Wel op letten dat het ruggetje niet teveel ingezakt is en dat de luchtwegen vrij zijn om rebreathing te voorkomen. Het is even zoeken en puzzelen, maar zo fijn om je kindje dicht bij je te hebben.
Al vind ik het zelf veel fijner om (een newborn) in een draagdoek dan in een -zak te dragen. Een doek is echt nog zoveel meer comfortabel!
4 jaar geleden
Reactie op LvdK1985
Nee, dit gaat helaas niet, dan zijn haar beengaten te klein. Juist dat met ...

Het rugpand mag nooit voorbij het hoofd komen. Dan is de zak gewoon te groot. De bolle houding an haar rug hoeft niet erg te zijn. Nogmaals ze horen in een ronde houding in je draagzak te zitten. Onze dochter is extreem prematuur dus bij ons kijkt maandelijks een fysio mee. Vandaar mijn verhaal over haar houding. Maar ik kan zo op de foto niet zien of ze echt dubbel vouwt. Misschien kan je eens een draagconsulent laten meekijken?