6 Reacties

3 jaar geleden

Een borst van voorkeur kan misschien wel, maar het moet niet zo onrustig zijn. Het kan zijn dat er misschien iets vast zit in het nekje ofzo nav de geboorte en dat het niet prettig voelt om aan die kant te drinken. Heb je wel eens een andere houding geprobeerd? Als het zo blijft zou ik een lactatiekundige inschakelen!

3 jaar geleden

Reactie op kich

Een borst van voorkeur kan misschien wel, maar het moet niet zo onrustig zi ...
Wat een fijne tip, dankjewel!! Ik voed haar nu altijd liggend op bed/bank op mijn zij, zittend met een voedingskussen lijkt het erger te worden. Gelukkig gaat de kraamhulp me morgen nog wat houdingen leren!

3 jaar geleden

Bij mij lukte het mijn zoon minder goed om rechts aan te happen, soms lukte het maar ook vaak boos en wild om zich heen slaan en ondanks dat tepel in zijn mond zat bleef hij zoeken en happen. Ik heb toen lactatiekundige gehad en zij heeft een mond onderzoek gedaan en gekeken naar het aanleggen enz. Mijn rechter tepel is anders dan links, en komt minder 'eruit' mijn zoon heeft een hoog gehemelte en bleek dus mijn tepel niet tegen zijn gehemelte te voelen waardoor de zuigreflex niet kwam, nu moet ik mijn tepel een beetje omhoog sturen naar z'n gehemelte en zijn alle problemen weg! Ik zou dus zeker lactatiekundige inschakelen!

3 jaar geleden

Ik heb dat mn toeschiet reflex rechts wat heftiger is dan links. Dat merk ik ook bij het kolven, rechts komt het er makkelijker uit. Voor de kleine zorgt dit ervoor dat er soms teveel melk uit rechts komt tegelijkertijd. Daardoor laat hij vaak los aan het begin, maar als het ergste eruit is gaat het daarna wel

3 jaar geleden

Ik kreeg aangeraden om wat naar achteren te leunen tijdens het voeden. Zo schiet de melk wat minder hard toe en moet de baby meer haar best doen om te drinken. Zijwaarts liggend voeden vond ik ook prettig!

3 jaar geleden

Reactie op Mummy_LK_nr2

Ik heb dat mn toeschiet reflex rechts wat heftiger is dan links. Dat merk i ...
Hiervoor kreeg ik de tip om eerst even bijv 30 ML af te kolven en dan pas te voeden. Dan is de druk ervanaf zegmaar